• Guffy78

Bim oktober 2016

Någon med Bim i Oktober? Blev försenad Mens i augusti så det blev att min nästa Bim är i oktober istället. Så välkomna ni som kämpar för ett plus och låt oss att följas åt.

• Svar på tråden Bim oktober 2016
  • helle15
    Jojjo92 skrev 2016-09-26 14:48:10 följande:

Hej!

Jag hoppar också in i tråden. Är på tredje försöket och har BIM 5 oktober. Har dock lite värk i magen vilken jag har haft de andra månaderna också så vågar inte vara allt för positiv. :(

Jag hoppas att det går bra för er alla!

Lycka till och uppdateta gärna :)
  • helle15
    Jojjo92 skrev 2016-09-26 14:48:10 följande:

Hej!

Jag hoppar också in i tråden. Är på tredje försöket och har BIM 5 oktober. Har dock lite värk i magen vilken jag har haft de andra månaderna också så vågar inte vara allt för positiv. :(

Jag hoppas att det går bra för er alla!

Lycka till och uppdatera gärna:)
  • helle15
    Janiinii skrev 2016-09-26 18:43:37 följande:

Jag är som sagt ny här, en dum fråga kanske.. men om jag vill svara på en personen kommentar hur gör man då? För nu ser det ut som att jag skriver ett nytt inlägg varje gång...

Klicka på den lilla ikonen uppe till vänster "citera" så kam du svara på den personens kommentar :)
  • Milernia
    helle15 skrev 2016-09-26 19:31:54 följande:

Japp, tänkte testa på fredag men känner mig själv och jag kommer nog att testa redan imorgon och överanalysera det osynliga strecket haha.

Det bästa vore ju att testa tidigast i helgen.

Det där med yrsel låter bekant och kan ju också vara ett tidigt tecken. Är det försök till första barn för dig?

Jag är ju precis likadan men snäppet värre. En riktig testmissbrukare haha. Önskade jag inte var det för dyrt blir det. Men kan ju hoppas det tagit sig nu. Du måste meddela hur testet såg ut sen när du testar. Så nyfiken.

Det är första försöket till vårat tredje barn :) är du på ditt första?
  • amham

Hej! Jag hoppar in jag med. BIM 7 oktober. Tredje försöket med andra barnet. Lycka till alla! :)

• Ellen1987

Till alla :D
    Jag är också en testmissbrukare för jag har ingen som helst tålamod. De flesta kanske känner till countdownpregnancy men idag va första gången jag gick in där. Procentuellt var det väldigt få som plussar tidigt! Jag tog liksom test några dagar efter äl för jag ba nej nu jävlar känner jag något :)

Så tjejer, jag vet att det suger. Men ha tålamod :) man blir ju sååå besviken, tro mig som tog test efter äl, blev ändå besviken :) Man hatar det där minuset!

• Janiinii
    helle15 skrev 2016-09-26 19:43:19 följande:
    Klicka på den lilla ikonen uppe till vänster "citera" så kam du svara på den personens kommentar :)
    tackar tackar för hjälpen =)
  • Janiinii
    Madfih072 skrev 2016-09-26 19:20:16 följande:
    Men äl på dag 20 är ju jättebra! Jag får aldrig spottings innan mens och har kort lutealfas 11-12 dagar men hoppas ändå att detta är vår månad. Jag känner absolut ingenting alls än men hade äl i torsdags så det låter väl rimligt att man inte känner något än väl?
    Jaa dag 20 är bra! Men det är inte garanterat att ägget lossnar..
    Jag har inte haft spottings jämt, därför trodde jag att det var nidis, men senaste 2 gångerna har jag haft spottings innan mens. 
    Jag har haft kopparspiral fem år och oskyddat sex sen i februari och vi har försökt på riktigt i juni månad.. så nu är det försök nummer tre!
    Känns lite hopplöst med oregelbunden mens. Eftersom jag har oregelbunden mens så har vi kört på "sex varann dag" metoden.
    Men det känns bra att jag har fått en stegring! =) hoppas att det lossnar nåt!!

Hur blev du gravid med första barnet, trots oregelbunden mens?  =)

• Madfih072
    Janiinii skrev 2016-09-26 21:11:18 följande:

Jaa dag 20 är bra! Men det är inte garanterat att ägget lossnar..

Jag har inte haft spottings jämt, därför trodde jag att det var nidis, men senaste 2 gångerna har jag haft spottings innan mens. 

Jag har haft kopparspiral fem år och oskyddat sex sen i februari och vi har försökt på riktigt i juni månad.. så nu är det försök nummer tre!

Känns lite hopplöst med oregelbunden mens. Eftersom jag har oregelbunden mens så har vi kört på "sex varann dag" metoden.

Men det känns bra att jag har fått en stegring! =) hoppas att det lossnar nåt!!

Hur blev du gravid med första barnet, trots oregelbunden mens?  =)

Ja, jag hoppas att ägget släppte hos mig denna månad men hade så tydlig stegring och flytningar så det måste ju vara så! Vi blev gravida med hjälp av äl-tester och att det var första månaden jag åt rosenrot! Jag tror jag hade 33 dagar den cykeln till jag tog test och plussade! Denna månad vad vårt tredje försök också efter ppillerstop och testar bara med stickor nu. Ångrar mig varje månad att jag ätit p-piller så länge som jag gjort då det säkert påverkat men det är som det är...
  • Janiinii

Kul och höra att det gick så snabbt med första =) då får man lite hopp!!

Men dom säger ju att ett år också är normalt om båda är friska!

Jag tycker ändå att det ska gå snabbt för mig då jag inte har haft något hormon i mig på 6 år och jag röker inte, normalviktig och dricker inte stora mängder.. men men känns också bra att få kämpa liiiiite haha! Bergochdalbana känsla allting!

Ditt ägg har säkert lossnat och vi håller tummarna för ett plus!!

Svar på tråden Bim oktober 2016