• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • klaraPee
    Smlan skrev 2016-11-03 19:17:53 följande:

Jag har läst att träning inte är dåligt för bebisen på något sätt men att man ska känna efter som gravid då man har mer blod i omlopp och kan få lågt blodtryck. Nu vet jag inte riktigt vart jag läste det men det kändes tryggt att höra att det inte påverkade bebisen.

Jag cykelpendlar till jobbet varje dag vilket blir ca 3 mil. Så jag "tränar" ca 2*50 minuter per dag. Jag har inte frågat någon BM om det än men tänker att om jag orkar och mår bra av det så måste det ju vara bra för bebisen också.

Tack för ditt svar :) det jag funderar på mest är när man kommer upp i mjölksyrenivå/höga pulser. Läste på nätet att vissa gym rekommenderar gravida att inte överstiga 70% av sin maxpuls. men det skadar nog inte att fråga barnmorskan om detta :)
  • Smlan
    klaraPee skrev 2016-11-03 19:31:32 följande:
    Tack för ditt svar :) det jag funderar på mest är när man kommer upp i mjölksyrenivå/höga pulser. Läste på nätet att vissa gym rekommenderar gravida att inte överstiga 70% av sin maxpuls. men det skadar nog inte att fråga barnmorskan om detta :)
    Jag har också läst något sånt men om det bara är en rekommendation för min egen skull så känner jag att det går att hantera. Om det däremot är pga att bebisen kan ta skada så vill jag ju undvika det till varje pris.

Jag får ganska hög puls när jag cyklar så jag ska nog också ställa den frågan till barnmorskan. Har dock inskrivning först 6/12 så det känns som evigheter dit :) Kanske att man ska ringa och höra sig för innan.
  • klaraPee
    Smlan skrev 2016-11-03 19:37:47 följande:

Jag har också läst något sånt men om det bara är en rekommendation för min egen skull så känner jag att det går att hantera. Om det däremot är pga att bebisen kan ta skada så vill jag ju undvika det till varje pris.

Jag får ganska hög puls när jag cyklar så jag ska nog också ställa den frågan till barnmorskan. Har dock inskrivning först 6/12 så det känns som evigheter dit :) Kanske att man ska ringa och höra sig för innan.

Ja, jag håller med dig :) Jag ska dit den 10/11.. Om du vill kan jag skriva här vad hon rekommenderar :)
  • jessi84
    The möther skrev 2016-11-02 21:08:25 följande:

Vi verkar bli erbjudna både nipt och kub här i Örebro, oavsett ålder. Ska på "kub-ultraljud" dagen innan jag går in i v. 14. Ser det mest som ett extra tillfälle att få se bebis.

Hade det visat sig vara ngt fel hade jag ändå inte avbrutit graviditeten, så jag hade nog varit glad över tidig upptäckt så man kan förbereda sig mentalt. Men om det visar medel eller hög risk utan anledning är det ju såklart oro och undersökningar i onödan..

Vad är nipt? Bor också i Örebro men bara hört om att man får göra kub.
  • jessi84

Hej.

Jag har tankar kring att bada i spabad. Är det okej eller inte?

Ska till svärföräldrarna på lördag och vi prata då om att bubbla. Jag har inte berättat något då men vill göra det och vill kunna bada med dem.

Hur ska jag göra?

• Smlan
    klaraPee skrev 2016-11-03 19:45:45 följande:
    Ja, jag håller med dig :) Jag ska dit den 10/11.. Om du vill kan jag skriva här vad hon rekommenderar :)
    Ja, det vore jättesnällt! Man är ju så nervös att göra fel :)
  • Smorrisson

Hej tjejer! Ser att ni skrivit om träning. Jag tränade hela förra graviditeten fram tills födsel utan problem. Både kondition och styrketräning. Min bm sa att så länge de känns bra är det inga problem men är det något som känns obehagligt behöver man ju inte göra just den övningen :) jag dansar och hoppas kunna fortsätta med det men kommer kanske inte ta ut hoppen och så på samma sätt när man får mer mage.

• klaraPee
    Smorrisson skrev 2016-11-04 08:03:33 följande:

Hej tjejer! Ser att ni skrivit om träning. Jag tränade hela förra graviditeten fram tills födsel utan problem. Både kondition och styrketräning. Min bm sa att så länge de känns bra är det inga problem men är det något som känns obehagligt behöver man ju inte göra just den övningen :) jag dansar och hoppas kunna fortsätta med det men kommer kanske inte ta ut hoppen och så på samma sätt när man får mer mage.

Åh vad skönt!:) då verkar det lovande! :)
  • Gravidskanetjej
    Kärleksbarn00 skrev 2016-11-03 17:58:39 följande:

Åh vad kul att se hjärtslag :) Men tråkigt med illamåendet och sjukskrivningen. Men det är för en god sak:) Har också legrigan comp utskrivet då jag har haft extremt illamående min förra graviditet, men än så länge har jag inte märkt av min graviditet. Såg dock också hjärtslag för två dagar sedan. Är i v 6+6. Vilken vecka är du i?

Ja jag var helt uppe i ultraljudet så lyssna inte så mkt men ja hade gått 6 hela veckor o några dagar. Tönkte ska ringa in o kolla idag om de kan läsa va dr skrivit. Ja skönt o höra hjärtljuden då man fick MF i maj i år. Är inbokat den 17/11 på ett tidigt ultraljud så funderar på om man skulle ta då med även om ja kunde avboka sa dr. Hur fungerade lergigan för dig? O fick du några biverkningar?
Svar på tråden BF juni 2017