• brennaV

För oss med BIM 1-5 juni

Så kom mensen 4 dagar för tidigt i maj. Det gör att jag nu har ny BIM någon gång mellan den 1-5 juni. Ska vi följas åt?

Detta blir vårt 2 försök efter en ofostrig graviditet i slutet på mars. Innan den ofostriga graviditeten har vi haft 2 ma (ett i november och ett i juni). Så försök till nummer 3 har varit lättare sagt än gjort. Har två barn sen innan, med samma man =)

• Svar på tråden För oss med BIM 1-5 juni
  • Wallstenskan

BIM på söndag 4/6.
    Men VET att det inte tagit sig, för jag verkar inte haft nån ÄL denna cykel.
    Testade mellan dag 8-18 och fick ingenting!
    Tyvärr funkar jag så, att får jag inget utslag så är jag inte heller lika sugen på sex ;)
    Så blev bara sex 13, 17, 28 & 31:e Maj månad.
    Borde haft ÄL den 28:onde men som sagt inget utslag alls!
    Så visst funkar hjärnan och hjärtat konstigt?!
    Jag vet att det är omöjligt att det tagit sig men ändå har jag liiiiiiite hopp kvar.
    Korkat är vad det är!
    Hoppas få ÄL igen runt den 16/6 och BIM 29/6.
    Finns det någon grupp att vara med i då tro?

• Pasgetti
    Jooosen skrev 2017-06-02 10:47:12 följande:

Äl+11 Bim-1. Känner du något? Jag känner inte mycket... tänkte testa imorse men struntade faktiskt i det! Håller tummarna!!!

Nej känner faktiskt inget :/ Och har fått de typiska "innan mens" flytningarna så har faktiskt inte mycket hopp. Tråkiga är att vi bestämt oss för att pausa bebisverkstaden två månader fram om det inte blir något nu. Så jag hoppas verkligen in i det sista nu :)
  • luciabarn
    Pasgetti skrev 2017-06-02 13:51:25 följande:
    Nej känner faktiskt inget :/ Och har fått de typiska "innan mens" flytningarna så har faktiskt inte mycket hopp. Tråkiga är att vi bestämt oss för att pausa bebisverkstaden två månader fram om det inte blir något nu. Så jag hoppas verkligen in i det sista nu :)
    Lite nyfiken, hur är de "typiska innan mens flytningarna"? Jag har aldrig riktigt varit uppmärksam på det tidigare, förren nu när jag försöker bli gravid :)
  • Jooosen
    luciabarn skrev 2017-06-02 13:52:53 följande:

Lite nyfiken, hur är de "typiska innan mens flytningarna"? Jag har aldrig riktigt varit uppmärksam på det tidigare, förren nu när jag försöker bli gravid :)

Ja verkar så olika det där. Jag är mer eller mindre snustorr mellan äl och mens!
  • luciabarn
    Jooosen skrev 2017-06-02 14:03:11 följande:
    Ja verkar så olika det där. Jag är mer eller mindre snustorr mellan äl och mens!
    Tack för svaret! Då förstår jag :) ja det verkar varierar så väldigt mycket för alla. Det är som jag sa till min sambo förra månaden: "varför kunde inte naturen vara lite smartare så man bara kissar blått eller nåt när man är gravid? Så slipper man tolka varenda minsta lilla tecken och göra gravtester osv" :P
  • Sofiemy87

Hej tjejer!

Jag hoppar in här??

Hade äl den 22/5, och har bim ca 7-8 Juni. Just nu känns det som att min kropp jäklas lite med mig, jag har haft som mensvärk/molvärk/hugg sen någon dag efter äl, samt trött och yrslig, och för några dagar sen började mina bröst kännas tyngre, dock inte större, utan tyngre och ömma. Magen har varit svullen hela tiden vilket gör mig galen! Någon som känner samma?

Har ni samma symtom när ni har pms??

• Sofiemy87

Hej tjejer!

Jag hoppar in här??

Hade äl den 22/5, och har bim ca 7-8 Juni. Just nu känns det som att min kropp jäklas lite med mig, jag har haft som mensvärk/molvärk/hugg sen någon dag efter äl, samt trött och yrslig, och för några dagar sen började mina bröst kännas tyngre, dock inte större, utan tyngre och ömma. Magen har varit svullen hela tiden vilket gör mig galen! Någon som känner samma?

Har ni samma symtom när ni har pms??

• Jooosen

Känner mig tung där nere så mensen kommer nog snart :((( imorn som beräknat..

• LillaAw

Blev inget plus den här månaden heller. Andra försöket hittills :/ minus på testet idag. Nu har jag semester och ska försöka slappna av och inte tänka på äl och tester :) kanske nytt försök om nån månad! Lycka till ni andra

• Pasgetti
    luciabarn skrev 2017-06-02 13:52:53 följande:

Typiska för mig är att de är vita och klibbiga, dyker upp drygt 3-4 dagar innan mens, ganska rikliga och har en "skarpare" doft. Plötsligt upphör de en dag så jag är helt torr, och sen slår mensen till :) Så är det för mig iaf ^^
Svar på tråden För oss med BIM 1-5 juni