• michimichi

BIM Januari 2017

Tänkte skapa en bim-tråd som gäller för hela januari månad. 

Jag själv är 25 år och vi ska nu ÄNTLIGEN påbörja syskonverkstaden till vår 2 åriga tjej!

Har beräknad ÄL 6 januari, så BIM är runt 20/1. 

Någon som vill följas åt? :)

Gravid

• Svar på tråden BIM Januari 2017
  • tvåsmåunderverk
    Sh0an skrev 2017-01-02 08:10:16 följande:
    Okej :) Jag hoppas vi plussar samtidigt när vi väl gör det, hade vart superkul :D
    Det hoppas jag också! :) vore jätteroligt! Då borde vi få samma bf också va? Om vi plussar denna månad alltså :)
  • Sooff

Hej tjejer, hoppar gärna in här :)

Vi försöker med en 3a :)

Plockade ut hormonspiralen den 22 nov, fick blödning/mens 24-26 nov.
    Började testa med äl-stickor ett tag efter de och fick starkare och starkare utslag för att sedan typ försvinna helt?
    Tänkte att mensen kommer väl, har haft molande värk i ca 2 v nu, men varken mens eller ett +!

Började testa med äl-stickor igen för ett par dagar sedan och får starka utslag igen, dock inte fullt så starka som kontrollstrecket.

Någon fler som haft den där molande värken konstant under en lång period?

• Hallonfrossa
    Khaleesi85 skrev 2017-01-02 02:30:08 följande:

Samma här har också bara fått positivt med ältest när jag var gravid :) vore ju kul nån gång få se stegring på ägglossning. Är på dag 13 i cykeln nu, så får hoppas det snart ger utslag på testet.

Ja faktiskt :)

Är på.dag 14 idag så hoppas på lite positiva resultat sedan :)
  • Sh0an
    tvåsmåunderverk skrev 2017-01-02 08:32:33 följande:

Det hoppas jag också! :) vore jätteroligt! Då borde vi få samma bf också va? Om vi plussar denna månad alltså :)

Ja :) Det är så skönt att kunna prata om sina förväntningar, besvikelser om det inte blir något och den långa väntan mellan äl och Bim när man sitter i samma båt :) Japp det blir det då :) Kul att både äl och Bim va samma datum :D
  • tvåsmåunderverk
    Sh0an skrev 2017-01-02 08:39:25 följande:
    Ja :) Det är så skönt att kunna prata om sina förväntningar, besvikelser om det inte blir något och den långa väntan mellan äl och Bim när man sitter i samma båt :) Japp det blir det då :) Kul att både äl och Bim va samma datum :D
    Jätteskönt :) blir tråkigt om någon av oss plussar och den andra inte :( så hoppas vi båda plussar! :) ville så gärna ha ett plus idag :(
  • Sh0an
    tvåsmåunderverk skrev 2017-01-02 08:44:18 följande:

Jätteskönt :) blir tråkigt om någon av oss plussar och den andra inte :( så hoppas vi båda plussar! :) ville så gärna ha ett plus idag :(

Ja det har du rätt i :( Ja det hoppas jag med att vi gör :) Hade vart så kul att följas åt hela vägen :) Jag också, jag kände mig så säker på att det skulle bli gravid i rutan men icke.. nu känns det som att det är kört men ändå en liiiiiiten förhoppning då det ändå va tidigt test :)
  • tvåsmåunderverk
    Sh0an skrev 2017-01-02 08:48:38 följande:
    Ja det har du rätt i :( Ja det hoppas jag med att vi gör :) Hade vart så kul att följas åt hela vägen :) Jag också, jag kände mig så säker på att det skulle bli gravid i rutan men icke.. nu känns det som att det är kört men ändå en liiiiiiten förhoppning då det ändå va tidigt test :)
    Ägget fäster 7-10 dagar efter äl, våra ägg har förmodligen inte fäst än bara! :)
  • Sh0an
    tvåsmåunderverk skrev 2017-01-02 08:52:50 följande:

Ägget fäster 7-10 dagar efter äl, våra ägg har förmodligen inte fäst än bara! :)

Å hoppas :) Tar det sig inte denna månad så tänker jag ligga som FAN hela månaden och köpa bidrottninggele haha!
  • tvåsmåunderverk
    Sh0an skrev 2017-01-02 08:54:34 följande:
    Å hoppas :) Tar det sig inte denna månad så tänker jag ligga som FAN hela månaden och köpa bidrottninggele haha!
    Haha ja! Vad gör bidrottninggele? :) att det blir lättare för spermierna att simma in?
  • Kåtisroinen
    Hallonfrossa skrev 2017-01-01 22:54:48 följande:

Känner igen mig!

Kan gå från att vara som en liten ängel som svävar på små moln till att bli som ett åskmoln och vara super känslig!

Super kämpigt faktiskt, inte minst för alla runt omkring mig :-/

Ruffs skrev 2017-01-01 23:13:20 följande:

Förstår dig precis!!!

Trodde att jag höll på att bli galen. Mina hormoner spelar spratt hela tiden på mig. Kan vara överlycklig så krävs det ett instagram inlägg från en Av mina gravida vänner så är ögonen fyllda av tårar.

Min man han är stöttande men liksom tänker inte lika mycket på det som jag gör. Man vill ju så mycket.. :)

Lite tröst i att man inte är ensam i alla fall. Känner mig ibland som ett litet barn på ett stort torg alldeles ensam och inte kan hitta sina föräldrar. Storböl :P

Ja det blev många gott nytt år-hälsningar där folk berättade att de var gravida. Har dock bara hört några via sambon, så skönt att ha skrotat sociala medier, även om det kan kännas så sjukt ensamt också. Försöker verkligen hålla humöret uppe men det är ibland så himla svårt :( 2016 var verkligen ett skitår. 2017 bara måste bli bättre..!
Svar på tråden BIM Januari 2017