• Anonym (Nojjig mamma)

8 åring byta om ensam?

Undrar om en sak. Var på badhuset idag med mina barn en tjej på 13 och en kille på 8 år. Blev först stoppade i entrén då sonen skulle följa in mig på tjejernas sida. Efter lite fjäskande fick sonen byta om med mig i källar omklädningsrummet istället för det allmänna på ovan plan.

Väl i badhuset insåg jag snabbt att majoriteten badgäster var utländska män, både med och utan barn. För en nojjig mamma som tyvärr (genom media och egna erfarenheter) har lite förut fattade meningar känns det inte säkert att låta sonen byta om ensam på herrarnas omklädningsrum. Och nästa gång tror jag inte att han får följa med mig längre in på tjejernas. Hur hade ni gjort för framtida besök om man inte får med sig sonens pappa som sällskap?

• Svar på tråden 8 åring byta om ensam?
  • Tom Araya

Bästa lösningen är om du kan få pappan att ta med grabben till simhallen.

• Frontline
    Anonym (Nojjig mamma) skrev 2016-09-17 23:13:31 följande:
    Ok, tackar för åsikterna. Kommer nog låta sonen stanna hemma ändå ifall jag inte kan få ta i sällskap till honom i omklädningsrummet. Känns alldeles för osäkert för att jag ska känna mig trygg.
    Ville mest veta hur andra tänker.
    Men hallå kommer inte pojken ut före dig från omklädningsrummet så är det ju bara att gå in och kolla läget..
    Jösses låta barnen vara hemma för att det finns viss jävla rötägg i landet, ha koll och ropa i dörren det räcker långt...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (Nojjig mamma)
    Frontline skrev 2016-09-17 23:26:15 följande:

Men hallå kommer inte pojken ut före dig från omklädningsrummet så är det ju bara att gå in och kolla läget..

Jösses låta barnen vara hemma för att det finns viss jävla rötägg i landet, ha koll och ropa i dörren det räcker långt...

Det är lite svårt att ha koll när omklädningsrummen är i olika ändar av byggnaden. Visst kan man ropa om inte han kommit ut, men tiden där emellan då? Nej, jag är nojjig, världen idag är rå. Vi får lösa det på andra sätt.

Tack för engagemanget.
  • Anonym (Suck)
    Frontline skrev 2016-09-17 23:26:15 följande:
    Anonym (come on) skrev 2016-09-17 22:48:36 följande:
    Du tänker alltså att någon svartmuskig typ ska förgripa sig på din son på ett badhus fullt med folk? Ska han dra in honom på toaletten och hålla för hans mun så att han inte kan skrika eller hur ser scenariot du ser framför dig ut? Du hör hur orimligt det låter va? Dessutom, det är större risk att en svenska man är pedofil än en utländsk.

Nej, du får skärpa dig och svälja dina fördomar helt enkelt. Jag är inte intresserad av att ha din 8-årige pojke i närheten när jag byter om och ännu mindre vill min 12-åriga dotter det.
    Det har varit så mycket närmanden, tafsanden, trakasserier och ofredanden på badhusen runt om i Sverige det senaste året. Har ni helt missat det? Det finns inte en chans att jag skulle släppa min pojke ensam in på herrarnas. Aldrig i livet.
  • Frontline
    Anonym (Suck) skrev 2016-09-17 23:34:50 följande:
    Det har varit så mycket närmanden, tafsanden, trakasserier och ofredanden på badhusen runt om i Sverige det senaste året. Har ni helt missat det? Det finns inte en chans att jag skulle släppa min pojke ensam in på herrarnas. Aldrig i livet.
    Har inte missat det men är inte orolig över det ändå..
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Nojjig mamma) skrev 2016-09-17 23:33:33 följande:
    Det är lite svårt att ha koll när omklädningsrummen är i olika ändar av byggnaden. Visst kan man ropa om inte han kommit ut, men tiden där emellan då? Nej, jag är nojjig, världen idag är rå. Vi får lösa det på andra sätt.

Tack för engagemanget.
    Jag förstår dig helt. Det är helt vansinnigt att folk är så världsfrånvända att de inte ens märker vad som händer runt omkring dem. Det har blivit riskabelt att gå på badhus, helt galet. Och det är inte bara flickor som blir antastade även om det är vanligare än pojkar. 

Under en period i våras och somras kom det in anmälningar om sexuella ofredanden flera gånger i veckan på vårt badhus. Och då är det ett stort badhus med gott om badvakter och synlig personal. På vårt badhus tror jag de hade 10 år som gräns i omklädningsrummen. Nu hittar jag ingen info om det på hemsidan. Däremot hittar jag info om sexuella ofredanden...
  • Anonym (Suck)
    Frontline skrev 2016-09-17 23:40:49 följande:
    Har inte missat det men är inte orolig över det ändå..
    Varför är du inte orolig för det? Är dina barn immuna eller vaccinerade mot det?
  • Anonym (Nojjig mamma)
    Anonym (Suck) skrev 2016-09-17 23:44:38 följande:

Jag förstår dig helt. Det är helt vansinnigt att folk är så världsfrånvända att de inte ens märker vad som händer runt omkring dem. Det har blivit riskabelt att gå på badhus, helt galet. Och det är inte bara flickor som blir antastade även om det är vanligare än pojkar. 

Under en period i våras och somras kom det in anmälningar om sexuella ofredanden flera gånger i veckan på vårt badhus. Och då är det ett stort badhus med gott om badvakter och synlig personal. På vårt badhus tror jag de hade 10 år som gräns i omklädningsrummen. Nu hittar jag ingen info om det på hemsidan. Däremot hittar jag info om sexuella ofredanden...

Letade på vårt badhus hemsida om åldersgräns men hittar ingen sådan. Har hört åldern 6-7 år men det är ett tag sedan.

Tar hellre det säkra före det osäkra.
  • Frontline
    Anonym (Suck) skrev 2016-09-17 23:45:24 följande:
    Varför är du inte orolig för det? Är dina barn immuna eller vaccinerade mot det?
    Nopp men jag har koll , går barnen in i ett omklädningsrum  och inte kommer ut inom en överskådlig tid, det bör inte ta mer tid för han en vad det gör för mig så då ropar jag efter honom..
  • Anonym (Hmm)

Så onödigt att göra en grej av det! Om din son är ok med att gå in på herrarnas och byta om så låt honom göra det!!
    Jag oroar mig mer för att min pojk inte ska tvätta sig ordentligt, låsa skåpet rätt eller hålla koll på sina grejer. Har inte haft en tanke på att någon skulle göra något på honom där inne, oroar mig inte det minsta för det!
    Om det känns jättehemskt så låt honom ta med sig en kompis så han slipper gå in ensam. Men att låta honom stanna hemma låter som ren vansinne!!

Svar på tråden 8 åring byta om ensam?