• Guffy78

Bim oktober 2016

Någon med Bim i Oktober? Blev försenad Mens i augusti så det blev att min nästa Bim är i oktober istället. Så välkomna ni som kämpar för ett plus och låt oss att följas åt.

• Svar på tråden Bim oktober 2016
  • isen
    Ellen1987 skrev 2016-09-26 13:52:52 följande:

Ja jätte roligt sammanträffande! Vi hoppas att mensen håller sig borta :) har du ont ömmande bröst också? När jag tryckte lite på dem förra månaden kändes inget ända fram till mensen. Men nu verkar de vara lite ömma! Hoppas hoppas!

Nja brösten känns som vanligt än så länge. Hade väntat mig att de skulle förändras lite efter pillerstopp men inget speciellt än! Vad det nu kan betyda... :)

Däremot hände nåt konstigt nu i eftermiddag. Plötsligt blev jag yr och kände mig konstig, fick gå och vila en stund innan det gav sig. Senare åt jag en mandarin, precis en likadan som jag ätit tidigare, men nu smakade det jättekonstigt. Som om jag precis borstat tänderna eller något.. men det är säkert inget konstigt utan bara jag som känner efter för mycket ;)

Kommer nog testa imorgon på morgonen bara för att jag är otålig, men räknar med ett minus för det är nog ändå för tidigt :)
  • Milernia
    helle15 skrev 2016-09-26 14:44:28 följande:

Jag har bim 2-3 okt och just nu och sedan ett par dagar tillbaka, har det känts som att jag ska få mens när som helst. Känner mig lite "ur form", har svagt molande värk i nedre delen av ryggen och då och då kniper det till lite lätt i magen.

Har du själv några känningar?

Spännande! Tänkte du testa något innan eller hålla dig? :) Jag har sedan några dagar tillbaka haft ömma bröst och "mensvärk" men både igår och idag är det bättre. Känner mig också lite ur form men känner mig inte ett dugg gravid. Haft en del huvudvärk och yrsel varje dag men ja.. Jag vet inte. Jag är säkert skengravid, haha. Håller tummar för dig!
  • LillaJag06

Hej!
    Får jag hoppa in här?
    Vet inte exakt bim eftersom jag nyligen slutat med hormonbehandling men fick blinkande gubbe ( äl) på clearblue äl test, dubbel hormon.

1 försöket. Har en grabb på 2 år

• Milernia

Andra gången i rad jag får någon slemliknande flytning i samband med mensvärk. Svag gulpersikofärgad. Kan ju hoppas det är någon form av nidis. Men blodigt ser det inte ut. Någon som haft så? Med andra barnet fick jag nidis fast i rosa form. Så spännande!

• 3SD

Hoppar också in här. 1 år & 3 mån oskyddat sex med gissning på ÄL. Första försöket utifrån i princip alla "vanliga" rekommendationer. Precis börjat med NC så enligt dem ÄL imorgon och BIM 11/10. Så spännande!

Haft rubbad mens under våren vilket har gett en längre medelcykel i min tidigare mensapp så BIM enligt den 18/10. 

Tack så mycket alla för att ni delar med er av det som händer er =) 

• Janiinii

Haha! Är ny här på familjeliv! Råka skicka iväg ett inlägg med endast (bim i oktober)

Jag skrev aldrig klart, jag har bim 6-10 oktober.. menscyklar 30-40 dagar..

symtom efter ägglossning ömma bröst och lite motvärk.. har dessutom pms så det är jättesvårt att känna någon skillnad kan jag tänka mig.

Jag är 26 år och min sambo likaså, 3 försöket nu och har inte haft några graviditeter tidigare.

• Milla1309
    Jojjo92 skrev 2016-09-26 14:48:10 följande:

Hej!

Jag hoppar också in i tråden. Är på tredje försöket och har BIM 5 oktober. Har dock lite värk i magen vilken jag har haft de andra månaderna också så vågar inte vara allt för positiv. :(

Jag hoppas att det går bra för er alla!

Jag har också BMI 5/10. Första försöket till ett syskon. Har endast lite mensvärk i korta stunder då och då men vågar inte hoppas på något. Lycka till! :)
  • Madfih072
    Janiinii skrev 2016-09-26 18:01:18 följande:

Haha! Är ny här på familjeliv! Råka skicka iväg ett inlägg med endast (bim i oktober)

Jag skrev aldrig klart, jag har bim 6-10 oktober.. menscyklar 30-40 dagar..

symtom efter ägglossning ömma bröst och lite motvärk.. har dessutom pms så det är jättesvårt att känna någon skillnad kan jag tänka mig.

Jag är 26 år och min sambo likaså, 3 försöket nu och har inte haft några graviditeter tidigare.

Jag har också Bim däremellan någonstans och också cyklar på mellan 30-45 dagar! Denna månad hade jag äl på dag 27! Känner ingenting alls men det gjorde jag inte med mitt första barn heller som idag är 2,5 år! Fick dock en nidis då på äl+7 så har ju något att gå efter då....
  • Janiinii

Ahaa okej, min längsta menscykel har varit 47 dagar och det har hänt en gång.. senaste mensen var 30 dagar och det har jag haft en gång tidigare, väldigt märkligt.
    Jag provade äl sticka första gången den här månaden, jag började på dag 12 och testade en gång om dagen, på dag 20 fick jag positivt resultat och jag hoppade i höjder! Så nu får vi hålla tummarna!!

Svar på tråden Bim oktober 2016