• Anonym (Nojjig mamma)

8 åring byta om ensam?

Undrar om en sak. Var på badhuset idag med mina barn en tjej på 13 och en kille på 8 år. Blev först stoppade i entrén då sonen skulle följa in mig på tjejernas sida. Efter lite fjäskande fick sonen byta om med mig i källar omklädningsrummet istället för det allmänna på ovan plan.

Väl i badhuset insåg jag snabbt att majoriteten badgäster var utländska män, både med och utan barn. För en nojjig mamma som tyvärr (genom media och egna erfarenheter) har lite förut fattade meningar känns det inte säkert att låta sonen byta om ensam på herrarnas omklädningsrum. Och nästa gång tror jag inte att han får följa med mig längre in på tjejernas. Hur hade ni gjort för framtida besök om man inte får med sig sonens pappa som sällskap?

• Svar på tråden 8 åring byta om ensam?
  • molly50
    Anonym (bra försök) skrev 2016-09-19 13:10:20 följande:
    Kom inte här med logiska och hänsynsfulla lösningar; det handlar inte om att lösa problem, utan om att tvåla till flickor som inte vill visa sig nakna för (och bli högljutt recenserade av) jämnåriga pojkar i tidig slyngelålder. 
    Nu vet jag inte om du försökte vara ironisk.
    Men jag kan då inte se några problem med den lösningen som Anonym (Bedömning) kom med.

För övrigt så har då jag aldrig upplevt att pojkar högljutt recenserar flickors kroppar.
    Det är i så fall snarare flickorna som kan stå och tissla och tassla och peka.
    Och då är jag mamma till både en pojke och en flicka och har erfarenhet av båda.
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (Anatol)
    Anonym (Nojjig mamma) skrev 2016-09-17 22:27:06 följande:

Undrar om en sak. Var på badhuset idag med mina barn en tjej på 13 och en kille på 8 år. Blev först stoppade i entrén då sonen skulle följa in mig på tjejernas sida. Efter lite fjäskande fick sonen byta om med mig i källar omklädningsrummet istället för det allmänna på ovan plan.

Väl i badhuset insåg jag snabbt att majoriteten badgäster var utländska män, både med och utan barn. För en nojjig mamma som tyvärr (genom media och egna erfarenheter) har lite förut fattade meningar känns det inte säkert att låta sonen byta om ensam på herrarnas omklädningsrum. Och nästa gång tror jag inte att han får följa med mig längre in på tjejernas. Hur hade ni gjort för framtida besök om man inte får med sig sonens pappa som sällskap?

Ibland blir man så trött på alla dessa idiottrådar. 
  • Anonym (bra försök)
    molly50 skrev 2016-09-19 13:17:19 följande:
    Nu vet jag inte om du försökte vara ironisk.
    Men jag kan då inte se några problem med den lösningen som Anonym (Bedömning) kom med.
    Vilket är ganska skrämmande. Självklart tycker jag att hens lösning är vettig!

För övrigt så har då jag aldrig upplevt att pojkar högljutt recenserar flickors kroppar.
    Det är i så fall snarare flickorna som kan stå och tissla och tassla och peka.
    Och då är jag mamma till både en pojke och en flicka och har erfarenhet av båda.

Flera i tråden har vittnat om hur pojkar i orimligt hög ålder som varit inne på damernas senare har kommenterat tjejernas kroppar i skolan.
  • modsey
    Anonym (bra försök) skrev 2016-09-19 13:06:20 följande:

Jag tycker att det är bra att du tar diskussionen, men ett vänligt tips efter att ha sett den du pratar med i sådana här diskussioner förr: vänta dig inte förändring. För henne finns det inget som är viktigare än att flickor lär sig i tidig ålder att deras kroppar inte tillhör dem.

Vad pratar du om. Att flickor inte har rätt till sina kroppar är absolut inget jag anser! Varför tar du inte upp att pojkar med sina pappor på kill omklädningsrummet skulle känna sig ängsliga o inte ha rätt till dina kroppar när pappor har med sig flickor där!
  • modsey
    Anonym (bra försök) skrev 2016-09-19 13:38:54 följande:

Vilket är ganska skrämmande. Självklart tycker jag att hens lösning är vettig!

För övrigt så har då jag aldrig upplevt att pojkar högljutt recenserar flickors kroppar.Det är i så fall snarare flickorna som kan stå och tissla och tassla och peka.Och då är jag mamma till både en pojke och en flicka och har erfarenhet av båda.

Flera i tråden har vittnat om hur pojkar i orimligt hög ålder som varit inne på damernas senare har kommenterat tjejernas kroppar i skolan.

Och vi är många som kan vittna om även det motsatta där tjejerna fnittrar och påpekar saker om pojkar med.
  • Anonym (bra försök)
    modsey skrev 2016-09-19 13:47:28 följande:
    Vad pratar du om. Att flickor inte har rätt till sina kroppar är absolut inget jag anser! Varför tar du inte upp att pojkar med sina pappor på kill omklädningsrummet skulle känna sig ängsliga o inte ha rätt till dina kroppar när pappor har med sig flickor där!
    Snacka går ju. Är du beredd att leva upp till det genom att inte släpa in för gamla killar på damernas då?

Att jag inte tog upp motsvarande situation (där samma sak förstås gällerr) berodde på att det alltid är tjejer du är ute efter att kränka.
  • MiasMamma

Med tanke på hur mycket koll du har på båda och din dotter och din son på badhuset, tror jag inte att de skulle ta någon skada av att duscha med några icke-svenskar. 

• Anonym (bra försök)
    modsey skrev 2016-09-19 13:49:19 följande:
    Och vi är många som kan vittna om även det motsatta där tjejerna fnittrar och påpekar saker om pojkar med.
    Nästan som om... *trumvirvel* man inte borde ta med för gamla barn in på "fel" omklädningsrum!

Bra att vi förstår varandra.
  • modsey
    Anonym (bra försök) skrev 2016-09-19 14:22:08 följande:

Nästan som om... *trumvirvel* man inte borde ta med för gamla barn in på "fel" omklädningsrum!

Bra att vi förstår varandra.

Bra försök. De jag skrev har inte ett skvatt med omklädningsrummen att göra uran sker ändå .
    Anonym (bra försök) skrev 2016-09-19 13:54:06 följande:

Snacka går ju. Är du beredd att leva upp till det genom att inte släpa in för gamla killar på damernas då?

Att jag inte tog upp motsvarande situation (där samma sak förstås gällerr) berodde på att det alltid är tjejer du är ute efter att kränka.

Nu får du nog förklara vad du menar med att jag är ute efter att kränka tjejer !,

Baserar du detta rätt grova påstående på vad? ? Blir lite märkligt då jag är engagerad i kvinnorättsfrågor på olika vis och har en egen dotter. Att vara ute efter att kränka flickor. ..ge dig.
  • Anonym (bra försök)
    modsey skrev 2016-09-19 14:37:30 följande:
    .
    Anonym (bra försök) skrev 2016-09-19 13:54:06 följande:

Nu får du nog förklara vad du menar med att jag är ute efter att kränka tjejer !,

Baserar du detta rätt grova påstående på vad? ? Blir lite märkligt då jag är engagerad i kvinnorättsfrågor på olika vis och har en egen dotter. Att vara ute efter att kränka flickor. ..ge dig.
    Du envisas alltid med att det inte är ditt problem att unga tjejer far illa av att för gamla killar är i omklädningsrummet, och menar att de bara ska skärpa till sig. Hur ska jag tolka det?

Eller, förresten, svara inte. Jag var inte ute efter att övertyga dig, utan efter att påpeka för andra att det är lönlöst att försöka få dig att visa hänsyn i sådana här frågor.
Svar på tråden 8 åring byta om ensam?