• michimichi

BIM Januari 2017

Tänkte skapa en bim-tråd som gäller för hela januari månad. 

Jag själv är 25 år och vi ska nu ÄNTLIGEN påbörja syskonverkstaden till vår 2 åriga tjej!

Har beräknad ÄL 6 januari, så BIM är runt 20/1. 

Någon som vill följas åt? :)

Gravid

• Svar på tråden BIM Januari 2017
  • HäxanSurtant
    Liiaa skrev 2016-12-29 14:34:49 följande:

Idag 13:51 #67 Citera Anmäl

Griper lite efter halmstrån nu tror jag men...

Jag har alltid utgått ifrån äl kalendern på nätet, allt för föräldrar tror jag sidan heter, har under en månad tidigare i år testat med äl-test och det har då stämt överens med internet kalendern..

Enligt den, denna månad så skulle jag haft äl nu i måndags, har varit ifrån sambon under en tid men i går onsdag hade vi sex, han kom i mig och jag har inget preventivmedel, men chansen till befruktning är väl lika med 0 2 dagar efter äl?

Har läst något om att man kan få försenad äl, kan man även ha för tidig? Hade extrema (ursäkta infon) kletiga och tjocka flytningar i mitten utav förra veckan, då menar jag extremt, har så emellanåt men det var väldigt länge sen, och jag har inte lyckats bli gravid på hela året.. kan uteblivandet av dessa flytningar vara orsaken till att det inte tagit sig innan? Känns trist att vi nu troligtvis missade sista fertila dagen med bara ett dygn.. :/ någon som tror att det kan finnas en gnutta hopp?

Har en cykel på 27dagar, så fick mens den 13de och äl nu på måndag den 26/12, beräknad mens den 9de Jan.

Ni lyckades inte pricka in en liten snabbis förra veckan då? 

Vi kör varannandag-principen med start 2 dagar efter avslutad mens och fram till typ mensen kommer igen, eller uteblir

Jag har också otroligt tydliga flytningar vid ägglossning, den där "gästvänliga" miljön är svår att missa
  • Lillafisfia

Tagit test sedan 23e pga av konstiga flytningar och diverse strul. Men frågan är, är detta pos samt är ÄL typ imon då? Då vi haft sex varje dag typ en vecka nu kanske det spelar mindre roll, mest nyfiken på när bästa timing är!!

• tvåsmåunderverk
    Sh0an skrev 2016-12-29 22:11:51 följande:
    Mitt höll på i runt 10 minuter, känns inte det lite länge? :(

Om en vecka borde man kunna testa med test va? Glöm va jag skrev längre upp om att jag skulle vänta denna gången, haha kommer aldrig kunna hålla mig utan att testa innan Bim.
    Nä. Det kan kännas ett tag :)

Ja, jag har plussat som tidigast på äl+7! Åh vad jag vill veta nu! Så otålig, haha! Hur gör du på nyår med alkohol?
  • Sh0an
    tvåsmåunderverk skrev 2016-12-30 19:38:11 följande:

Nä. Det kan kännas ett tag :)

Ja, jag har plussat som tidigast på äl+7! Åh vad jag vill veta nu! Så otålig, haha! Hur gör du på nyår med alkohol?

Å va jag hoppas :D wow det va inte illa :)) Jag också, såå förväntansfull även om jag vet att jag inte ska försöka vara det men svårt att inte vara det haha! Jag tänkte inte dricka något, är hemma med familjen och släkten så det blir inga problem. Hur ska du göra? :)
  • tvåsmåunderverk
    Sh0an skrev 2016-12-30 20:10:07 följande:
    Å va jag hoppas :D wow det va inte illa :)) Jag också, såå förväntansfull även om jag vet att jag inte ska försöka vara det men svårt att inte vara det haha! Jag tänkte inte dricka något, är hemma med familjen och släkten så det blir inga problem. Hur ska du göra? :)
    Jättesvårt att inte låta bli! Kommer säkert testa redan på måndag.. Haha! Vi ska vara med mina svärföräldrar men jag är den som kör så det är lugnt :)
  • Sh0an
    tvåsmåunderverk skrev 2016-12-30 21:12:48 följande:

Jättesvårt att inte låta bli! Kommer säkert testa redan på måndag.. Haha! Vi ska vara med mina svärföräldrar men jag är den som kör så det är lugnt :)

Ja jag tänkte i början nu att "nu ska jag hålla mig" men inte lär jag göra det sen ändå haha! Är en myyyycket nyfiken person överlag haha. Å du måste höra av dig om hur det gick!! Nu är jag ju nyfiken på ditt också :D håller tummarna! Å perfekt med körningen då ju :D vet dom om att ni försöker? Det vet inte någon av våra än.
  • Acoco

Jag och min sambo är på 3:e året nu. Försök till bebis nr 1 med min PCOS. Fick avbryta förra IVF försöket efter menopursprutor då jag endast hade ett moget ägg. Som vi fick chans på själva men som inte lyckades. Nu är kliniken stängd till 9:e januari så egentligen skulle vi fått vänta med nästa omgång tills dess. Men vi fick tur då vi även denna gång lyckats få endast ett moget ägg. Så tog min ovitrelle spruta igår och beräknas få ägglossning ikväll. Så BIM om 14 dagar. Hoppas så innerligt att vi slipper IVF nu!

• LINNEA1988
    tvåsmåunderverk skrev 2016-12-19 09:24:12 följande:

Hoppar in här också BIM 9/1, första försöket med barn nr 4

BIM 8/1 första försöket med nr. 4 också här ????????
  • LINNEA1988
    LINNEA1988 skrev 2016-12-30 22:09:36 följande:

BIM 8/1 första försöket med nr. 4 också här

• sweetcandy
    Acoco skrev 2016-12-30 21:51:28 följande:

Jag och min sambo är på 3:e året nu. Försök till bebis nr 1 med min PCOS. Fick avbryta förra IVF försöket efter menopursprutor då jag endast hade ett moget ägg. Som vi fick chans på själva men som inte lyckades. Nu är kliniken stängd till 9:e januari så egentligen skulle vi fått vänta med nästa omgång tills dess. Men vi fick tur då vi även denna gång lyckats få endast ett moget ägg. Så tog min ovitrelle spruta igår och beräknas få ägglossning ikväll. Så BIM om 14 dagar. Hoppas så innerligt att vi slipper IVF nu!

Håller tummarna att ni slipper IVFen nu!! <3
Svar på tråden BIM Januari 2017