• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • MiniV

Jag har gått ner, det är först nu när jag är i vecka 18 som jag är tillbaka på min normalvikt på 65. Jag gjorde likadant förra graviditeten. gick upp 8 eller 12 kilo beroende på hur jag räknar. :)

• Hannah8401

Idag var vi på rul. Vi får en flicka till. Har en pojke och en flicka sen innan. Bf blir 10 juni.

Det där med viktuppgång är ju väldigt olika, med första gick jag upp allt till v 30 sen inget mer. Med nr två var det jämt över hela graviditeten. Gick upp 11 kg med båda.

Har du slutat träna och har en del muskelmassa är det helt naturligt att du går ner lite:) tror inte det är någon fara!

• elyse
    culaccino skrev 2017-01-03 19:06:35 följande:

Hej tjejer!

Va kul med en sån här grupp, har min första bf i juni så jag joinar er här ???? ????

Välkommen!
  • elyse
    Elvi1987 skrev 2017-01-03 12:36:57 följande:

Hej allihop!

Hoppas ni haft ett fint nyår och att detta år blir det bästa någonsin :)

Jag funderar på om ni börjat räkna på föräldraledighet? Hur många dagar kommer ni spara till efter den sammanhängande ledigheten?

Jag undrar också hur det funkar med semester? Jag jobbar kommunalt och vi får 25 dagar och måste ta ut 20 dagar. Är det någon som vet hur det brukar fungera, om man måste ta ut ett visst antal dagar även om man ska vara ledig halva året eller om man får spara hur mycket man vill?

Jag har för mig att man får spara tio dagars semester här i Uppsala.

Vi vill att barnet är hemma till januari -19. Jag kommer att ta fyra dagar i veckan och maken kommer förmodligen att ta fyra och sedan fem när barnet fyllt ett. Vi har pratat om nio månader var, men vi får se. Jag vet dock att jag kommer att jobba 75% medan barnet är hemma och eventuellt öka till 80 när båda sedan går på förskola. Vår äldsta började förskola vid 16 månader och det var på gränsen att det kändes OK. När denna bebis är 16 månader är det oktober och magsjukor och långt lov ser jag ingen poäng med att starta med.
  • Strudel

Hej!

Jag väntar första barnet, är 32 och vi bor i Småland.
    Är i slutet av vecka 16 nu o fick lyssna på barnets hjärtljud idag hos min BM. Var så orolig innan för att jag inte har några symptom, ingen mage alls ännu plus har varit jätte magsjuk innan nyår och hade flera tidiga missfall innan den här graviditeten (såååå  mycket att oroa sig över hehe) men tydligen var det fullt med liv därinne och hjärtat slog fint o man hörde även sparkar! Så jag börjar nu faktiskt tro på att vi kommer få ett barn på riktigt :)

• Newbie84
    Strudel skrev 2017-01-04 18:39:16 följande:

Hej!

Jag väntar första barnet, är 32 och vi bor i Småland.

Är i slutet av vecka 16 nu o fick lyssna på barnets hjärtljud idag hos min BM. Var så orolig innan för att jag inte har några symptom, ingen mage alls ännu plus har varit jätte magsjuk innan nyår och hade flera tidiga missfall innan den här graviditeten (såååå  mycket att oroa sig över hehe) men tydligen var det fullt med liv därinne och hjärtat slog fint o man hörde även sparkar! Så jag börjar nu faktiskt tro på att vi kommer få ett barn på riktigt :)

Vad härligt att få höra ljuden, lugnar en alltid :)
  • Strudel
    Newbie84 skrev 2017-01-04 18:58:00 följande:
    Vad härligt att få höra ljuden, lugnar en alltid :)
    Verkligen!!! Väldigt häftigt upplevelse. Har du också gjort det redan?

Nu känns de som jag med gott samvete kan börja kika lite efter mamma o bebiskläder ;)
  • Newbie84
    Strudel skrev 2017-01-04 19:17:53 följande:

Verkligen!!! Väldigt häftigt upplevelse. Har du också gjort det redan?

Nu känns de som jag med gott samvete kan börja kika lite efter mamma o bebiskläder ;)

På ett VUL i vecka 6-7 fick jag höra, sen såg jag bebben på kub och det var mysigt. Blir ju lite mer verkligt och greppbart när man förstår att det bor någon i magen :) längtar så tills jag ska börja köpa kläder och saker till bebben
  • ankii

Hoppar in i denna tråd!

Gravid efter lång tid och många försök.

BF 13 juni och har mitt RUL om 12 dagar :) tror stenhårt på en pojk så blir spännande å se när det är dags för RUL!

Är 28 och bor i Skaraborg :)

• Hermioney
    t123 skrev 2016-09-21 12:49:36 följande:

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

Första barn
    BF 15 juni 2017