• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • druvan52
    Lee*** skrev 2017-01-09 20:32:12 följande:

Hade rul o allt såg bra ut,19+0. Har inte haft några direkta graviditetssymtom förutom tröttheten. Jag känner inte av fostret så mycket heller kan gå dagar tydligen hade jag livmoder som för att det kommer ta ett par veckor till. Längtar tills jag får känna sparkar

Härligt att det såg bra ut!! Jo man är ju så otålig bara
  • druvan52
    Strudel skrev 2017-01-09 20:48:38 följande:

Ligger några dagar efter dig men jag känner inget heller. Har liiite större bröst och är uppblåst men that's it... två veckor kvar till RUL så jobbigt att vänta. BM sa att det kan ta länge tills det syns när man är relativt smal med lång överkropp, samt att jag har mycket magmuskler så att det är svårt att känna livmodern, men skulle sååå gärna vilja känna ett fladder :)

Jo jag med, längtar efter fladdret, skönt att höra att man inte är ensam! Också smal och med ganska lång överkropp men tycker ändå att det inte borde gå att gömma sig därinne men tydligen går det
  • Strudel
    druvan52 skrev 2017-01-09 21:26:33 följande:

Jo jag med, längtar efter fladdret, skönt att höra att man inte är ensam! Också smal och med ganska lång överkropp men tycker ändå att det inte borde gå att gömma sig därinne men tydligen går det

Haha verkligen, hade jag innan på ngt sätt så mycket tomrum att en 17 cm bebisetvia kan gömma sig därinne nu helt o hållet liksom
  • Cacek

Jag har RUL om 1 vecka då kommer jag vara i v19+4.

Jag började känna honom redan när jag var i v14 då var jag lite osäker på om det var honom jag kände för alla beskriver det som fladdermöss eller fjärilar men jag upplevde det mer som popcorn som poppar eller en nervryckning.

Sedan typ 1 vecka tillbaka så känner jag sparkar flera gånger varje dag. Det går inte längre att missuppfatta det som ens egen puls eller gaser.

Hade det inte varit för att jag känt av honom så hade jag nog varit mer orolig vid det här laget att jag bara gått upp typ 1/2 kg.

• Cacek

Jag står inför ett litet dilemma. Det är så att min sambos bästa vän har flyttat till samma stad som oss. Han får inte tillgång till sin lägenhet förens 1a april. Så länge så ska han bo på regementet (han jobbar inom de militära) men där har han i princip bara en säng. Min sambo har börjat fundera på om vi ska erbjuda honom att bo hos oss. Vi har en trea så han skulle få ett eget rum, visserligen de rummet som vi ska ha barnkammaren i. Mitt problem är om jag inte vet om jag är bekväm med det. Hade det varit så att jag inte var gravid så hade jag sagt NO problem men jag vet inte hur jag känner nu.

Jag vill vara bekväm när jag är hemma och har man en inneboende som inte är ens partner så vet inte jag om jag kommer vara det. Men jag känner mig så otroligt taskig som bara tänker på hur bekväm/obekväm jag skulle vara.

Hur hade ni känt att ha en inneboende hos er när ni var gravida i vecka 20-31?

• elyse
    Cacek skrev 2017-01-10 10:29:20 följande:

Jag står inför ett litet dilemma. Det är så att min sambos bästa vän har flyttat till samma stad som oss. Han får inte tillgång till sin lägenhet förens 1a april. Så länge så ska han bo på regementet (han jobbar inom de militära) men där har han i princip bara en säng. Min sambo har börjat fundera på om vi ska erbjuda honom att bo hos oss. Vi har en trea så han skulle få ett eget rum, visserligen de rummet som vi ska ha barnkammaren i. Mitt problem är om jag inte vet om jag är bekväm med det. Hade det varit så att jag inte var gravid så hade jag sagt NO problem men jag vet inte hur jag känner nu.

Jag vill vara bekväm när jag är hemma och har man en inneboende som inte är ens partner så vet inte jag om jag kommer vara det. Men jag känner mig så otroligt taskig som bara tänker på hur bekväm/obekväm jag skulle vara.

Hur hade ni känt att ha en inneboende hos er när ni var gravida i vecka 20-31?

Nej. Nu kommer jag att låta negativ, men du har ingen aning om hur du kommer att må/vara i för skick om bara en månad. Själv har jag problem med restless legs (inte ovanligt för gravida) och är ibland vaken hela natten. Vet ni att kompisen har eget när du är i v 30?
  • Cacek
    elyse skrev 2017-01-10 10:59:24 följande:

Nej. Nu kommer jag att låta negativ, men du har ingen aning om hur du kommer att må/vara i för skick om bara en månad. Själv har jag problem med restless legs (inte ovanligt för gravida) och är ibland vaken hela natten. Vet ni att kompisen har eget när du är i v 30?

Nej jag kom rätt snabbt fram till själv efter jag hade postat det här att jag inte kommer vilja det. Speciellt med tanke på att man inte vet hur man kommer må resten av graviditeten. Bara för det har varit lugnt denna första halvan så betyder inte det att det kommer vara så den andra halvan. Eller bara en sån sak att kunna prata fritt och öppet med sin partner om graviditeten och allt det kan innebära (hemorrojder och allt annat sånt mindre trevligt) det skulle ju inte gå.

Det är det där med att känna sig taskig att inte hjälpa till när man har möjlighet. Men ibland måste man vara självisk och säga nej. Han har ju trots allt satt sig själv i den situationen. Han visste om långt innan att han skulle flytta hit men ändå så satte han sig inte upp i kö för lägenheter trots att vi sa till honom redan för 2 år sen att det är svårt att få lägenhet.

Aja tack för jag fick ventilera av mig xD
  • mammasusan
    Cacek skrev 2017-01-10 11:12:13 följande:

Nej jag kom rätt snabbt fram till själv efter jag hade postat det här att jag inte kommer vilja det. Speciellt med tanke på att man inte vet hur man kommer må resten av graviditeten. Bara för det har varit lugnt denna första halvan så betyder inte det att det kommer vara så den andra halvan. Eller bara en sån sak att kunna prata fritt och öppet med sin partner om graviditeten och allt det kan innebära (hemorrojder och allt annat sånt mindre trevligt) det skulle ju inte gå.

Det är det där med att känna sig taskig att inte hjälpa till när man har möjlighet. Men ibland måste man vara självisk och säga nej. Han har ju trots allt satt sig själv i den situationen. Han visste om långt innan att han skulle flytta hit men ändå så satte han sig inte upp i kö för lägenheter trots att vi sa till honom redan för 2 år sen att det är svårt att få lägenhet.

Aja tack för jag fick ventilera av mig xD

Enda inneboende jag/vi isf skulle kunnat ha vore min syster, bror eller svärmor. Inte någon kompis man ej umgås med i vanliga fall.

Låter som att han räknar med att bo hos er och helt enkelt struntat i att seriöst söka bostad.....
    A 27/6-06, V 26/4-09, G 26/10-14, BF:19/6-17. Totalt 24mf
  • Cacek
    mammasusan skrev 2017-01-10 11:21:07 följande:

Enda inneboende jag/vi isf skulle kunnat ha vore min syster, bror eller svärmor. Inte någon kompis man ej umgås med i vanliga fall.

Låter som att han räknar med att bo hos er och helt enkelt struntat i att seriöst söka bostad.....

Nej de gjorde han inte. Vi sa till honom från första början att här får du inte bo väldigt bestämt. Han trodde bara att det skulle vara enkelt att få lägenhet. Han har nämligen pluggat här innan och när han och min sambo flyttade hit för att plugga så gick de bara till en hyresvärd och sa att de letade lägenhet och då fick de en direkt. Men det var 7 år sen så bostadsläget har förändrats en hel del sen dess.
  • Onemore

Hej igen alla andra i väntans tider :) här väntas det också på RUL, 3 v. kvar. Har bf runt midsommar, första barnet, och är i vecka 17 nu. Mår bra förutom huvudvärk, så BM rådde mig att börja med järntabletter i låg dos, hoppas det hjälper. Har en liten kula men tycker inte det händer så mycket varken med den eller vikten (bara ca 3kg+). Däremot tror jag att jag känt av rörelser :) Mjuka små buffar eller bubblande, antingen på natten eller när jag sitter vid datorn på jobbet :) varierar dock hur mkt det känns, kände första rörelsen i onsdags och sen ingenting förrän igår. Om det nu är bebis jag känner ;) Hoppas ni andra mår bra också :)