• Anonym (Nojjig mamma)

8 åring byta om ensam?

Undrar om en sak. Var på badhuset idag med mina barn en tjej på 13 och en kille på 8 år. Blev först stoppade i entrén då sonen skulle följa in mig på tjejernas sida. Efter lite fjäskande fick sonen byta om med mig i källar omklädningsrummet istället för det allmänna på ovan plan.

Väl i badhuset insåg jag snabbt att majoriteten badgäster var utländska män, både med och utan barn. För en nojjig mamma som tyvärr (genom media och egna erfarenheter) har lite förut fattade meningar känns det inte säkert att låta sonen byta om ensam på herrarnas omklädningsrum. Och nästa gång tror jag inte att han får följa med mig längre in på tjejernas. Hur hade ni gjort för framtida besök om man inte får med sig sonens pappa som sällskap?

• Svar på tråden 8 åring byta om ensam?
  • SockpuppetSweetiepie

Det hår handlar väl mer om TS rasism än något annat?

Den skulle jag mer oroa mig för vad gäller barnet. Ren barnmisshandel att växa upp med sådana värderingar.

• Anonym (GH)

Pedofil kan vara vemsomhelst oavsett utseende.Det har väl mera på media att yngre flyktingmän har varit ute efter tjejer på badhus.

• monkees
    Anonym (GH) skrev 2016-09-18 13:03:17 följande:

Pedofil kan vara vemsomhelst oavsett utseende.Det har väl mera på media att yngre flyktingmän har varit ute efter tjejer på badhus.

Är säkert bara rasism och inget annat. Tidningarna ljuger.

• Anonym (come on)
    modsey skrev 2016-09-18 12:40:02 följande:
    Jag tar ansvar för mina barn o det finns ingen åldersgräns vi bryter.
    Ja, du skiter fullkomligt i omgivningen. Just pga sådana som dig som det behövs åldersgränser eftersom vanligt hyfs och hänsyn saknas. 
  • Anonym (Suck)
    Anonym (come on) skrev 2016-09-18 14:39:52 följande:
    Ja, du skiter fullkomligt i omgivningen. Just pga sådana som dig som det behövs åldersgränser eftersom vanligt hyfs och hänsyn saknas. 
    Men snälla du. Om badhuset själva sätter en åldersgräns på 10 år är det väl ingen som struntar i några regler? För 10 år är mer vanligt än 8.
  • modsey
    Anonym (come on) skrev 2016-09-18 14:39:52 följande:

Jag visar mer hänsyn än många.... men att 8 åringar skulle byta om själva i stora badhuset( äventyrsbad) är inte tänkbart . De måste vara 12 år för att få gå dit själva alls . Och det finns ingen åldersgräns som vi bryter när de är med mig på damernas. Så lugna ner dig lite!
  • Anonym (come on)
    Anonym (Suck) skrev 2016-09-18 14:44:58 följande:
    Men snälla du. Om badhuset själva sätter en åldersgräns på 10 år är det väl ingen som struntar i några regler? För 10 år är mer vanligt än 8.
    modsey skrev 2016-09-18 14:45:18 följande:
    Jag visar mer hänsyn än många.... men att 8 åringar skulle byta om själva i stora badhuset( äventyrsbad) är inte tänkbart . De måste vara 12 år för att få gå dit själva alls . Och det finns ingen åldersgräns som vi bryter när de är med mig på damernas. Så lugna ner dig lite!
    Jag har inte skrivit att några regler bryts. Däremot att man för sin egen skull inte alls tänker på andra t ex småtjejerna på 8-10 år som tycker att det är hemskt om det finns pojkar där de ska byta om. 

Jag är för övrigt helt lugn

• modsey
    Anonym (come on) skrev 2016-09-18 15:00:37 följande:

Jag har inte skrivit att några regler bryts. Däremot att man för sin egen skull inte alls tänker på andra t ex småtjejerna på 8-10 år som tycker att det är hemskt om det finns pojkar där de ska byta om. 

Jag är för övrigt helt lugn

Jag tänker att vem äger problemet? Inte mina barn som faktiskt är för små för att vara själva i det stora badhuset.
  • stellanocte

Jag har svårt att se problemet i detta. Ja, det har hänt några incidenter på senaste tiden och det är tragiskt och mycket allvarligt men sett till hur många som kommer och går på badhus runt om i Sverige dagligen är det en försvinnande liten procent som råkar ut för dessa hemskheter (dock är varje procent en procent för mycket). 

Om du är orolig TS, håll kontakten med sonen över en mobiltelefon under tiden han är själv i herrarnas omklädningsrum eller be en manlig badvakt att hålla koll, alternativt be sonen byta om inne på en låst toalett i omklädningsrummet. 

• Philanthropy
    modsey skrev 2016-09-18 11:53:32 följande:

Jag har med mig mina 8 åringar på damernas. De byter om lite snabbt i hörnet o vi gör ingen stor sak av det. På det lilla badhuset vi har får de gå själva dock men inte i de större inne i stan.

Det lär väl isf vara större risk att de hamnar ensamma med någon som har onda avsikter på det lilla badhuset? Större badhus = fler folk och fler som skulle se om någon försökte något inne i omklädningsrummet...
Svar på tråden 8 åring byta om ensam?