• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • Tevira
    Oktober23 skrev 2017-01-09 20:01:31 följande:
    Jag längtar verkligen till rul, det ska bli jättespännande att se hur bebis mår och vad det är för kön. Ska ni kolla kön?
    Vi ska också kolla kön om det går :)

Jag känner igen mig i det flera av er skriver. Nu andra trimestern har mina symtom nästan försvunnit helt. Jag har gått upp cirka 3 kg och har en bula men annars inte några symtom. Sover bättre och behöver inte stiga upp varje natt. Blev orolig när symtomen försvann så var hos BM för cirka en vecka sen och fick lyssna på hjärtljuden. Det kändes jätteskönt och lugnande. Har känt några buffar som kan vara bebisen. :)
  • violla

Hejsan.
    Tänkte att jag skulle ge mig till känna nu. Har läst i tråden ett tag och följt er, men inte känt mig redo att presentera mig tidigare.

Vi är äntligen gravida efter 10 års försök och 3 missfall efter 6 ivf behandlingar och 8 piller stimuleringar. Denna gången är det dock spontant. =D
    Har blivit väldigt väl omhändertagna på spec-mödravården och har idag gjort vårat 6:e ultraljud. Det växer en liten krabat där inne som i alla fall följer sin kurva och har 2 ben o 2 armar =D

RUL den 23 januari.

Har bf på midsommar.  23:e juni enligt mvc och 24 juni enligt spec. =)

Är för tillfället i något limbo där jag inte känner egentligen någonting annat än brösten. Längtar tills man börjar känna att det rör sig där inne, så man kanske kan känna sig lite mera trygg.

• Elinmarie

Hej alla! Har varit på RUL för någon dag sen, fick se en sprallig liten pojke, så härligt att se :) Är i vecka 20 nu och började väl känna rörelserna i vecka 17 , har livmodern i framvägg fick jag veta via ultraljudet. BF 3 juni :) På lördag ska jag och sambon ut på långresa, flygtid 12 timmar , ni som varit gravida och rest, har ni några tips ? :)

• Jn1
    Elinmarie skrev 2017-01-11 06:46:10 följande:

Hej alla! Har varit på RUL för någon dag sen, fick se en sprallig liten pojke, så härligt att se :) Är i vecka 20 nu och började väl känna rörelserna i vecka 17 , har livmodern i framvägg fick jag veta via ultraljudet. BF 3 juni :) På lördag ska jag och sambon ut på långresa, flygtid 12 timmar , ni som varit gravida och rest, har ni några tips ? :)

Stödstrumpor och vicka mycket på tårna sa min bm :) och se till att du har snacks eller dyl om du är illamående. Men du har kollat upp med flygbolaget att du får flyga för dom? :) En del låter inte gravida flyga överhuvudtaget, andra inte efter vecka 20/22 osv
  • Fru89
    Elinmarie skrev 2017-01-11 06:46:10 följande:

Beroende på vilket flygbolag ni åker med, men hos vissa finns ett "träning/cirkulationsprogram" att göra bland filmer o serier i multimediaskärmen i sätet. Ibland kan även instruktioner finnas i fickan framför dig på en lapp. Men annars, stödstrumpor, vicka på tårna/fötterna och upp o gå med jämna mellanrum. Lycka till :)
  • elyse
    violla skrev 2017-01-10 19:20:59 följande:

Hejsan.

Tänkte att jag skulle ge mig till känna nu. Har läst i tråden ett tag och följt er, men inte känt mig redo att presentera mig tidigare.

Vi är äntligen gravida efter 10 års försök och 3 missfall efter 6 ivf behandlingar och 8 piller stimuleringar. Denna gången är det dock spontant. =D

Har blivit väldigt väl omhändertagna på spec-mödravården och har idag gjort vårat 6:e ultraljud. Det växer en liten krabat där inne som i alla fall följer sin kurva och har 2 ben o 2 armar =D

RUL den 23 januari.

Har bf på midsommar.  23:e juni enligt mvc och 24 juni enligt spec. =)

Är för tillfället i något limbo där jag inte känner egentligen någonting annat än brösten. Längtar tills man börjar känna att det rör sig där inne, så man kanske kan känna sig lite mera trygg.

Åh, grattis! Vi har exakt samma datum för RUL och BF!
  • Elinmarie

Tack för tipsen! Ska införskaffa stödstrumpor imorgon :) Har kollat med flygbolaget det var ok att flyga med dom utan intyg fram till vecka 28, därefter krävs intyg från läkare för att få flyga :)

• snr

Hej! Nu tänkte jag hoppa in här. :)
    38 år från stockholm, väntar barn nummer två med bf 9/6. Mår överlag helt ok (förutom att jag fortfarande mår illa och även kräks vissa dagar ännu).
    Såg att ni pratade om fosterröelser. Vi har RUL på fredag och jag är förväntansfull och nervös. Det är läskigt hur nojig man kan bli alltså. För någon vecka sedan kände jag ganska mycket rörelser från bebisen, men nu har jag knappt känt något alls på en massa dagar och det blir jag förstås toknervös för. :/
    Men förhoppningsvis går allt bra!

• Onemore

Hej igen! Måste bara fråga ang det här med viktuppgång. Jag har inte mått illa eller kräkts något under graviditeten utan snarare ätit lite mer än vanligt pga hunger. Tränat ungefär som innan grav. Är lång 180 cm och smal/normalbyggd. Är i vecka 17 och har en liten kula (kan inte ha vanliga byxor längre). Under vecka 9-11 ca gick jag upp ca 3kg men nu ligger jag fortfarande på 2-3 kg+ bara (ser på bilder att magen växt lite sen dess ändå). Har verkligen ingen aning om vad som är normalt? Och förstår att det är väldigt varierande. Men någon som har någon kommentar kring detta? Ska på RUL om tre veckor så det är ett tag kvar. Bör jag kontakta BM?

• Newbie84
    Onemore skrev 2017-01-12 08:43:34 följande:

Hej igen! Måste bara fråga ang det här med viktuppgång. Jag har inte mått illa eller kräkts något under graviditeten utan snarare ätit lite mer än vanligt pga hunger. Tränat ungefär som innan grav. Är lång 180 cm och smal/normalbyggd. Är i vecka 17 och har en liten kula (kan inte ha vanliga byxor längre). Under vecka 9-11 ca gick jag upp ca 3kg men nu ligger jag fortfarande på 2-3 kg+ bara (ser på bilder att magen växt lite sen dess ändå). Har verkligen ingen aning om vad som är normalt? Och förstår att det är väldigt varierande. Men någon som har någon kommentar kring detta? Ska på RUL om tre veckor så det är ett tag kvar. Bör jag kontakta BM?

Alla går upp olika, jag har alltid gått ner för jag mått illa och spytt. Vissa lägger på vikt mer mot slutet. Tänk på att fostret och själva graviditeten inte väger så mkt än så länge så du behöver nog inte vara orolig :) din kropp förbränner mer också under en graviditet.