• michimichi

BIM Januari 2017

Tänkte skapa en bim-tråd som gäller för hela januari månad. 

Jag själv är 25 år och vi ska nu ÄNTLIGEN påbörja syskonverkstaden till vår 2 åriga tjej!

Har beräknad ÄL 6 januari, så BIM är runt 20/1. 

Någon som vill följas åt? :)

Gravid

• Svar på tråden BIM Januari 2017
  • tvåsmåunderverk
    Sh0an skrev 2016-12-30 21:36:01 följande:
    Ja jag tänkte i början nu att "nu ska jag hålla mig" men inte lär jag göra det sen ändå haha! Är en myyyycket nyfiken person överlag haha. Å du måste höra av dig om hur det gick!! Nu är jag ju nyfiken på ditt också :D håller tummarna! Å perfekt med körningen då ju :D vet dom om att ni försöker? Det vet inte någon av våra än.
    Jag skulle lätt kunna börja testa redan idag, ingen disciplin alls, haha! Men antar att det är omöjligt att få ett korrekt svar idag! Ja vi måste verkligen berätta för varandra hur det går! Nej nej, det vet dom verkligen inte! Dom skulle nog tro att vi är galna då ;) vi har inte ens fyllt 25 år än, och bara varit ett par i 4,5 år och har redan tre barn, haha! Fast ingen kommer bli chockad när dom väl får reda på det sen, haha!
  • tvåsmåunderverk
    LINNEA1988 skrev 2016-12-30 22:09:36 följande:
    BIM 8/1 första försöket med nr. 4 också här ????????
    Åh vad roligt! :D hur gamla är dina barn? :)
  • crx

ÄL tester nedersta från idag. Min kropp har varit helt upp och ner efter en extra ÄL den 9/12.

Tempar, spikrak temp sen dess men ganska låg. Nu bör den riktiga ÄL varit eller är (enligt testerna och app) men tempen är fortfarande låg. :(

Vi har kört på i 5 dagar börjar bli lite sliten haha.

BIM 16/1

• dreendo

Hej!

Hopppar in här med. Har bim 5/1. Har försökt sen i maj med första barnet. Har haft spottings/rosa flytningar sen tre dagar som bara kommer ibland. Har aldrig haft så innan mens tidigare. Dock inga andra symptom. Hoppas så att det äntligen tagit sig!

• FrökenE1985
    dreendo skrev 2016-12-31 08:58:44 följande:

Hej!

Hopppar in här med. Har bim 5/1. Har försökt sen i maj med första barnet. Har haft spottings/rosa flytningar sen tre dagar som bara kommer ibland. Har aldrig haft så innan mens tidigare. Dock inga andra symptom. Hoppas så att det äntligen tagit sig!

Spännande! Håller tummarna!
  • dreendo

Tänkte på en sak, jag och min sambo ska flytta imorgon. Har burit en del idag och får rätt mycket mensvärk pga det (eller molvärk om jag har tur). Hur farligt tror ni det är att bära tungt? Jag har inte tagit något gravtest än men tänkte vänta tills bim då jag är så less på att bli besviken..

• Karin8206

ÄL igår och nu har jag en väldigt stark molande smärta nere till höger i magen, gör väldigt ont när jag står upp..Vill bara att tiden går fort nu och att BIM kommer snart... :)

• lisohl
    dreendo skrev 2016-12-31 13:05:57 följande:

Tänkte på en sak, jag och min sambo ska flytta imorgon. Har burit en del idag och får rätt mycket mensvärk pga det (eller molvärk om jag har tur). Hur farligt tror ni det är att bära tungt? Jag har inte tagit något gravtest än men tänkte vänta tills bim då jag är så less på att bli besviken..

Jag är inte sjukvårdsutbildad på nåt sätt men min spontana tanke är att det inte har någon betydelse alls så här väldigt tidigt i en eventuell graviditet.
  • Mirabelle24

Alltså jag blir galen! NC satte ut ÄL först på julafton, sedan har det blivit ändrat till mitt i veckan och eftersom min temp fortfarande är låg så antar jag att ÄL inte varit heller.. Min temp sjönk ju precis som den brukar runt ÄL men sen idag så sjönk den ännu en gång! Är på cd 22... Får jag ingen ÄL denna månad? :(

• Sh0an
    tvåsmåunderverk skrev 2016-12-31 07:15:10 följande:

Jag skulle lätt kunna börja testa redan idag, ingen disciplin alls, haha! Men antar att det är omöjligt att få ett korrekt svar idag! Ja vi måste verkligen berätta för varandra hur det går! Nej nej, det vet dom verkligen inte! Dom skulle nog tro att vi är galna då ;) vi har inte ens fyllt 25 år än, och bara varit ett par i 4,5 år och har redan tre barn, haha! Fast ingen kommer bli chockad när dom väl får reda på det sen, haha!

Jag också just nu :D Ja det måste vi!! :)) Haha vet du vad som hände innan? Jag hade gömt äl testerna under sängen, min yngsta hittade dom och kommer ut i vrummet där gästerna sitter och säger "hääär mamma" jag doooog!!!! Vet inte om dom hann se något, jag sprang ut i 190 med dom där i handen och ingen har sagt något om det än :P haha!!

Oj då har ni legat i hehe. Vad hade du för symptom på de andra graviditeterna?
Svar på tråden BIM Januari 2017