• Anonym (Nojjig mamma)

8 åring byta om ensam?

Undrar om en sak. Var på badhuset idag med mina barn en tjej på 13 och en kille på 8 år. Blev först stoppade i entrén då sonen skulle följa in mig på tjejernas sida. Efter lite fjäskande fick sonen byta om med mig i källar omklädningsrummet istället för det allmänna på ovan plan.

Väl i badhuset insåg jag snabbt att majoriteten badgäster var utländska män, både med och utan barn. För en nojjig mamma som tyvärr (genom media och egna erfarenheter) har lite förut fattade meningar känns det inte säkert att låta sonen byta om ensam på herrarnas omklädningsrum. Och nästa gång tror jag inte att han får följa med mig längre in på tjejernas. Hur hade ni gjort för framtida besök om man inte får med sig sonens pappa som sällskap?

• Svar på tråden 8 åring byta om ensam?
  • modsey
    Philanthropy skrev 2016-09-18 15:58:09 följande:

Det lär väl isf vara större risk att de hamnar ensamma med någon som har onda avsikter på det lilla badhuset? Större badhus = fler folk och fler som skulle se om någon försökte något inne i omklädningsrummet...

Jag är inte överdrivet nojig för övergrepp på badhusen. Det sker i bland förvisso men i te särskilt vanligt. Det är inte av den orsaken de går med mig
  • Anonym (come on)
    modsey skrev 2016-09-18 15:15:24 följande:
    Jag tänker att vem äger problemet? Inte mina barn som faktiskt är för små för att vara själva i det stora badhuset.
    Nja, de ÄR faktiskt inte för små för att byta om själva när de är 8 år. En normalutvecklad 8-åring klarar det galant faktiskt. Det är ju inte heller det som är frågan här utan att de riskerar att utsättas för något. För vilket risken är försvinnande liten trots alla skriverier senaste tiden. 

Om det nu är ett växande problem så får ju i så fall badhuset ha vakter i omklädningsrummen. Det är dock inte okej att bara tänka på sig själv och sina barn och släpa med dem in i fel omklädningsrum och utsätta andra där för obehag.
  • Anonym (Suck)
    Anonym (come on) skrev 2016-09-18 16:10:03 följande:
    Nja, de ÄR faktiskt inte för små för att byta om själva när de är 8 år. En normalutvecklad 8-åring klarar det galant faktiskt. Det är ju inte heller det som är frågan här utan att de riskerar att utsättas för något. För vilket risken är försvinnande liten trots alla skriverier senaste tiden. 

Om det nu är ett växande problem så får ju i så fall badhuset ha vakter i omklädningsrummen. Det är dock inte okej att bara tänka på sig själv och sina barn och släpa med dem in i fel omklädningsrum och utsätta andra där för obehag.
    Men du.
    - Om Modsey inte har problem med att pojkarna följer med in
    - Om pojkarna inte har något problem med att följa med in
    - Om badhusets regler tillåter att pojkarna följer med in

Då är det DU som har problem med det och DU som får leta upp fler vakter. 
  • Philanthropy
    modsey skrev 2016-09-18 16:07:25 följande:

Jag är inte överdrivet nojig för övergrepp på badhusen. Det sker i bland förvisso men i te särskilt vanligt. Det är inte av den orsaken de går med mig

Vad är orsaken då? :O
  • modsey
    Philanthropy skrev 2016-09-18 16:16:46 följande:

Vad är orsaken då? :O

Det är ett gigantiskt stort badhus. Barn under 12 år får inte enligt deras regler vara där själva.

Åter, de är för små på det stora badhuset.
  • Anonym (Moa)
    Anonym (Suck) skrev 2016-09-18 16:15:16 följande:

Men du.

- Om Modsey inte har problem med att pojkarna följer med in

- Om pojkarna inte har något problem med att följa med in

- Om badhusets regler tillåter att pojkarna följer med in

Då är det DU som har problem med det och DU som får leta upp fler vakter. 

...och om de jämnåriga flickorna har problem med att pojkarna följer med in så skiter vi i dom, för de är flickor och skall redan från unga år lära sig att pojkars oförmåga att ta hand om sig själva ALLTID går före flickornas behov av att få känna sig trygga...
  • modsey
    Anonym (Moa) skrev 2016-09-18 17:16:53 följande:

...och om de jämnåriga flickorna har problem med att pojkarna följer med in så skiter vi i dom, för de är flickor och skall redan från unga år lära sig att pojkars oförmåga att ta hand om sig själva ALLTID går före flickornas behov av att få känna sig trygga...

My god. Pojkarna i kill omklädningsrummet då där pappan tar med sig dotter. De är små och om inte en massa hysteriskt nojig vuxna för över sånt här är det sällan ert problem. När mina föräldrar var små på 40 talet badade ungarna nakna i sjön i den åldern .

När jag var liten på 70 talet hade vi gemensamt omklädningsrumm på badet upp till vi gick i trean .
  • Uttran

Jag tycker du ska söka hjälp för dina fördomar, rasistiska åsikter går att bli av med om man vill. En frisk 8- åring utan funktionshinder klarar av att byta om själv.

• Philanthropy
    modsey skrev 2016-09-18 17:15:34 följande:
    Det är ett gigantiskt stort badhus. Barn under 12 år får inte enligt deras regler vara där själva.

Åter, de är för små på det stora badhuset.
    Är det ett gigantiskt stort omklädningsrum också, eller vadå? Kan de riskera att gå vilse där inne?

Det är väl resterande delen av badhuset den regeln gäller för. Eller menar du att alla barn upp till 12 år vistas i motsatt köns omklädningsrum?
  • modsey
    Philanthropy skrev 2016-09-18 17:27:11 följande:

Är det ett gigantiskt stort omklädningsrum också, eller vadå? Kan de riskera att gå vilse där inne?

Det är väl resterande delen av badhuset den regeln gäller för. Eller menar du att alla barn upp till 12 år vistas i motsatt köns omklädningsrum?

Det är ett gytter av omklädningsrum helt enkelt.

Jag tror absolut att de kommer klara att gå själva innan de fyller 12 år. Men nu är de 8 år och går med mig om inte pappa är med. Helt ok och det är flera pojkar i den åldern där inne. På herrarnas finns det förövrigt flickor som är där med sina pappor också
Svar på tråden 8 åring byta om ensam?