• Anonym (Osäker mullig)

"Varnat" dejt om min kroppsform..

Pratat med en kille online och på sms i kanske 3 veckor, vi har sett bilder. Jag har visat ansiktsbild (ner till brösten ungefär). Skrivit i min profil att jag är rätt mullig.

Killen har visat mer och mer intresse för varje dag. Har blivit väldigt gullig i sina sms. Jag med. Känts riktigt bra på många sätt. Vi har skrivit mkt om allt möjligt, våra personligheter, och båda har varit "gulliga" och visat mkt stort intresse... Senaste dagarna har vi messat mkt och spänningen har stegrats.. Bokat dejt om några dar.

Plötsligt blev jag osäker, kom att tänka på att killar kanske inte alltid läser profiler. Har han fattat alls, att jag är lite av en plus size tjej, eller...? blev helt iskall över kroppen när jag tänkte på scenariot att gå till dejten och att han skulle se på mig med avsmak eller nåt sånt. Eftersom vi båda gillat varandras "personligheter", (genom väldigt mkt sms-kontakt på senare tid), så skulle det kännas "hårt" för mig att gå igenom ett sånt fiasko...

Jag ville ju inte ställa in (eftersom jag verkligen är intresserad), men jag kände att jag inte skulle orka gå till en dejt och bli ratad pga min runda figur (som jag försökt vara ärlig med i profilen)...

Så jag hittade ett sätt att nämna det lite grann "i förbigående", bara för att säkerställa att det inte blir nån falsk drömbild av mig, och att vi båda inte skulle sluta dejten helt besvikna (jag för att bli ratad och han pga min figur).

Så nu väntar jag och ser om han ställer in, eller hur det blir... :( Lite rädd att jag "sumpat" det nu, med min lilla kommentar... Vet inte vad jag vill med tråden, bara skriva av mig. Jag vet att jag ska jobba på mitt självförtroende. Det gör jag. Jag vet att jag ska börja träna, vilket jag gjort precis nyligen... Vill mera ha lite stöd, om nån har nåt att ge... gällande detta att vara rädd att inte duga, i vårt många gånger ytliga samhälle. Nån med en solskenshistoria..? Kram på er... :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-10-01 10:38
    Edit: Uppdatering om hur dejten gick, finns i inlägg nummer 99, för de som är nyfikna på det. :)

• Svar på tråden "Varnat" dejt om min kroppsform..
  • Påven Johanna II

Ts, du verkar vara en gullig och snäll tjej. Jag hoppas att du inte tar illa upp av min fråga... Jag undrar om du har någon etablerad vana av att vara folk till lags? du svänger hela tiden mellan olika ytterligheter och/eller meningar beroende på vad som skrivs i inläggen i tråden och jag undrar vad det beror på?

• Anonym (Osäker mullig)

Oj vad många svar! Tack för allt engagemang. :)

Jag tror det är bra att jag blivit lite äldre och lite mindre "hastig" i mina handlingar. Nuförtiden tar jag lite mer tid på mig att tänka efter vad jag vill göra och varför. Tror det är bra. För tio år sedan skulle jag nog agerat mer hastigt/impulsivt och sedan kanske ångrat mig efteråt...

Jag har efter ett par dagars funderande slutligen kommit fram till att jag inte ska höra av mig till Drömdejten något mer. Det var min "första instinkt" också, efter förra veckan. Jag ska medge att jag sedan greppade efter halmstrån när han trots allt hörde av sig till slut i helgen. Men den kontakten kändes vid närmare eftertanke mest ganska "artig"... inte så jättevarm eller het. ;) Om han hör av sig igen så får jag se hur jag känner då.

Till påven Johanna: Förstår att det kan se ut så när man läser tråden, så jag skrattade till när jag läste din kommentar. Jag tog inte illa upp. Men nej, det är inte så att jag "följer" råden i tråden (även om de är hjälpsamma, självklart!) Finns inte någon vilja att "göra nån till lags". :D Jag vill snarare beskriva det som att jag själv har kastats mellan rationella tankar och önsketänkande... Märker att jag stundtals blivit ganska irrationell, då jag verkligen tyckte om killen...

Nu känner jag mig helt klar över saker och ting i alla fall. Det enda jag fortfarande tänker över är om jag ska gå på dejt med kille "nr. 2". Jag lutar åt att ställa in, då jag inte tycker det är rättvist mot honom att träffas, när jag egentligen har tankarna på en annan kille.. så jag kommer nog att skriva till "nr. 2" ikväll...

• minerva123
    EnGladPingvin skrev 2017-10-11 09:26:08 följande:

Har läst tråden med fascination och blandade känslor. Känner så väl igen mig från tiden jag var på dejtingmarknaden och de ibland tvära kasten från "bubbel" till tvivel och irritation. På något sätt tror man till slut att man måste delta i "spelet", vem ska sms:a först, är man för på eller för av, mm. När jag väl träffade min man insåg jag till slut hur det skulle vara. Han visade öppet sitt intresse, han svarade på sms, han tog initiativ, han hörde av sig och det vara aldrig något spel om vem som ska skicka sms eller inte. Ville någon av oss höra av sig gjorde vi det och vi fick alltid snabbt svar. Inga ursäkter om "har haft fullt upp", "var sjuk", "inga batterier i telefonen" (har hört alla!). Man har aldrig så dåligt med tid att man inte kan skicka ett sms. Är man intresserad blir man glad över ett sms och svarar så snabbt man kan.

Alla dejtande borde läsa boken "He's just nog that into you".  Män som är intresserade visar det. De vill träffas. De bryr sig inte om om de är förkylda, ska jobba tidigt dagen efter, ska träffa mamma eller något annat. 

Så skippa spelet. Är du intresserad visa det. Ring, sms:a, föreslå dejt. Får du inte samma respons move on. Visst kan man vara för på, men om någon får kalla fötter pg av ett sms per dag eller att en dejt föreslås ett par dagar efter förra så är den personen inte intresserad eller löjligt omogen. 

Lycka till! Du kommer träffa den där personen som får dig att inte tveka. Lägg inte mer energi på den här typen.

Håller med om detta till 100%! Är en man intresserad så hör han av sig och kommer inte med dåliga ursäkter. Dessutom - om han är såhär trög med att svara på ett enkelt sms redan nu, hur blir det inte sedan när ni är tillsammans? Och vill man verkligen ha en relation med någon som inte klarar av att knappa ner ett textmeddelande på flera dagar när han är förkyld? Nej, nej och nej. TS, du gör helt rätt i att glömma denna man! Du har varit öppen och ärlig med att du vill ses igen. Han har inte gjort detsamma. Hans förlust!
  • Anonym (...)

Tycker precis som många andra, hör absolut inte av dig till drömdejten igen. Han verkar tyvärr vara en sån där som jag var förr. Man har folk i "reserv", alltså flera på samma gång som man hör av sig till lite då och då för att slippa känna sig ensam. Verkligen trist beteende, men en dag kommer han väll växa upp och våga satsa på riktigt han med. Men då hoppas jag att du redan träffat din drömmake ;)

Tycker dock att du ska gå på dejten på lördag med kille nr 2, ofta kan ju första dejten vara lite tafflig medan andra kan vara lite mer avslappnad och man kan få en annan känsla av personen. Känner du fortfarande bara vänskapskänslor efter det kan du släppa han med.

Lycka till!

• Anonym (seriously)
    EnGladPingvin skrev 2017-10-11 09:26:08 följande:

Har läst tråden med fascination och blandade känslor. Känner så väl igen mig från tiden jag var på dejtingmarknaden och de ibland tvära kasten från "bubbel" till tvivel och irritation. På något sätt tror man till slut att man måste delta i "spelet", vem ska sms:a först, är man för på eller för av, mm. När jag väl träffade min man insåg jag till slut hur det skulle vara. Han visade öppet sitt intresse, han svarade på sms, han tog initiativ, han hörde av sig och det vara aldrig något spel om vem som ska skicka sms eller inte. Ville någon av oss höra av sig gjorde vi det och vi fick alltid snabbt svar. Inga ursäkter om "har haft fullt upp", "var sjuk", "inga batterier i telefonen" (har hört alla!). Man har aldrig så dåligt med tid att man inte kan skicka ett sms. Är man intresserad blir man glad över ett sms och svarar så snabbt man kan.

Alla dejtande borde läsa boken "He's just nog that into you".  Män som är intresserade visar det. De vill träffas. De bryr sig inte om om de är förkylda, ska jobba tidigt dagen efter, ska träffa mamma eller något annat. 

Så skippa spelet. Är du intresserad visa det. Ring, sms:a, föreslå dejt. Får du inte samma respons move on. Visst kan man vara för på, men om någon får kalla fötter pg av ett sms per dag eller att en dejt föreslås ett par dagar efter förra så är den personen inte intresserad eller löjligt omogen. 

Lycka till! Du kommer träffa den där personen som får dig att inte tveka. Lägg inte mer energi på den här typen.

Bra formulerat! Exakt så är det. När saker är rätt från början så finns det inga fel att begå. Kan inte minnas att jag nånsin suttit och kalkylerat med spel och timmar. huruvida man kan höra av sig nu eller om 2 timmar eller  3dagar de gånger jag träffat kärleken i mitt liv. Det har aldrig funnits några tvivel. Båda har bara kört på direkt och anknytit meddetsamma så som det ska vara när kärlek uppstår.

Problemet med dejtingvärlden är att alla normala mönster och värderingar har omkullkastats och förhandlats bort till förmån för den fria tillgången av oändliga möjligheter som bara är verkliga i den egna fantasin. Man blir girig och respektlös mot både för sig själv, andra och utvecklar fega, oärliga beteenden som man aldrig behöver ta ansvar för. Efter ett tag i den avskärmade världen har man blivit personlighetsförändrad och får svårt att ha nära relationer, förutom rent sexuella. Man blir en desillusionerad "kkhora" som går på myten om frihet och att man inte längre behöver nära relationer. Människor blir slit och släng varor och känslor en ytterst obekväm restprodukt från svunna tider.

Tycker precis som du föreslår att man ska höra av sig om man känner för det och exakt när man vill och sätta standarden för vem man är och hur man vill ha det tidigt, på det viset blir kommunikationen rak och tydlig. Den som inte pallar, lär försvinna omgående.

Kvinnor gör ofta felet att spela på männens villkor eller det som de tror att männen vill ha, vilket sedan blir helt misstolkat av män som påstår sig avsky det kvinnliga spelet som gör dem osäkra. Men anledningen till varför kvinnor tvingas spela till att börja med är för att de ofta dejtar män som inte vill ha dem lika mycket. Män som leker med dem utan något djupare syfte. När man är säker behöver man inte spela. Männen spelar aldrig utan är bara sig själv för att de kan. Kvinnor gör sig till åtlöje om och om igen för att de är utrustade med känslor som löper amok varje gång en man har berört henne.

Om kvinnor var mer tydliga med sina avsikter skulle män fortfarande utnyttja dessa men om de slutade ligga med killar i tidigt skede innan de fått bekräftelse på att duga på andra sätt än till sex så skulle mycket av denna problematik försvinna. Visst det skulle bli mindre sex för alla men också betydligt mindre krossade hjärtan. Tror att män ligger runt för att de kan och sex är en drog, men om de tvingas engagera sig lite djupare och faktiskt utveckla lite andra känslospektran inom sig själva så skulle alla vinna på det i längden och regelbundet kvalitativt sex skulle åter komma på agendan och bli populärt:)

• Anonym (Liss)

Jag tycker du ska träffa kille nr 2 om han verkar trevlig. Du kan faktiskt bli positivt övaskad. Jag har aldig blivit det haha men jag tror forfarande att man kan det.

• Anonym (hör av dig!)
    Anonym (Liss) skrev 2017-10-11 16:50:44 följande:

Jag tycker du ska träffa kille nr 2 om han verkar trevlig. Du kan faktiskt bli positivt övaskad. Jag har aldig blivit det haha men jag tror forfarande att man kan det.

Det ironiska här blir ju dock att TS betett sig mot kille2 som "drömdejten" betedde sig mot henne, haha. Kanske inte helt optimalt ändå. :D
  • Anonym (...)
    Anonym (hör av dig!) skrev 2017-10-12 07:33:23 följande:
    Det ironiska här blir ju dock att TS betett sig mot kille2 som "drömdejten" betedde sig mot henne, haha. Kanske inte helt optimalt ändå. :D
    Fast nej, det gör hon ju inte. För jag gissar att ts kommer kommunicera med killen i fråga och säga om hon är intresserad av fortsatta träffar eller ej.

Det är ju just bristen på tydlighet som gör att "drömdejtens" beteende är knepigt.
  • Anonym (Osäker mullig)
    Anonym (...) skrev 2017-10-12 07:49:05 följande:

Fast nej, det gör hon ju inte. För jag gissar att ts kommer kommunicera med killen i fråga och säga om hon är intresserad av fortsatta träffar eller ej.

Det är ju just bristen på tydlighet som gör att "drömdejtens" beteende är knepigt.

(Korrigering ang. "fortsatta träffar". Kille nr 2 har jag aldrig träffat IRL, vi har bara haft kontakt online). ;)

Tack för att du tror på att jag försöker bete mig snällt mot andra. :D För det gör jag verkligen... När det gäller "kille nr 2", så absolut, jag har hela tiden hört av mig/svarat inom rimlig tid, etc. Dvs jag har upprätthållit en kommunikation. Har också varit tydlig med att jag känner mig osäker och att jag har väldigt svårt att få känslor för någon. Bara så att han inte skulle få för stora förhoppningar i onödan.

Vi hade ju pratat om att ses den kommande helgen, "kille nr. 2" och jag. Jag hade övervägt om jag skulle ställa in, då jag inte riktigt kände samma "pirr", som inför "Drömdejten". Men jag hade ändå lyckats övertala mig själv att jag borde nog ge "kille nr 2" en chans ändå. "Han verkar ju ändå trevlig", osv, tänkte jag.

Men sen blev det en sms-växling idag som gjorde mig ganska ställd och som gjorde att mitt intresse sjönk från "lite nyfiken ändå", till "rätt så iskallt".. Jag vill helst inte outa här exakt vad som skrevs, men jag tyckte att han skrev lite grejer som visade en mindre smickrande sida. Så då blev valet ganska lätt och jag ställde in....

Sen försökte han "rädda upp" det hela lite genom att fråga vad som var fel, och börja förklara hur han "egentligen" menat, etc. Men även där kände jag att han nog inte riktigt lyssnade på mig... så jag tror det var rätt beslut att ställa in.

Så, från 2 killar till 0, just nu... Hmm. Får ta nya tag, snart.... :) Tack alla fina människor här! Om det händer ngt jättespännande i mitt dejtingliv så kommer jag säkert uppdatera här, för mina "kompisar"! Och kanske för att få råd. Eller så startar jag kanske en ny TS om dejting... Kram.
  • Anonym (Osäker mullig)

Hm ja, nu kanske jag officiellt och enligt alla regler, "gjort bort mig" lite granna, men då får det väl vara så... Efter att ha känt hela veckan att jag var stolt och värdig som inte hört av mig mer till Drömdejten, så gnagde det på mig det senaste dygnet, att han ändå 2 ggr faktiskt hade frågat om dejten vi skulle haft i måndags... och att jag då hade varit kylig och inte kunde ses.

Det var som att jag logiskt kunde förstå mina skäl att inte höra av mig mer, samtidigt som det inte kändes som ett rätt sätt att avsluta på. Varför skulle det avslutas på ett kyligt sätt från mitt håll, när det egentligen inte alls var så jag kände... Samtidigt ville jag inte fråga om att ses igen, då det var jag som drev den frågan mest, sist.

Men iaf, jag bestämde mig till slut för att bara skicka nåt positivt/varmt, till Drömdejten. Jag vet att det var helt emot dejtingreglerna och ja, jag förlorade säkert en del i värdighet, (ev).. men hursomhelst, jag skickade ett sms som bara handlade om: Att jag inte riktigt vet varför det blev konstigt efter dejten, men att våra kyssar var de bästa jag nånsin upplevt. Och att om vi inte hörs mer, så hoppas jag att han ska ha det jättebra. Avslutade med kram och smiley.

Han svarade tillbaka ungefär: Att jag var så himla gullig och skrev "tack detsamma!" Och frågade om jag ville ses igen. Avslutade med Kram.

Ja ja, vi får se vad som händer.... Förväntar mig inte direkt nåt. Kanske ses vi igen, kanske inte. Men konstigt nog känns det riktigt bra och lätt i "själen", att jag agerade "autentiskt" mot mig själv. Att jag inte gick och bar på mitt tidigare "kyliga avslut", som skavde och kändes så fel...

Kram på er "kompisar". Om nån är kvar. :)

Svar på tråden "Varnat" dejt om min kroppsform..