• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • Elvi1987
    mammasusan skrev 2016-12-21 12:45:50 följande:

Min livmoder är ovanför naveln är i vecka 15 (14+1) nu, livmodern var högt upp för antalet veckor första graviditeten också.

Så här ser min morgonmage ut idag

Kul att se bilder! :)
  • babyijuni

Mina rosa flytningar är mer blodblandat nu :( ska till kk akut imorgon bitti.. vafan är oddsen att man skulle få missfall nu :( går in 15 på fred. Håll tummarna! Och jah som varit så rädd för missfall hela tiden :( trodde verkligen jag kunde vara lugn efter kub i fredes när allt såg så bra ut. 3 dagar fick man vara lugn o då va man snabb nog att berätta de för många också :( skit mög!!

• elyse
    babyijuni skrev 2016-12-21 22:50:56 följande:

Mina rosa flytningar är mer blodblandat nu :( ska till kk akut imorgon bitti.. vafan är oddsen att man skulle få missfall nu :( går in 15 på fred. Håll tummarna! Och jah som varit så rädd för missfall hela tiden :( trodde verkligen jag kunde vara lugn efter kub i fredes när allt såg så bra ut. 3 dagar fick man vara lugn o då va man snabb nog att berätta de för många också :( skit mög!!

Det behöver inte betyda att något är fel, men det är såklart bra att du får det kollat. Så slipper du fundera och vara orolig! ::kram::
  • babyijuni
    elyse skrev 2016-12-21 23:04:41 följande:

Det behöver inte betyda att något är fel, men det är såklart bra att du får det kollat. Så slipper du fundera och vara orolig! ::kram::

Nej jag vet ? både min barnmorska och de inne på akuten tycker inte jag behöver vara orolig,finns ju dem som har blödning heela graviditeten :( men för min egen skull kan de vara skönt o få veta vad de beror på. Samt att de kan väl se om de skulle va ett missfall på g (Gud förbjude)!
  • Strudel

Gick det bra på kk då? Gjorde de ett UL? Håller tummarna att allt är som det ska!!! Tror det är typ 50% av alla gravida kvinnor som får minst en blödning under graviditeten så det är ju inte så konstigt. Samtidigt förstår jag helt o hållet hur orolig man blir!!!!

• Nilla6

Var på kub igår. Allt var bra, moderkakan i framvägg igen, bf är precis samma som efter sista mens så det är skönt. Längtar till rul nu:) hört hjärtat ett par dar så det är skönt att man kan kolla om man är lite orolig ibland. Men känner små snärtar därinne oxå vilket är mysigt.:) vi ska inte ta reda på kön denna gång men fan va nyfiken jag är haha

• Onemore

Hej! Någon annan som emellanåt känner som små stickningar? Jag känner som korta nålstick på båda sidorna (men ändå ganska nära mitten) i magen, en liten bit under naveln ca fast lite utåt sidorna. Någon som har en aning om vad det kan vara? Har inte känt så mycket annat hittills så det är svårt att veta exakt vart/vad som känns, livmodern är väl fortfarande lite längre ner (v.14), och just att det känns en liten bit utåt sidorna? I övrigt kan jag känna som molande värk även om det är sällan, men det är väl växtvärk :)

• babyijuni
    Strudel skrev 2016-12-22 12:42:19 följande:

Gick det bra på kk då? Gjorde de ett UL? Håller tummarna att allt är som det ska!!! Tror det är typ 50% av alla gravida kvinnor som får minst en blödning under graviditeten så det är ju inte så konstigt. Samtidigt förstår jag helt o hållet hur orolig man blir!!!!

Tack som frågar ? efter en ordentlig gynundersökning både instrument o ultraljud samt vanligt ul såg de inga konstigheter???????? Bebis rörde sig fint med fina hjärtslag. Livmoderhalstappen var stängd och i normal storlek. Ingen förklaring till blödning men läkare sa: "nu kan jag låta hård,men släpp de!!! Allt är bra ignorera din småblödningar.så känner mig lugn nu faktiskt ???? Lunds kk är fantastisk!!
  • babyijuni
    babyijuni skrev 2016-12-22 16:05:27 följande:

Tack som frågar ? efter en ordentlig gynundersökning både instrument o ultraljud samt vanligt ul såg de inga konstigheter.Bebis rörde sig fint med fina hjärtslag. Livmoderhalstappen var stängd och i normal storlek. Ingen förklaring till blödning men läkare sa: "nu kan jag låta hård,men släpp de!!! Allt är bra ignorera din småblödningar.så känner mig lugn nu faktiskt. Lunds kk är fantastisk!!

• Lee***
    babyijuni skrev 2016-12-22 16:05:27 följande:

Tack som frågar ? efter en ordentlig gynundersökning både instrument o ultraljud samt vanligt ul såg de inga konstigheter???????? Bebis rörde sig fint med fina hjärtslag. Livmoderhalstappen var stängd och i normal storlek. Ingen förklaring till blödning men läkare sa: "nu kan jag låta hård,men släpp de!!! Allt är bra ignorera din småblödningar.så känner mig lugn nu faktiskt ???? Lunds kk är fantastisk!!

Härligt att höra att den lille mår bra:)