• michimichi

BIM Januari 2017

Tänkte skapa en bim-tråd som gäller för hela januari månad. 

Jag själv är 25 år och vi ska nu ÄNTLIGEN påbörja syskonverkstaden till vår 2 åriga tjej!

Har beräknad ÄL 6 januari, så BIM är runt 20/1. 

Någon som vill följas åt? :)

Gravid

• Svar på tråden BIM Januari 2017
  • tvåsmåunderverk
    Sh0an skrev 2016-12-31 17:15:12 följande:
    Jag också just nu :D Ja det måste vi!! :)) Haha vet du vad som hände innan? Jag hade gömt äl testerna under sängen, min yngsta hittade dom och kommer ut i vrummet där gästerna sitter och säger "hääär mamma" jag doooog!!!! Vet inte om dom hann se något, jag sprang ut i 190 med dom där i handen och ingen har sagt något om det än :P haha!!

Oj då har ni legat i hehe. Vad hade du för symptom på de andra graviditeterna?
    Haha guuuuud vad pinsamt!! Tur att ingen fattade! Sånt där är så jävla jobbigt! Mina när min dotter i höstas kliver in på dagis och går fram till fröken och säger "min pappa har JÄTTE stor snopp!" Ville bara sjunka genom jorden, Hahaha!

Haha ja! Vi fick tvillingar första gången! Har inte haft några direkta symtom precis i början, sånt har kommit typ i vecka 7-8! För dig då?
  • Sh0an
    tvåsmåunderverk skrev 2016-12-31 21:07:36 följande:

Haha guuuuud vad pinsamt!! Tur att ingen fattade! Sånt där är så jävla jobbigt! Mina när min dotter i höstas kliver in på dagis och går fram till fröken och säger "min pappa har JÄTTE stor snopp!" Ville bara sjunka genom jorden, Hahaha!

Haha ja! Vi fick tvillingar första gången! Har inte haft några direkta symtom precis i början, sånt har kommit typ i vecka 7-8! För dig då?

Ja det va sjuuukt pinsamt haha! Hahaha alltså barn det förstår jag att du ville haha! Men åå, tvillingar va roligt :D det hade ju vart drömmen att få <3 så himla häftigt!! Nja, jag har bara haft känslan att jag vart gravid, inga direkta symptom :/ inte förens samma tidpunkt som du nämner.
  • Nyponros399

Hej alla! Bim 10/1 här! Noll disciplin med testning:/ positivt äl test den 27/12, myst så mycket vi bara kunnat och hunnit!

Har en fundering, idag kom mina första mens känningar som ett brev på posten.. dock tre dagar för tidigt, samlar på mig vatten och ömma bröst.. ingen chans att det tagit den här månaden då va? Om jag har samma känningar som jag alltid har inför mens:( eller kan man ha mens symptom fast den uteblir och ägget blivit befruktat?

• tvåsmåunderverk
    Sh0an skrev 2016-12-31 21:14:50 följande:
    Ja det va sjuuukt pinsamt haha! Hahaha alltså barn det förstår jag att du ville haha! Men åå, tvillingar va roligt :D det hade ju vart drömmen att få <3 så himla häftigt!! Nja, jag har bara haft känslan att jag vart gravid, inga direkta symptom :/ inte förens samma tidpunkt som du nämner.
    Haha!

Ja tvillingar är det häftigaste jag varit med om! :D dock jobbig graviditet men så värt de! Nu när jag redan har det vill jag iofs inte ha det igen ;) jag var så nära att ta ett test imorse!! Men var ju uppe sent inatt så kändes inte som att det blev "riktigt" morgonurin. Kanske tar ett imorgon ;) hade ni en bra nyårsafton? :)
  • Prinsessan
    Nyponros399 skrev 2017-01-01 03:27:00 följande:

Hej alla! Bim 10/1 här! Noll disciplin med testning:/ positivt äl test den 27/12, myst så mycket vi bara kunnat och hunnit!

Har en fundering, idag kom mina första mens känningar som ett brev på posten.. dock tre dagar för tidigt, samlar på mig vatten och ömma bröst.. ingen chans att det tagit den här månaden då va? Om jag har samma känningar som jag alltid har inför mens:( eller kan man ha mens symptom fast den uteblir och ägget blivit befruktat?

Det sägs att pms- symptom och graviditet i början är i princip samma... jag har dick ingen egen erfarenhet, men har läst det på en massa ställen
  • Sh0an
    tvåsmåunderverk skrev 2017-01-01 08:04:55 följande:

Haha!

Ja tvillingar är det häftigaste jag varit med om! :D dock jobbig graviditet men så värt de! Nu när jag redan har det vill jag iofs inte ha det igen ;) jag var så nära att ta ett test imorse!! Men var ju uppe sent inatt så kändes inte som att det blev "riktigt" morgonurin. Kanske tar ett imorgon ;) hade ni en bra nyårsafton? :)

Å det förstår jag :) Hade du mycket foglossning och så? Nä det är sant, imorgon är bitti är nog bättre än dagens :) det hade vi, spelade Bingolotto med nitlotter hela högen haha :) Hade ni det bra igår? :)
  • sweetcandy
    dreendo skrev 2016-12-31 13:05:57 följande:

Tänkte på en sak, jag och min sambo ska flytta imorgon. Har burit en del idag och får rätt mycket mensvärk pga det (eller molvärk om jag har tur). Hur farligt tror ni det är att bära tungt? Jag har inte tagit något gravtest än men tänkte vänta tills bim då jag är så less på att bli besviken..

Inte farligt alls <3

Själv har jag jobbat som kurir (kört budbil) och för bebisens del är det ingen fara, däremot ska man va rädd om sin egen kropp med ev foglossning osv! :)
    ♥ James&Oliver ♥
  • tvåsmåunderverk
    Sh0an skrev 2017-01-01 12:26:43 följande:
    Å det förstår jag :) Hade du mycket foglossning och så? Nä det är sant, imorgon är bitti är nog bättre än dagens :) det hade vi, spelade Bingolotto med nitlotter hela högen haha :) Hade ni det bra igår? :)
    Ja, men jag hade mycket foglossning sista graviditeten också så jag är nog helt enkelt en sån som får det! Har du haft lätta graviditeter? Haha, roligt även fast man inte vinner ju! Ja vi hade det jättebra! :) var hos mina svärföräldrar och åt god mat och så :) imorgon fyller minsta 1 år så då blir det kalas här hemma! :D
  • Sh0an
    tvåsmåunderverk skrev 2017-01-01 12:39:36 följande:

Ja, men jag hade mycket foglossning sista graviditeten också så jag är nog helt enkelt en sån som får det! Har du haft lätta graviditeter? Haha, roligt även fast man inte vinner ju! Ja vi hade det jättebra! :) var hos mina svärföräldrar och åt god mat och så :) imorgon fyller minsta 1 år så då blir det kalas här hemma! :D

Foglossning är inte kul :/ Det hade jag lite grann sista tiden med yngsta (3 år nu) Det har annars gått bra, kräktes konstant i tre månader med första men bara lite grann med sista :) Det lät trevligt :) Å ett år gammal bara så liten <3 :)
Svar på tråden BIM Januari 2017