• michimichi

BIM Januari 2017

Tänkte skapa en bim-tråd som gäller för hela januari månad. 

Jag själv är 25 år och vi ska nu ÄNTLIGEN påbörja syskonverkstaden till vår 2 åriga tjej!

Har beräknad ÄL 6 januari, så BIM är runt 20/1. 

Någon som vill följas åt? :)

Gravid

• Svar på tråden BIM Januari 2017
  • ewm

Hej! Hänger på er här! BIM 12/1. Tredje försöket (känns som 300:e)

Jag är så jävla otålig. Blir så ledsen när mensen kommer och min sambo säger hela tiden åt mig att jag "blockerar" för att jag tänker på't för mycket. ????

• 24årigtjejredoattblimamma
    ewm skrev 2017-01-01 19:17:43 följande:

Jag är så jävla otålig. Blir så ledsen när mensen kommer och min sambo säger hela tiden åt mig att jag "blockerar" för att jag tänker på't för mycket. ????

Jag har bim på onsdag men tror inte det tog sig denna gång heller tyvärr.

Förstår hur du menar det är piss varje gång mensen kommer och man blir väldigt ledsen. Hoppas ni lyckas snart !

Om du vill prata av dig så prata med mig så kan vi stötta varandra <3
  • tvåsmåunderverk
    ewm skrev 2017-01-01 19:17:43 följande:

Är också sjukt otålig.. Vill att det ska ske NU. Har ni spelat the Sims? Jag gjorde det när jag var liten, och då är det ju ett speciellt ljud precis efter dom haft sex om hon blivit gravid, så borde det vara i verkligheten! Hahaha!!
  • ewm
    24årigtjejredoattblimamma skrev 2017-01-01 19:26:26 följande:

Jag har bim på onsdag men tror inte det tog sig denna gång heller tyvärr.

Förstår hur du menar det är piss varje gång mensen kommer och man blir väldigt ledsen. Hoppas ni lyckas snart !

Om du vill prata av dig så prata med mig så kan vi stötta varandra <3

Jag håller tummarna för dig. Hur länge har ni försökt?

Ja. Jag vet ju att vi inte försökt särskilt länge men jag har velat haft barn flera år innan jag ens träffade min sambo så jag kan inte sluta bli arg/ledsen när mensen kommer. Värre är det när alla runtom börjar komma ut med att dom väntar barn och alla frågar när vi ska börja försöka.

Hoppas ni lyckas snart också!

Tack detsamma! (fattar inte hur jag får in en smiley. Blir bara frågetecken ????)
    tvåsmåunderverk skrev 2017-01-01 19:37:03 följande:

Är också sjukt otålig.. Vill att det ska ske NU. Har ni spelat the Sims? Jag gjorde det när jag var liten, och då är det ju ett speciellt ljud precis efter dom haft sex om hon blivit gravid, så borde det vara i verkligheten! Hahaha!!

Haha precis !!!

Jag håller tummarna för att 2017 blir vårat år !

Jag vill så jävla mycket nu. Haha
  • ewm

Ja. Alltså helst innan vi började försöka!

Hahaha juste! Ja man borde få veta direkt istället för att vänta, känns ju som en evighet innan man får reda på hur det gick..
    ewm skrev 2017-01-01 19:42:11 följande:

Jag håller tummarna för dig. Hur länge har ni försökt?

Ja. Jag vet ju att vi inte försökt särskilt länge men jag har velat haft barn flera år innan jag ens träffade min sambo så jag kan inte sluta bli arg/ledsen när mensen kommer. Värre är det när alla runtom börjar komma ut med att dom väntar barn och alla frågar när vi ska börja försöka.

Hoppas ni lyckas snart också!

Tack detsamma! (fattar inte hur jag får in en smiley. Blir bara frågetecken ????)

Om det inte tar sig denna gången så går vi in på försök nr 5.

Ja asså vi har ju inte heller försökt länge egentligen men käftsmällen kommer endå och man blir extremt ledsen. Jag är precis som du jag har velat ha barn så länge jag kan minnas.

Ja det är jobbigt. Våra vänner börjar också få barn och såklart är det helt fantastiskt men man blir ju lite extra ledsen när man önskar att det var vi. Jag vill inget hellre jusst nu.

Jag använder inte smiley utan skriver dem istället om du fattar haha =)
  • Sh0an
    tvåsmåunderverk skrev 2017-01-01 19:05:00 följande:

Spara morgonurinet och spring till Apoteket när dom öppnar ;) okej! Hur fort har de gått de andra graviditeterna? Ja det känns alltid som en evighet! Vi är på första försöket. Men känner sån press för med tvillingarna blev jag gravid trots p-piller och med minsta gick det på första försöker. Sen har jag gjort abort när jag var yngre och det var också trots skydd.. Så vill ju gärna tro att det ska gå direkt även om det kanske inte gör det :(

Smart haha :D Dom andra två va mer "händer det så händer det" , så inga direkt planerade graviditeter men precis lika välkomnande som planerade :)) Är du säker på att det inte funkar med digitala OM det skulle vara något? :)

Wow då har det gått smidigt som tusan för er, va roligt :D Det kommer nog gå fort nu med då :D
  • ewm

Hahaha juste! Ja man borde få veta direkt istället för att vänta, känns ju som en evighet innan man får reda på hur det gick..
    24årigtjejredoattblimamma skrev 2017-01-01 19:50:53 följande:

Om det inte tar sig denna gången så går vi in på försök nr 5.

Ja asså vi har ju inte heller försökt länge egentligen men käftsmällen kommer endå och man blir extremt ledsen. Jag är precis som du jag har velat ha barn så länge jag kan minnas.

Ja det är jobbigt. Våra vänner börjar också få barn och såklart är det helt fantastiskt men man blir ju lite extra ledsen när man önskar att det var vi. Jag vill inget hellre jusst nu.

Jag använder inte smiley utan skriver dem istället om du fattar haha =)

Okej! Precis. Det är hemskt.

Ja det är ju fantastiskt för dom men jag blir helt förstörd (kan ha hänt att jag satt mig ner och grinat för att jag blivit så avundsjuk.) Nej inte jag heller. Jag har alltid velat haft barn tidigt, jag är 23, och det låter löjligt men jag känner paniken komma krypande. Haha =/
    ewm skrev 2017-01-01 20:00:52 följande:

Hahaha juste! Ja man borde få veta direkt istället för att vänta, känns ju som en evighet innan man får reda på hur det gick..Okej! Precis. Det är hemskt.

Ja det är ju fantastiskt för dom men jag blir helt förstörd (kan ha hänt att jag satt mig ner och grinat för att jag blivit så avundsjuk.) Nej inte jag heller. Jag har alltid velat haft barn tidigt, jag är 23, och det låter löjligt men jag känner paniken komma krypande. Haha =/

Ja usch. Det är ingen i våran närhet som vet att vi kämpar för att försöka skaffa barn så för mig har det bara varit att bita ihop och hålla tillbaka tårarna samtidigt som jag är.väldigt glad för dem. Igår på nyår sa våra bästa vänner att dem väntar barn och vad glad och avundsjuk man blir på samma gång!

Ja jag har också velat ha barn tidigt. Jag är 24 fyller 25 i vår. !
Svar på tråden BIM Januari 2017