orzia1 skrev 2016-11-30 12:42:28 följande:
Nej inte han jag nu är gift med. Men min förra sambo testa de spermierna på men sen när jag och min nya man skulle börja så ringde jag gyn o sa att jag har problem med ägglossningen och så fick jag pergotime utskrivet direkt. (Vi försökte lite innan utan tabletter)
Men överlag så är de inte så noga här där jag bor. Har ätit mängder av tabletter utan att gå på vul och kolla antal blåsor osv... När jag började med pergotime så fick jag lämna blodprov tre ggr och göra ett vul.. Sen fick jag göra ett vul när de höjt dosen men inget mer sen. Och de skriver ut så jag har 3-6 månaders förbrukning. Nu drabbas vi ju tyvärr av en del tidiga mf men har nu sett i min journal att en dr rek lite olika behandlingar vid en ev graviditet. (Behandlingar som vi efterlyst men som en dr har nekat) så nästa gång vi får plus så ska jag kräva blodförtunnande och en annan tablett...
Men som med mkt annat inom sjukvården så är det så olika hur man gör i de olika delarna av landet.
Nej så var det med, min exmake testades det på medan man utredde mig varför jag inte hade äl.
Men min nya sambo är det jag som fått tjata till mig nu att jag vill att man ska testa . Så nu blir det ju en månads uppehåll över nästa månad och då ska han skicka remiss så får vi se..
Jag åt blodförtunnande de 2 sista graviditeterna för jag hade massa blodproppar när jag väntade första barnet.