• Anonym (Nojjig mamma)

8 åring byta om ensam?

Undrar om en sak. Var på badhuset idag med mina barn en tjej på 13 och en kille på 8 år. Blev först stoppade i entrén då sonen skulle följa in mig på tjejernas sida. Efter lite fjäskande fick sonen byta om med mig i källar omklädningsrummet istället för det allmänna på ovan plan.

Väl i badhuset insåg jag snabbt att majoriteten badgäster var utländska män, både med och utan barn. För en nojjig mamma som tyvärr (genom media och egna erfarenheter) har lite förut fattade meningar känns det inte säkert att låta sonen byta om ensam på herrarnas omklädningsrum. Och nästa gång tror jag inte att han får följa med mig längre in på tjejernas. Hur hade ni gjort för framtida besök om man inte får med sig sonens pappa som sällskap?

• Svar på tråden 8 åring byta om ensam?
  • modsey

Jag har med mig mina 8 åringar på damernas. De byter om lite snabbt i hörnet o vi gör ingen stor sak av det. På det lilla badhuset vi har får de gå själva dock men inte i de större inne i stan.

• modsey

Och jag fattar inte hur man kan tycka att en 8 åring är för stor. Jisses de är ganska små barn fortfarande

• Jill 79

Menar ni på allvar att sju, åttaåring vill byta om med barn av motsatt kön? Skillnad att vara nakna framför varandra hemma i familjen än att vara det med jämnåriga kompisar. Jobbet både för killarna och tjejerna. Däremot har jag ingen vettig lösning förutom killkompis eller manlig bekant som sällskap i omklädningsrummet.

• Anonym (Suck)
    Jill 79 skrev 2016-09-18 12:11:43 följande:
    Menar ni på allvar att sju, åttaåring vill byta om med barn av motsatt kön? Skillnad att vara nakna framför varandra hemma i familjen än att vara det med jämnåriga kompisar. Jobbet både för killarna och tjejerna. Däremot har jag ingen vettig lösning förutom killkompis eller manlig bekant som sällskap i omklädningsrummet.

Mina ungar har inte haft några sådana problem i den åldern nej. Det är först runt 10 de börjat bli lite mer privata. Men vi är inte så hysteriska kring nakenhet här hemma så det faller dom nog rätt så naturligt.
  • Physalis
    Anonym (Sara) skrev 2016-09-18 10:21:57 följande:

Duscha på en toalett?

Vad jag vet är det inte ovanligt med duschar på toaletter på ställen man behöver duscha.

Huvudpoängen var dock att ringa och fråga badhuset innan om de kan hjälpa en i framtiden.
  • Anonym (come on)
    modsey skrev 2016-09-18 11:53:32 följande:

Jag har med mig mina 8 åringar på damernas. De byter om lite snabbt i hörnet o vi gör ingen stor sak av det. På det lilla badhuset vi har får de gå själva dock men inte i de större inne i stan.

Att NI inte gör en stor sak av det spelar väl ingen roll? Det är vad ANDRA tycker om saken. Flickorna i omklädningsrummet kanske inte alls uppskattar att det ska finnas jämnåriga pojkar där de är nakna? De flesta flickor från jämnåriga och uppåt vill inte ha pojkar i närheten när de byter om och är nakna. Varför ska de behöva känna sig utsatta och obekväma för att du tar in dina pojkar i fel omklädningsrum?
  • fjanten
    modsey skrev 2016-09-18 11:55:45 följande:

Och jag fattar inte hur man kan tycka att en 8 åring är för stor. Jisses de är ganska små barn fortfarande

När jag var 8,5 år började jag få könshår och "knoppiga" bröst. Jag hade absolut inte velat att jämnåriga killar befann sig inne på damernas omklädningsrum. Kan inte tänka mig att flickor i den åldern år 2016 är så förtjusta i tanken heller, tidigt utvecklade eller ej.
  • modsey
    Jill 79 skrev 2016-09-18 12:11:43 följande:

Vill ? Vi hör ingen stor sak av det som jag upplever att många gör

Att bara åka t badhuset när pappan eller annan man kan känns helt galet.

När min nu stora kille var liten hade vi bara kunnat åkt på simskola om jag gått be om hjälp då jag var helt ensamstående.

Mina nu 8 åriga killar vill jag också sticka med dem utan att planera in att en kille kan följa med då.
  • modsey
    Anonym (come on) skrev 2016-09-18 12:24:18 följande:

Att NI inte gör en stor sak av det spelar väl ingen roll? Det är vad ANDRA tycker om saken. Flickorna i omklädningsrummet kanske inte alls uppskattar att det ska finnas jämnåriga pojkar där de är nakna? De flesta flickor från jämnåriga och uppåt vill inte ha pojkar i närheten när de byter om och är nakna. Varför ska de behöva känna sig utsatta och obekväma för att du tar in dina pojkar i fel omklädningsrum?

Jag tar ansvar för mina barn o det finns ingen åldersgräns vi bryter.
Svar på tråden 8 åring byta om ensam?