• brennaV

För oss med BIM 1-5 juni

Så kom mensen 4 dagar för tidigt i maj. Det gör att jag nu har ny BIM någon gång mellan den 1-5 juni. Ska vi följas åt?

Detta blir vårt 2 försök efter en ofostrig graviditet i slutet på mars. Innan den ofostriga graviditeten har vi haft 2 ma (ett i november och ett i juni). Så försök till nummer 3 har varit lättare sagt än gjort. Har två barn sen innan, med samma man =)

• Svar på tråden För oss med BIM 1-5 juni
  • orzia1
    brennaV skrev 2017-06-03 10:10:32 följande:

Min mens kom som en klocka idag. Så troligen släppte ägget på lördagen för två veckor sen. Jag och mannen hade sex på torsdagen så kanske inte optimalt, eftersom min mans spermier inte verkar överleva så länge =/

Men mars-maj barn kan jag tänka mig också. Är ju 36 år gammal så tiden tickar.

Kramar till oss

Nej jävla skit mens.

Själv får jag plus på stickor men ej gravid på digitalt.. Ska lämna andra blodprovet på mån o se om hcg halten ökar
  • Pasgetti

Men nej inte fler som fått mens:(( Vad tradigt...

Testade idag fast jag tänkt vänta tills imorgon, negativt igen. Känns faktiskt rätt kört, men ska fortsätta hoppas. Testar igen på måndag då jag är Äl +13. Om inte tant röd väljer att dyka upp förstås (vilket jag tror kommer hända).

• Emmie79
    brennaV skrev 2017-06-03 10:10:32 följande:

Min mens kom som en klocka idag. Så troligen släppte ägget på lördagen för två veckor sen. Jag och mannen hade sex på torsdagen så kanske inte optimalt, eftersom min mans spermier inte verkar överleva så länge =/

Men mars-maj barn kan jag tänka mig också. Är ju 36 år gammal så tiden tickar.

Kramar till oss

Åh, brennaV och Isvattenis, jag beklagar verkligen! Fy vad tråkigt.
    Jag ska försöka ta en paus från familjeliv och för mycket bebistankar (good luck...) men kommer ha koll på ägglossning, vill inte missa en chans.
    Då får vi hoppas på bättre lycka i sommar! Kramar till er!
  • Emmie79
    Jooosen skrev 2017-06-03 08:42:16 följande:

Mensen kom som en klocka nu på morgonen samt världens jävla mensvärk!! :( buhu. Bättre lycka nästa gång. Håller tummarna för er andra. Ses kanske i en julitråd!

Beklagar... Har också haft världens mensvärk idag. Unnade mig ett frisörbesök och pedikyr på salong bara för att jag tyckte så synd om mig själv. Ser det som friskvård. Det fick mig i alla fall att må lite bättre tillfälligt. Ta hand om dig!
  • luciabarn

Är det någon mer kvar än jag som fortfarande väntar? Mensen har inte kommit än. Har haft molvärk till och från under dagen (vilket jag haft senaste veckan).. får se om den dyker upp imorgon eller på måndag, annars får jag göra ett test till.

• Pasgetti
    luciabarn skrev 2017-06-03 23:33:12 följande:

Är det någon mer kvar än jag som fortfarande väntar? Mensen har inte kommit än. Har haft molvärk till och från under dagen (vilket jag haft senaste veckan).. får se om den dyker upp imorgon eller på måndag, annars får jag göra ett test till.

Jag är kvar :) Har BIM på måndag men fick lite senare äl så är än så länge på Äl +11. Två negativa tester men tvivlar på att vi lyckats denna gången heller. Tränade extra hårt nu ikväll, hjälper mot alla tankar som snurrar i huvudet på en:)
  • Jooosen
    Emmie79 skrev 2017-06-03 21:37:17 följande:

Beklagar... Har också haft världens mensvärk idag. Unnade mig ett frisörbesök och pedikyr på salong bara för att jag tyckte så synd om mig själv. Ser det som friskvård. Det fick mig i alla fall att må lite bättre tillfälligt. Ta hand om dig!

Åh!! Detsamma <3 det var du värd!!
  • FiaLottaPäronkvist
    Pasgetti skrev 2017-06-03 23:53:59 följande:
    Jag är kvar :) Har BIM på måndag men fick lite senare äl så är än så länge på Äl +11. Två negativa tester men tvivlar på att vi lyckats denna gången heller. Tränade extra hårt nu ikväll, hjälper mot alla tankar som snurrar i huvudet på en:)
    Väntar också. Testade neg igår på BIM - 2, men eftersom detta är första månaden (i maj) påbörjad mens efter amning så vet jag inte säkert att cykeln är helt på spåret än.. men vi får se!
  • Evhb17

När ni räknar äl+10 tillexempel. Räknar ni från förra positiva ÄL stickan eller 48h senare när ägget släpper?

Svar på tråden För oss med BIM 1-5 juni