• Guffy78

Bim oktober 2016

Någon med Bim i Oktober? Blev försenad Mens i augusti så det blev att min nästa Bim är i oktober istället. Så välkomna ni som kämpar för ett plus och låt oss att följas åt.

• Svar på tråden Bim oktober 2016
  • isen
    Ellen1987 skrev 2016-09-26 11:10:13 följande:

Hej!

För mig är det första försöket, är också 29 år och även jag bim 1-3 okt vet inte vilken dag har diffat på de senaste. Dock första barnet för oss. Kul att vi är jämnåriga med första försöket med bim samma dag! Lycka till till oss!

I två dagar har jag känt mig sjuk på kvällarna. Och har också haft lite mensvärk. Hoppas det är ett tecken! Har inte bestämt mig än om jag ska vänta på att mensen uteblir eller vara girig och testa innan. :)

Ja det var ett roligt sammanträffande. Ser att vi även verkar ha samma namn dessutom ;) tänk om vi skulle plussa båda två!

Jag kommer nog inte kunna hålla mig från testen innan bim iallafall :) men får nog vänta några dagar till. Om inte mensen dyker upp! Känns i kroppen som om den skulle komma närsomhelst. Har ätit p-piller pga smärtor under hela cykeln, så det är kanske bara det som är tillbaka nu..
  • Anonym (Anonym)

Hej!

För mig är det första försöket, är också 29 år och även jag bim 1-3 okt vet inte vilken dag har diffat på de senaste. Dock första barnet för oss. Kul att vi är jämnåriga med första försöket med bim samma dag! Lycka till till oss!

I två dagar har jag känt mig sjuk på kvällarna. Och har också haft lite mensvärk. Hoppas det är ett tecken! Har inte bestämt mig än om jag ska vänta på att mensen uteblir eller vara girig och testa innan. :)

.
  • helle15

Hej!

Spännande, då får vi uppdatera varandra. Håller tummarna för oss alla!

Vår dotter är nu 9 månader och detta är första försöket för ett syskon. Med henne blev jag gravid på första försöket så jag hoppas ju förstås att det kommer att vara lika enkelt denna gång men man vet aldrig...

Dock har jag också känt mig lite hängig och haft mensliknande värk i ett par dagar nu.

Är så otålig och kommer nog inte att kunna hålla mig, utan tänkte testa nu på fredag :)
  • Milernia

Hoppar in här. Bim den 4. Har redan börjat testa (hopplös jag vet) haha. Jämför för varje dag som går. Är nu på äl +5 om det stämmer. Tror jag hade äl lite några dagar tidigare om jag förstår min kropp rätt dock.

• Milernia
    Milernia skrev 2016-09-26 12:55:51 följande:

Hoppar in här. Bim den 4. Har redan börjat testa (hopplös jag vet) haha. Jämför för varje dag som går. Är nu på äl +5 om det stämmer. Tror jag hade äl lite några dagar tidigare om jag förstår min kropp rätt dock.

Äl+6 var det visst. :)

har ni andra några symtom?
  • Ellen1987
    helle15 skrev 2016-09-26 12:34:04 följande:
    Spännande, då får vi uppdatera varandra. Håller tummarna för oss alla!

Vår dotter är nu 9 månader och detta är första försöket för ett syskon. Med henne blev jag gravid på första försöket så jag hoppas ju förstås att det kommer att vara lika enkelt denna gång men man vet aldrig...

Dock har jag också känt mig lite hängig och haft mensliknande värk i ett par dagar nu.

Är så otålig och kommer nog inte att kunna hålla mig, utan tänkte testa nu på fredag :)
    Ja man hoppas ju alltid på första försöket! :) Kul med ett syskon!
    Har också mensvärk och har haft det ett par dagar. Har läst mycket om andra som har mensvärk så tidigt som en vecka innan bim. Många har då plussat men andra har ändå fått negativt men man hoppas alltid på det bästa! :) för det låter ju bättre att livmodern växer hehe.

Vill testa redan idag med mina symptom, men är sååå rädd för att få neg. Hoppas att du plussar redan på fredag! Berätta hur det går :)
  • Ellen1987
    isen skrev 2016-09-26 12:04:34 följande:
    Ja det var ett roligt sammanträffande. Ser att vi även verkar ha samma namn dessutom ;) tänk om vi skulle plussa båda två!

Jag kommer nog inte kunna hålla mig från testen innan bim iallafall :) men får nog vänta några dagar till. Om inte mensen dyker upp! Känns i kroppen som om den skulle komma närsomhelst. Har ätit p-piller pga smärtor under hela cykeln, så det är kanske bara det som är tillbaka nu..
    Ja jätte roligt sammanträffande! Vi hoppas att mensen håller sig borta :) har du ont ömmande bröst också? När jag tryckte lite på dem förra månaden kändes inget ända fram till mensen. Men nu verkar de vara lite ömma! Hoppas hoppas!
  • helle15
    Ellen1987 skrev 2016-09-26 13:49:30 följande:

Ja man hoppas ju alltid på första försöket! :) Kul med ett syskon!

Har också mensvärk och har haft det ett par dagar. Har läst mycket om andra som har mensvärk så tidigt som en vecka innan bim. Många har då plussat men andra har ändå fått negativt men man hoppas alltid på det bästa! :) för det låter ju bättre att livmodern växer hehe.

Vill testa redan idag med mina symptom, men är sååå rädd för att få neg. Hoppas att du plussar redan på fredag! Berätta hur det går :)

Jag testade faktiskt imorse då jag hade flera gravtester liggandes hemma och det var ju förstås toknegativt! Om jag vore du, skulle jag vänta till helgen iaf med att testa.

Absolut, jag ska berätta hur det går, det får du också göra! Ska bli intressant att få veta om denna molande värk/ sjukdomskänsla är pga graviditet eller något annat.

Minns inte hur jag kände i kroppen vid denna tidpunkt när jag var gravid förra gången men var för mig att brösten kändes lite ömma då. Ja, väldigt liknade symptom som dagen innan mensen...
  • helle15
    Milernia skrev 2016-09-26 12:58:08 följande:

Äl+6 var det visst. :)

har ni andra några symtom?

Jag har bim 2-3 okt och just nu och sedan ett par dagar tillbaka, har det känts som att jag ska få mens när som helst. Känner mig lite "ur form", har svagt molande värk i nedre delen av ryggen och då och då kniper det till lite lätt i magen.

Har du själv några känningar?
  • Jojjo92

Hej!

Jag hoppar också in i tråden. Är på tredje försöket och har BIM 5 oktober. Har dock lite värk i magen vilken jag har haft de andra månaderna också så vågar inte vara allt för positiv. :(

Jag hoppas att det går bra för er alla!

Svar på tråden Bim oktober 2016