• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • Gravidskanetjej
    doris123 skrev 2016-11-04 14:04:19 följande:

verkar vara många som får VUL. hur får ni till det? vill också 

fler som har en hemsk halsbränna? är vi v 6+0

Jag skulle in för o prata om sjukskrivningen men då jag hade en liten blödning så gjorde dr ett tidigt på mig. Sedan det inbokande är pga missfall i maj o pga oro. Har inte så mkt halsbränna men illamående kräkningar sura uppstötningar ömma bröst o ingen vidare aptit förutom dillchips. Är i 6+2 enligt ultraljudet
  • Nilla6
    mammsen79 skrev 2016-11-03 22:57:06 följande:

Finns det någon som haft ont i ryggslutet i tidig av graviditeten?

Jag har haft ont i slutet av ryggen, ner mot rumpan och fram vid ljumskarna sen början, kan knappt gå lr anstränga mej. Är i vecka 7 nu.
  • The möther
    jessi84 skrev 2016-11-03 22:21:26 följande:
    Vad är nipt? Bor också i Örebro men bara hört om att man får göra kub.
    Som någon annan svarade så är det ett blodprov.
    Min BM sa i alla fall att de börjat med ett nytt typ av blodprov inför kub, så jag antar att det måste vara nipt.
  • mammsen79
    Nilla6 skrev 2016-11-04 15:24:28 följande:

Jag har haft ont i slutet av ryggen, ner mot rumpan och fram vid ljumskarna sen början, kan knappt gå lr anstränga mej. Är i vecka 7 nu.

Fick du någon blödning i början (mens)?
  • Nilla6
    mammsen79 skrev 2016-11-04 17:03:16 följande:

Fick du någon blödning i början (mens)?

Nej ingen blödning alls som tur är, vågar dock inte ha sex än, hade såååå ont i början att läkaren trodde jag hade ett X men vul visade på nornal grav. Har dock fortfarande skit ont, speciellt vid belastning och stress. Illamåendet har nu kommit som ett brev på posten.
  • NovaElton

Alltså jag har fortfarande svårt att fatta att jag är gravid. 
    Var tvungen att göra ett gravtest till idag, som visade väldigt starkt + om man jämför med det jag gjorde i början :)

Vill att tiden ska gå snabbare också! 

Ikväll ska vi berätta för sambons föräldrar, mina väntar vi med et tag då jag vet vad min mamma kommer säga. Vi är katoliker och hon tycker man ska göra allt i rätt ordning. (gifta sig-flytta ihop-skaffa barn) så det lär bli en del tjat, iofs är vi ju redo att dra till rådhuset och genomföra en vigsel bara för att få tyst på henne..... jag är dock inte lika troende som henne... + att jag inte anser att man ska komma med så mkt råd och tycke när man själv är inne på sitt 3e giftemål....... men men. 

• mammsen79
    Nilla6 skrev 2016-11-04 17:06:34 följande:

Nej ingen blödning alls som tur är, vågar dock inte ha sex än, hade såååå ont i början att läkaren trodde jag hade ett X men vul visade på nornal grav. Har dock fortfarande skit ont, speciellt vid belastning och stress. Illamåendet har nu kommit som ett brev på posten.

Okej, jag har ju blödning men läkaren sa att mam kan ha det men att det kan även vara MF, ska på kontroll om 2 veckor så långt till dess, ogillar gå i ovisshet
  • jessi84
    The möther skrev 2016-11-04 15:45:34 följande:

Som någon annan svarade så är det ett blodprov.

Min BM sa i alla fall att de börjat med ett nytt typ av blodprov inför kub, så jag antar att det måste vara nipt.

Då är det nog det jag ska göra hos BM i slutet av månaden.
  • Filli89
    mammsen79 skrev 2016-11-04 18:32:37 följande:
    Okej, jag har ju blödning men läkaren sa att mam kan ha det men att det kan även vara MF, ska på kontroll om 2 veckor så långt till dess, ogillar gå i ovisshet
    Men vf går du inte till gyn? Du kan inte bara sitta o vänta i två veckor stackarn. Gå till akuten o gör lite teater om du så måste så blir du kollad ordentligt. De mänskligt o vara orolig förstår ju alla.
  • NovaElton
    Filli89 skrev 2016-11-05 01:10:22 följande:

Men vf går du inte till gyn? Du kan inte bara sitta o vänta i två veckor stackarn. Gå till akuten o gör lite teater om du så måste så blir du kollad ordentligt. De mänskligt o vara orolig förstår ju alla.

Inte roligt att gå i ovisshet, men tyvärr är akuten till för akuta och livshotande grejer, så man lär ju först och främst få vänta bra länge innan man får hjälp, om man ens får hjälp alls.

Sen tycker inte jag man ska belasta eller använda akuten då dem har nog med stress med just akuta fall.
Svar på tråden BF juni 2017