• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • Nixe

Är på väg till ett tidigt ultraljud nu, hoppas slippa göra vul men det lär nog bli så eftersom jag bara är i v 8+1. Är sååå himla nervös, först för att det inte ska finnas ngt alls och sen för att det ska vara två. Sambon var tvungen att bli kvar hemma med sonen så jag fick åka själv. Hoppas hoppas verkligen allt ser bra ut..

• Fru89
    mammsen79 skrev 2016-11-03 22:57:06 följande:

Finns det någon som haft ont i ryggslutet i tidig av graviditeten?

Jag har det till och från. Antar att jag mest får det utav att jag går o spänner mig kring det området pga värk till o från i magen och när jag drar in magen framåt kvällen för att inte bli avslöjad som antingen gravid, eller tjock ;)
  • mammsen79
    Fru89 skrev 2016-11-04 09:58:50 följande:

Jag har det till och från. Antar att jag mest får det utav att jag går o spänner mig kring det området pga värk till o från i magen och när jag drar in magen framåt kvällen för att inte bli avslöjad som antingen gravid, eller tjock ;)

Jag har fått så ont i ena sidan av ryggen längst åt höger det strålar förstår inte varför.? Har du med så?
  • Jn1

Jag har, varje dag när jag kommer hem från jobbet. Gör ont i svanken, svanskotan och brukar stråla ner i ena skinkan ibland
  • Fru89
    mammsen79 skrev 2016-11-04 11:27:41 följande:

Jag har fått så ont i ena sidan av ryggen längst åt höger det strålar förstår inte varför.? Har du med så?

Nej det kan jag väl inte säga. Känns mer som när man stått o gått mycket under en dag.
  • Cacek
    jessi84 skrev 2016-11-03 22:21:26 följande:

Vad är nipt? Bor också i Örebro men bara hört om att man får göra kub.

NIPT är ett blodprov. När man är gravid så har man även material från fostret som cirkulerar i blodomloppet. Vad man då kan göra är att man kan se om fostret har trisomi av kromosom 13, 18 eller 21 (men även könskromosomavvikelser).

Så det är i princip som ett fostervattensprov fast det är icke invasivt (de behöver inte gå in med en nål i magen för att ta provet).

Det enda som är är att det är rätt nytt så hittar man nån avvikelse så måste man bekräfta detta med ett fostervattensprov.
  • MartaV
    jessi84 skrev 2016-11-03 22:26:34 följande:

Hej.

Jag har tankar kring att bada i spabad. Är det okej eller inte?

Ska till svärföräldrarna på lördag och vi prata då om att bubbla. Jag har inte berättat något då men vill göra det och vill kunna bada med dem.

Hur ska jag göra?

Hej, det är ingen fara för graviditeten, man ska bara vara medveten om att det finns ökad risk för infektion om man badar bubbelbad, bakterier gillar värme. :)
  • Filli89

Är det på ena sidan bara? Jag hade de förra graviditeten fast det var pga myom.
  • happylife
    jessi84 skrev 2016-11-03 22:26:34 följande:

Hej.

Jag har tankar kring att bada i spabad. Är det okej eller inte?

Ska till svärföräldrarna på lördag och vi prata då om att bubbla. Jag har inte berättat något då men vill göra det och vill kunna bada med dem.

Hur ska jag göra?

Hamnade i fel tråd men råkade se det du skrev!

Är själv gravid o har spa bad hemma.

Vad jag har förstått ska man ej bada spa bad pga värmen. Fostret blir för varmt och trivs inte. Det är ofta väldigt varmt i spa bad och det är inte gynnsamt för en graviditet. Finns massor om du googlar. Tyvärr är de så.

Samma med badkar, man ska inte ha varmare än kroppsvärmen

Det finns ingen forskning som Bevisar detta men många bm avråder från heta bad pga att man misstänker detta.

Så, jag hade inte badat om jag var du.

• doris123

verkar vara många som får VUL. hur får ni till det? vill också Tungan ute

fler som har en hemsk halsbränna? är vi v 6+0

Svar på tråden BF juni 2017