• Emmaonfire

Svenska killar så mesiga

Har många svenska killkompisar som är svenskar och dom är jätte gulliga som gillar feminism och sånt. Men utländska killar tar för sig mer som riktiga män. Mina föräldrar är inte så glada att jag alltid har utländska killar men hur skal man göra? Välja en mesig svensk så föräldrarna blir nöjda eller välja en riktig man??

• Svar på tråden Svenska killar så mesiga
  • Anonym (Inte för att vara den som är den...)

Låter helt klart som du varit med tråkiga kontorssnubbar då och ett par utländska mekaniker/bilförsäljare. 
    Klart det är skillnad! 
    Prova på en byggare, mekaniker eller någon man som har ett riktigt jobb där man använder kroppen så ska du få se att de har en helt annan jargong än tråkiga kostymnissar. 
    De kanske inte faller dig i smaken men om du nu klagar på att (majoriteten) svenska män är mesiga så kanske du skulle kunna testa på att vara med en sådan :P

• Anonym (Adam)
    Emmaonfire skrev 2016-08-29 17:02:52 följande:
    Visst har dom mer temperament om det tycker jag är manligt. Mina utl killar har aldrig slagit mig däremot varit väldigt bra på komplimanger. Samt hållt andra killar borta något ingen mesig svensk kille klarat förut. Dom tar över på ett sätt som man blir väldigt upphetsad av
    Ja dom verkar ju vara jätte trevliga att ge komplimanger invandrare. Går fram och snackar med en tjej på krogen, vi har det trevligt och jag bjuder på en drink. En stund senare kommer en grupp på fem personer fram till oss och en säger Låt min lillasyster vara, annars jag ska knulla din mamma. Men det är ju sånt snack som du blir upphetsad av kanske? 
  • Anonym (X)

Haha, tror TS är av det undergivna slaget. Min erfarenhet är utländska killar ska spela Allan och leva upp till nåt sjukt machoideal. Grupptrycket är enormt inom den kretsen, att man skall vara en "riktig man". Nä, svenska killar vinner i längden, ofta trygga i sig själva o behöver inte bevisa ngt genom att slåss o vara hotfulla.

• Emmaonfire
    Anonym (Adam) skrev 2016-08-29 17:18:06 följande:

Ja dom verkar ju vara jätte trevliga att ge komplimanger invandrare. Går fram och snackar med en tjej på krogen, vi har det trevligt och jag bjuder på en drink. En stund senare kommer en grupp på fem personer fram till oss och en säger Låt min lillasyster vara, annars jag ska knulla din mamma. Men det är ju sånt snack som du blir upphetsad av kanske? 

Japp dom är mer beskyddande. Förstår att dom feminiserade svenska sk männen har svårt att förstå detta
  • Anonym (Sven Svensson)
    Emmaonfire skrev 2016-08-29 13:09:25 följande:
    Har många svenska killkompisar som är svenskar och dom är jätte gulliga som gillar feminism och sånt. Men utländska killar tar för sig mer som riktiga män. Mina föräldrar är inte så glada att jag alltid har utländska killar men hur skal man göra? Välja en mesig svensk så föräldrarna blir nöjda eller välja en riktig man??

Gratulerar :)...du verkar ha hittat din grej. Kör hårt! Kommer gå jättebra.
  • Tyttttt

Det är bra för dig att du hittat killar du gillar. Jag tycker absolut att du ska vara med folk som du gillar, inte såna som dina föräldrar väljer. Fast om du är under 25 skulle jag ändå råda dig att lyssna lite grann på vad de säger, de har trots allt 20-30 års mer livserfarenhet (antar jag) än vad du har. Med åren kommer ju en förmåga att läsa av folk lite bättre än man har när man är ung.

Men sen undrar jag vad det är för miljöer du rör dig i där du behöver bli beskyddad? Det har aldrig hänt mig och jag är snart 40.

Farfallos skrev 2016-08-29 13:57:03 följande:

Ja, det där med att vara bestämd (självsäker, att inte bry sig om vad andra tycker osv) är en egenskap som tjejer generellt gillar. Men till stor del är det ju bara något man har lärt sig hemmifrån, och inget som sitter naturligt i generna. Själv uppfattar jag många killar med den självsäkra attityden (oavsett ursprung) som ganska tragiska figurer som tror att de måste leva upp till en mansbild som de inte riktigt orkar med att axla. I mina ögon är det mer "manligt" att våga vara en mes om man är det istället för att spela tuff. Det är ju bara patetiskt, och jag tycker en aning synd om (framför allt invandrarkillar kanske) som mår dåligt för att de just inte kan leva upp till normen.

Farfallos! Jag håller med dig! Det är nog första gången.
  • Anonym (Ida)

Va flera år sedan jag la ner att träffa svenska killar.

Mellanöstern eller afrikaner som gäller.

• Anonym (Annat)

Jag kan bara hålla med ts.

• Anonym (Trollvarning)

Oavsett hur ni kvinnor gör.

Jag hoppas ni inte förväntar er att det är de svenska männen som ska försörja er med bidrag när den där "häftiga" killen lämnar er ensamma med tre ungar...

• Anonym (Trollvarning)
    Anonym (Adam) skrev 2016-08-29 17:18:06 följande:
    Jo. I synnerhet det där med att invandrare alltid måste vara flera mot en. Det tänder tydligen vissa svenska kvinnor på.

Det anses tydligen tufft och modigt om man inte vågar konfrontera en annan man ensam eller ens tillsammans med en eller två kompisar. Minst fem måste man vara och offret ska helst vara en äldre man. Gärna pensionär. Eller ännu hellre en kvinna.

Det är bara att kolla Kungsträdgården under We are Sthlm. Över 50 sexofredade tonårstjejer och gärningsmännen var fem, tio eller ibland tjugo afghaner, araber eller somalier i grupp.

DET är manligt (tydligen)!

PS.

Det är inte svenska män som är "mesiga". Det är (vissa) svenska kvinnor som uppenbarligen har något grundläggande fel i huvudet.

DS.
Svar på tråden Svenska killar så mesiga