• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • klaraPee

Är det någon som vet hur hårt man kan träna i början av graviditeten? Jag tränade konditionsträning (löpning, spinning) innan jag blev gravid och gör fortfarande. Har inga problem att komma upp i höga pulser/mjölksyrenivå som tidigare. Men är det någon som vet om det inte är bra? Har letat på nätet men hittar inget vettigt svar. Min kropp har inte sagt ifrån än och jag mår sjukt bra av min träning men vill ju undvika något som eventuellt inte är bra?

• Jn1
    NovaElton skrev 2016-11-03 08:34:16 följande:

Måste fråga er kloka kvinnor :)

När ni har myst med mannen, blöder ni efteråt?

Är det normalt? Det är alltså enbart efter vanligt sex så att säga.

Jag själv blöder inte, men jag har hört och läst att det är ganska vanligt för man får skörare slemhinnor när man är gravid. Så du behöver nog inte oroa dig :)
  • The möther
    klaraPee skrev 2016-11-03 08:51:07 följande:

Är det någon som vet hur hårt man kan träna i början av graviditeten? Jag tränade konditionsträning (löpning, spinning) innan jag blev gravid och gör fortfarande. Har inga problem att komma upp i höga pulser/mjölksyrenivå som tidigare. Men är det någon som vet om det inte är bra? Har letat på nätet men hittar inget vettigt svar. Min kropp har inte sagt ifrån än och jag mår sjukt bra av min träning men vill ju undvika något som eventuellt inte är bra?

Det skulle jag säga bara är positivt! Fortsätt du. Finns ju många som gymmar hela graviditeten t.o.m. Så länge kroppen inte säger ifrån skulle jag köra på. Det är ju till fördel att ha bra kondition och vara hälsosamt vältränad. Jag är motsatsen till det haha. Har inte tränat (gått på gym/konditionstränat) på mer än 10 år tror jag. Har bara en väldig tur som har bra förbränning ändå (lite för bra för jag har mestadels varit underviktig) men kondition och muskler hade ju underlättat/förbättrat livet på många sätt (känner jag personligen). Har haft ganska ont i ryggen under tidigare graviditeter tex, och det hade säkert inte blivit lika illa om ryggen hade lite muskler hehe.
    Kör på :) Hör med din BM om du är orolig.
    Fick hem lite övningar på hälsosamtalet på mvc, så de uppmanar en ju att röra på sig.
  • Cacek
    NovaElton skrev 2016-11-03 08:34:16 följande:

Måste fråga er kloka kvinnor :)

När ni har myst med mannen, blöder ni efteråt?

Är det normalt? Det är alltså enbart efter vanligt sex så att säga.

Jag blöder lite efter orgasm. Första gången var det lite mer men de andra gångerna har det mest varit rosa eller flytningar med lite röda trådar i. Varar inte så länge.

Min BM sa att det var helt normalt och bara man inte har ont som typ mensvärk samtidigt så är allt normalt.
  • klaraPee
    The möther skrev 2016-11-03 10:03:41 följande:

Det skulle jag säga bara är positivt! Fortsätt du. Finns ju många som gymmar hela graviditeten t.o.m. Så länge kroppen inte säger ifrån skulle jag köra på. Det är ju till fördel att ha bra kondition och vara hälsosamt vältränad. Jag är motsatsen till det haha. Har inte tränat (gått på gym/konditionstränat) på mer än 10 år tror jag. Har bara en väldig tur som har bra förbränning ändå (lite för bra för jag har mestadels varit underviktig) men kondition och muskler hade ju underlättat/förbättrat livet på många sätt (känner jag personligen). Har haft ganska ont i ryggen under tidigare graviditeter tex, och det hade säkert inte blivit lika illa om ryggen hade lite muskler hehe.

Kör på :) Hör med din BM om du är orolig.

Fick hem lite övningar på hälsosamtalet på mvc, så de uppmanar en ju att röra på sig.

Tack för ditt svar! :) ska höra med barnmorskan på första mötet om en vecka :)
  • Malliball
    The möther skrev 2016-11-02 22:50:49 följande:
    Vad skönt! Och vilken lyx att ha det så lättillgängligt :)
    Ja skönt var det men det är en konstig känsla när det är personer man jobbar med som sitter mellan ens ben och pratar jobb. Men visst jag hade tur, läkaren kunde lika gärna sagt nej, annars kan jag väl tycka att lite förmån ska man väl få ;) Nackdelen är bara att man oroar sig dubbelt så mycket när man dagligen stöter på graviditeter som gått fel. Men varje dag som går är en seger :) 
  • Gravidskanetjej

Jag var idag inne hos dr o fick sjukskrivning för illamående o kräkningar. November ut till o börja med . Fått lergigan comp utskrivit så undrar om någon tagit dessa o hur de fungerar för er?

Fick även gjort ett tidigt ultraljud då ja hade en liten mini blödning. Och där var ett tickande hjärta så verkligt allt känns när man väl ser det.

• Kärleksbarn00
    Gravidskanetjej skrev 2016-11-03 17:47:38 följande:

Jag var idag inne hos dr o fick sjukskrivning för illamående o kräkningar. November ut till o börja med . Fått lergigan comp utskrivit så undrar om någon tagit dessa o hur de fungerar för er?

Fick även gjort ett tidigt ultraljud då ja hade en liten mini blödning. Och där var ett tickande hjärta så verkligt allt känns när man väl ser det.

Åh vad kul att se hjärtslag :) Men tråkigt med illamåendet och sjukskrivningen. Men det är för en god sak:) Har också legrigan comp utskrivet då jag har haft extremt illamående min förra graviditet, men än så länge har jag inte märkt av min graviditet. Såg dock också hjärtslag för två dagar sedan. Är i v 6+6. Vilken vecka är du i?
  • Charlott

Hej! Tänkte hoppa in här om det är okej. Vi väntar vårat första barn, vi är 24 respektive 25år och bor i Karlstad. Bf 18 juni, på min födelsedag. Haha

• Smlan
    klaraPee skrev 2016-11-03 10:30:56 följande:
    Tack för ditt svar! :) ska höra med barnmorskan på första mötet om en vecka :)
    Jag har läst att träning inte är dåligt för bebisen på något sätt men att man ska känna efter som gravid då man har mer blod i omlopp och kan få lågt blodtryck. Nu vet jag inte riktigt vart jag läste det men det kändes tryggt att höra att det inte påverkade bebisen.

Jag cykelpendlar till jobbet varje dag vilket blir ca 3 mil. Så jag "tränar" ca 2*50 minuter per dag. Jag har inte frågat någon BM om det än men tänker att om jag orkar och mår bra av det så måste det ju vara bra för bebisen också.
Svar på tråden BF juni 2017