• Anonym (Nojjig mamma)

8 åring byta om ensam?

Undrar om en sak. Var på badhuset idag med mina barn en tjej på 13 och en kille på 8 år. Blev först stoppade i entrén då sonen skulle följa in mig på tjejernas sida. Efter lite fjäskande fick sonen byta om med mig i källar omklädningsrummet istället för det allmänna på ovan plan.

Väl i badhuset insåg jag snabbt att majoriteten badgäster var utländska män, både med och utan barn. För en nojjig mamma som tyvärr (genom media och egna erfarenheter) har lite förut fattade meningar känns det inte säkert att låta sonen byta om ensam på herrarnas omklädningsrum. Och nästa gång tror jag inte att han får följa med mig längre in på tjejernas. Hur hade ni gjort för framtida besök om man inte får med sig sonens pappa som sällskap?

• Svar på tråden 8 åring byta om ensam?
  • Anonym (GH)

Svårt det där..Hur ska man liksom göra ?Har en son som är snart 9år och han följer inte till damernas.

• Anonym (asdf)

Be badhuspersonalen följa med honom.

• Anonym (come on)

Du tänker alltså att någon svartmuskig typ ska förgripa sig på din son på ett badhus fullt med folk? Ska han dra in honom på toaletten och hålla för hans mun så att han inte kan skrika eller hur ser scenariot du ser framför dig ut? Du hör hur orimligt det låter va? Dessutom, det är större risk att en svenska man är pedofil än en utländsk.

Nej, du får skärpa dig och svälja dina fördomar helt enkelt. Jag är inte intresserad av att ha din 8-årige pojke i närheten när jag byter om och ännu mindre vill min 12-åriga dotter det.

• Anonym (###)
    Anonym (asdf) skrev 2016-09-17 22:43:41 följande:

Be badhuspersonalen följa med honom.

Ja precis.Hade inte låtit min 8-åring byta om ensam såsom klimatet tyvärr är på badhusen nu. 
    Har du ingen killkompis, bror eller släkting som kan följa med?
  • Anonym (Nojjig mamma)

Har funderat på att be någon följa honom men idag var där bara en ensam tjej i entrén. ???? Vad gör det om han följer.med mig och bytar om? Han är ju ingen tonåring direkt. Förstår mig inte på folk....

• Anonym (###)
    Anonym (come on) skrev 2016-09-17 22:48:36 följande:

Du tänker alltså att någon svartmuskig typ ska förgripa sig på din son på ett badhus fullt med folk? Ska han dra in honom på toaletten och hålla för hans mun så att han inte kan skrika eller hur ser scenariot du ser framför dig ut? Du hör hur orimligt det låter va? Dessutom, det är större risk att en svenska man är pedofil än en utländsk.

Nej, du får skärpa dig och svälja dina fördomar helt enkelt. Jag är inte intresserad av att ha din 8-årige pojke i närheten när jag byter om och ännu mindre vill min 12-åriga dotter det.

Lägg ner!Gå in och googla hur många incidenter som hänt de senast åren , och det är kall fakta inte rasism.
  • Anonym (Nojjig mamma)
    Anonym (###) skrev 2016-09-17 22:50:13 följande:

Ja precis.Hade inte låtit min 8-åring byta om ensam såsom klimatet tyvärr är på badhusen nu. 

Har du ingen killkompis, bror eller släkting som kan följa med?

Har tyvärr bara 2 systrar. Min pappa simmar ibland och då hade det ju gått bra om sonen gick med honom. Tänker mest på dem gånger det bara är jag och ungarna. Tyvärr händer det incidenter på badhus runt om i Sverige och jag tycker det är fruktansvärt. Vill ju inte strunta i att ta ungarna till badhuset men rädslan är tyvärr större.
  • Ooops
    Anonym (Nojjig mamma) skrev 2016-09-17 22:50:38 följande:

Har funderat på att be någon följa honom men idag var där bara en ensam tjej i entrén. ???? Vad gör det om han följer.med mig och bytar om? Han är ju ingen tonåring direkt. Förstår mig inte på folk....

För en flicka i hans ålder eller några år äldre så spelar det STOR roll!!!
  • Anonym (come on)
    Anonym (###) skrev 2016-09-17 22:52:57 följande:
    Lägg ner!Gå in och googla hur många incidenter som hänt de senast åren , och det är kall fakta inte rasism.
    Det är främst unga tjejer och flickor som antastas, inte småpojkar. Det finns, men inte i någon större omfattning. 

Hur som helst så är en 8-åring för stor för att få vara i kvinnornas omklädningsrum. Om inte annat så finns det massor med småflickor som skulle tycka att det var ytterst obehagligt.
  • Anonym (Nojjig mamma)

Ok, tackar för åsikterna. Kommer nog låta sonen stanna hemma ändå ifall jag inte kan få ta i sällskap till honom i omklädningsrummet. Känns alldeles för osäkert för att jag ska känna mig trygg.

Ville mest veta hur andra tänker.

Svar på tråden 8 åring byta om ensam?