• Guffy78

Bim oktober 2016

Någon med Bim i Oktober? Blev försenad Mens i augusti så det blev att min nästa Bim är i oktober istället. Så välkomna ni som kämpar för ett plus och låt oss att följas åt.

• Svar på tråden Bim oktober 2016
  • Iza2011

Hoppas att jag hinner följa med i denna gruppen. Fick mf i lördags och ska ha äl imorgon. Blöder fortfarande så känns som att det inte finns en chans att det kommer kunna ta sig denna månaden i vilket fall. Men man vet ju inte om cyklarna rubbas nu vid ett mf så jag hoppar in här ändå...

• Monstermama

Hej, jag går med i den här tråden då vi hoppas på ett syskon (nr 3). Inte haft några problem att bli gravid med de andra 2, men nu är jag 37 så vi får se om det går lika bra den här gången...

Jag är ny här på familjeliv och vill gärna följa andra i samma situation. Jag har ett barn från en tidigare relation, inga problem med att bli gravid då. Efter det har jag haft cystor på äggstockarna.

Det är min mans första barn, jag är 35 och nu verkar det inte gå lika lätt längre. Vi har försökt i snart ett år.

Jag vill gärna påbörja utredning i slutet av året (när det gått ett år) men min man vill gärna vänta.

Jag har ägglossning just nu så jag hoppas på BIM om ca 14 dagar.

• Iza2011
    Iza2011 skrev 2016-09-26 07:26:21 följande:
    Hej. Jag reagerade på att ni inte får någon hjälp för att ni redan har ett barn? Jag fick en flicka -11 och nu har jag och min nya försökt bli gravida i över ett år men det enda jag lyckas med är missfall... Haft tre bara detta året och året är inte slut än Rynkar på näsan Fick ett senast i lördags Rynkar på näsan Det jag skulle komma till är att läkaren inne på KK Akutens gynmottagning började själv prata om utredning och att han ville skicka mig dit om även detta blev ett missfall. Väntetiden var ungefär ett år men det tycker jag det är värt. Jag anar ganska starkt att det är min kropp som tycker sig känna att det är fel på fostret och stöter ut dom, det kan ju inte vara fel på alla?!
    Tiläggas bör väl kanske att jag fick reda på att jag hade flera cystor på höger ägggstock sommaren 2010. Nu i fredags när de gjorde vul så hade jag en stor blåsa/cysta på drygt 3 cm i diameter ist. Känns ju inte så bra... Man undrar ju lite om inte det har någon påverkan på chanserna, känns ju nästan så... Kan missfallen bero på att cystan stör på något vis?
  • isen

Hoppar in här!

Hoppas på att få ett syskon till min dotter född -06, så det blir en riktig sladdis ???? Jag är 29 år.

Första försöket nu efter att jag slutat med p-piller. Har alltså inte haft någon riktig mens än så jag vet inte hur kroppen fungerar efter 10 år med piller, däremot hade jag kraftiga äl-känningar förra söndagen så jag hoppas att allt är som det ska.

Haft en del värk sedan äl och sedan några dagar efter äl har jag haft uvi-liknande symptom men stickan på vc var blank. Så nu går jag bara och väntar otåligt på att få testa ????

Bim någonstans 1-3 oktober tror jag.

Lycka till till alla er som väntar och hoppas!

• Ellen1987
    helle15 skrev 2016-09-26 10:25:04 följande:

Någon annan med BIM 2-3 okt?

Bim 1-3 okt :)
  • Ellen1987
    isen skrev 2016-09-26 10:33:11 följande:

Hoppar in här!

Hoppas på att få ett syskon till min dotter född -06, så det blir en riktig sladdis ???? Jag är 29 år.

Första försöket nu efter att jag slutat med p-piller. Har alltså inte haft någon riktig mens än så jag vet inte hur kroppen fungerar efter 10 år med piller, däremot hade jag kraftiga äl-känningar förra söndagen så jag hoppas att allt är som det ska.

Haft en del värk sedan äl och sedan några dagar efter äl har jag haft uvi-liknande symptom men stickan på vc var blank. Så nu går jag bara och väntar otåligt på att få testa ????

Bim någonstans 1-3 oktober tror jag.

Lycka till till alla er som väntar och hoppas!

Hej!

För mig är det första försöket, är också 29 år och även jag bim 1-3 okt vet inte vilken dag har diffat på de senaste. Dock första barnet för oss. Kul att vi är jämnåriga med första försöket med bim samma dag! Lycka till till oss!

I två dagar har jag känt mig sjuk på kvällarna. Och har också haft lite mensvärk. Hoppas det är ett tecken! Har inte bestämt mig än om jag ska vänta på att mensen uteblir eller vara girig och testa innan. :)
  • Exomob

Är på ÄL+9 idag. Haft ömma bröstvårtor sedan Äl+2.. och hugg i äggstockarna. Molande svaag mensvärk. Huvudvärk och väldigt trött. Tyckte också idag att bröstvårtorna blivit mörkare. Har också fått finnar i ansiktet och på ryggen.. har haft typ 2 finnar i mitt liv så jag börjar hoppas!!

Har BIM 6/10 :)

Kram och lycka till allihop!

• Stellan11

Hoppar in här! Mensen var 4 dagar försenad förra månaden. Första riktiga försöket denna månad då jag var bortrest 2 veckor med start precis förra ägglossningen. Utgår jag från förra (försenade) mensen så borde nästa vara kring 18 okt, de återstår att se ????

Svar på tråden Bim oktober 2016