• michimichi

BIM Januari 2017

Tänkte skapa en bim-tråd som gäller för hela januari månad. 

Jag själv är 25 år och vi ska nu ÄNTLIGEN påbörja syskonverkstaden till vår 2 åriga tjej!

Har beräknad ÄL 6 januari, så BIM är runt 20/1. 

Någon som vill följas åt? :)

Gravid

• Svar på tråden BIM Januari 2017
  • cclaras

Jag hoppar också in här. Jag(22 år) och min kära sambo

(29 år) har precis börjar bebisverkstaden. Jag slutade med mina piller 9/12 och hade ÄL(med test) 21-22/12. Har BIM 10/1.

Fick i måndags en mindre blödning, 4-5 dagar efter ÄL. Tänkte inte mer på det men har senaste dagarna nu haft otroliga stickningar och molande värk i tjejmagen, illamående och sug/magkatarr-liknande känsla samt stickningar i bröstvårtorna emellanåt. Har aldrig tidigare upplevt det på detta sätt och vågar inte riktigt hoppas på att det kanske kan bero på en liten parvel där inne. Men visst önskar man. Vad tror ni? Någon som känner igen sig?

Kramisar och Gott nytt 2017.

• Nyponros399
    cclaras skrev 2017-01-02 00:03:15 följande:

Jag hoppar också in här. Jag(22 år) och min kära sambo

(29 år) har precis börjar bebisverkstaden. Jag slutade med mina piller 9/12 och hade ÄL(med test) 21-22/12. Har BIM 10/1.

Fick i måndags en mindre blödning, 4-5 dagar efter ÄL. Tänkte inte mer på det men har senaste dagarna nu haft otroliga stickningar och molande värk i tjejmagen, illamående och sug/magkatarr-liknande känsla samt stickningar i bröstvårtorna emellanåt. Har aldrig tidigare upplevt det på detta sätt och vågar inte riktigt hoppas på att det kanske kan bero på en liten parvel där inne. Men visst önskar man. Vad tror ni? Någon som känner igen sig?

Kramisar och Gott nytt 2017.

Samma här! Positivt äl test den 27, bim mellan 10-12/1, sedan den 29 har jag varit snuskigt trött! kan sova hur mycket som helst, sug och magkatarr liknande känsla, utan dess like och gått upp typ fyra kilo vätska på tre dagar:/ tuttarna och vårtorna ömmar och är känsliga, vilket de inte är annars då jag delvis saknar känsel i dom! Test galning är jag också! Så kissat på äl tester som blivit över bara för att få tiden att gå lite! De verkar av någon anledning stegra för var gång:/ vilket jag tycker är lustigt då jag redan haft äl!

Ikväll har jag haft stickningar i tjejmagen och lätt molvärk samt att det ibland strålar i ljumskarna... blir tokig av denna vänta, sambon var dock gullig och beställde hem 20 tester från testlagret och sa att jag får kissa hur mycket jag vill (A) älskar att han ser på mig att jag tycker väntan är otroligt jobbig! Så nu inväntar jag testen så från tisdag morgon ska jag kissa på sticka efter sticka och analysera test efter test tills mensen i värsta fall kommer:)
  • Khaleesi85
    Hallonfrossa skrev 2017-01-01 21:02:57 följande:

Ja usch ja :-/

Jag testade med TL innan men köpte hem rfsu nu när de andra var slut, på tl hade jag halv starka hela tiden men nu med rfsu så syntes de inget alls,helt blanka fram tills idag då de syntes ett svagt streck, testar samma tid varje dag.

Har du fått positivt på äl test förut?

Jag har bara fått när jag var gravid med minstingen och då var det hcg de reagerade på

Samma här har också bara fått positivt med ältest när jag var gravid :) vore ju kul nån gång få se stegring på ägglossning. Är på dag 13 i cykeln nu, så får hoppas det snart ger utslag på testet.
  • Sh0an
    tvåsmåunderverk skrev 2017-01-01 22:20:09 följande:

Jag lär nog testa imorgon! Håller tummarna för oss! :D

Visade inget här :(
  • tvåsmåunderverk
    Sh0an skrev 2017-01-02 07:26:34 följande:
    Visade inget här :(
    Rätt negativt hos mig också :( men kom på att min ältest var positivt till dag 15, kanske släppte mitt ägg senare och då är det ju inte konstigt att det är negativt.. Nåja, vi håller hoppet uppe! :)
  • Sh0an
    tvåsmåunderverk skrev 2017-01-02 07:30:24 följande:

Rätt negativt hos mig också :( men kom på att min ältest var positivt till dag 15, kanske släppte mitt ägg senare och då är det ju inte konstigt att det är negativt.. Nåja, vi håller hoppet uppe! :)

Ja än är inte hoppet ute för den här månaden :) Även om jag just nu känner att är kört haha.
  • tvåsmåunderverk
    Sh0an skrev 2017-01-02 07:49:23 följande:
    Ja än är inte hoppet ute för den här månaden :) Även om jag just nu känner att är kört haha.
    Jo så känner jag också, eftersom jag plussat på äl+7 tidigare, haha! Hur länge tänker du vänta med att testa nu?
  • Sh0an
    tvåsmåunderverk skrev 2017-01-02 08:01:18 följande:

Jo så känner jag också, eftersom jag plussat på äl+7 tidigare, haha! Hur länge tänker du vänta med att testa nu?

Det förstår jag. Men äggen kanske bara tog en liten omväg på vandringen så kanske plussar om några dagar ändå haha :)) Kan ju alltid hoppas. Onsdag blir det för jag har beställt 10 tester nu från testlagret hahah :D De borde komma imorgon på posten :) När ska du testa igen?
  • tvåsmåunderverk
    Sh0an skrev 2017-01-02 08:05:07 följande:
    Det förstår jag. Men äggen kanske bara tog en liten omväg på vandringen så kanske plussar om några dagar ändå haha :)) Kan ju alltid hoppas. Onsdag blir det för jag har beställt 10 tester nu från testlagret hahah :D De borde komma imorgon på posten :) När ska du testa igen?
    Antingen köper jag ett cb early på Apoteket idag och testar imorgon, eller så beställer jag nya stickor och testar på onsdag.. Inte bestämt mig :)
  • Sh0an
    tvåsmåunderverk skrev 2017-01-02 08:07:03 följande:

Antingen köper jag ett cb early på Apoteket idag och testar imorgon, eller så beställer jag nya stickor och testar på onsdag.. Inte bestämt mig :)

Okej :) Jag hoppas vi plussar samtidigt när vi väl gör det, hade vart superkul :D
Svar på tråden BIM Januari 2017