• Anonym (Osäker mullig)

"Varnat" dejt om min kroppsform..

Pratat med en kille online och på sms i kanske 3 veckor, vi har sett bilder. Jag har visat ansiktsbild (ner till brösten ungefär). Skrivit i min profil att jag är rätt mullig.

Killen har visat mer och mer intresse för varje dag. Har blivit väldigt gullig i sina sms. Jag med. Känts riktigt bra på många sätt. Vi har skrivit mkt om allt möjligt, våra personligheter, och båda har varit "gulliga" och visat mkt stort intresse... Senaste dagarna har vi messat mkt och spänningen har stegrats.. Bokat dejt om några dar.

Plötsligt blev jag osäker, kom att tänka på att killar kanske inte alltid läser profiler. Har han fattat alls, att jag är lite av en plus size tjej, eller...? blev helt iskall över kroppen när jag tänkte på scenariot att gå till dejten och att han skulle se på mig med avsmak eller nåt sånt. Eftersom vi båda gillat varandras "personligheter", (genom väldigt mkt sms-kontakt på senare tid), så skulle det kännas "hårt" för mig att gå igenom ett sånt fiasko...

Jag ville ju inte ställa in (eftersom jag verkligen är intresserad), men jag kände att jag inte skulle orka gå till en dejt och bli ratad pga min runda figur (som jag försökt vara ärlig med i profilen)...

Så jag hittade ett sätt att nämna det lite grann "i förbigående", bara för att säkerställa att det inte blir nån falsk drömbild av mig, och att vi båda inte skulle sluta dejten helt besvikna (jag för att bli ratad och han pga min figur).

Så nu väntar jag och ser om han ställer in, eller hur det blir... :( Lite rädd att jag "sumpat" det nu, med min lilla kommentar... Vet inte vad jag vill med tråden, bara skriva av mig. Jag vet att jag ska jobba på mitt självförtroende. Det gör jag. Jag vet att jag ska börja träna, vilket jag gjort precis nyligen... Vill mera ha lite stöd, om nån har nåt att ge... gällande detta att vara rädd att inte duga, i vårt många gånger ytliga samhälle. Nån med en solskenshistoria..? Kram på er... :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-10-01 10:38
    Edit: Uppdatering om hur dejten gick, finns i inlägg nummer 99, för de som är nyfikna på det. :)

• Svar på tråden "Varnat" dejt om min kroppsform..
  • Anonym (Osäker mullig)
    Anonym (seriously) skrev 2017-10-10 19:41:04 följande:

Coolt att du var upptage och sa det til honom;))))))))

Nu har du bollen och kan tänka i lugn och ro och höra av dig precis när du vill till honom,,,OM DU VILL:P

Han hör ju klart inte av sig för att han blev putt!!! Han förväntade ju sig att du skulle sitta och vänta och tog dig för given vilket han nu vet att ha inte kan. Tror han är en player så ta det lugnt med honom och gör ditt. Knulla honom igen om du vill men förvänta dig inget och håll dina känslor i styr.

Önskar dig gott! Tycker du handlar imponerande oc förtjänar en riktigt fin man.

Hehe, gillar din kommentar. :)

Ja, jag tror han kanske har blivit lite "putt", eller ja, nånting åt det hållet... Svårt att veta faktiskt. Eftersom han var så väldans sval förra veckan, så är det svårt att veta om han ens är intresserad nog för att bli "putt", eller om han bara rycker på axlarna... :P Men ja, för mig kändes det iaf viktigt att visa att jag inte bara sitter och väntar, om han är så där seg som han var förra veckan.

Tack så mkt för din uppmuntran! Jag tror att jag kommer ligga lite lågt just nu, se om det händer nåt mer närmsta dagarna.
  • Anonym (Osäker mullig)
    Anonym (Heja heja) skrev 2017-10-10 21:18:02 följande:

Jag känner också lite som att du skulle vara min kompis! Det är sällan jag blir så engagerad i en tråd på något forum. Svarade han inte på hur han mådde nu då? Eller nej, du skrev att du hoppades han mår bättre? En ?regel? som jag och mina tjejkompisar hade på den tiden det begav sig var att om man är intresserad av killen och vill ha svar, alltid ställa en fråga i sms:et. Haha löjligt, jag vet. Och omvänt, om man fick ett sms utan fråga så var han nog inte superintresserad, resonerade vi.

Jag tycker iallafall att det var bra gjort av dig, han ska inte tro att du bara sitter och väntar på honom. Uppdatera om det händer något. När är dejten med del?n andra killen?

Vad ska jag göra den dagen den här tråden dör ut?!

Åh tack fina du. :)

Förstår vad du menar med att ställa en fråga. Tyvärr gjorde jag ju inte det. I efterhand har jag också funderat på om jag kanske framstått som lite väl "hård". Dels då han ju (till slut, efter mycken väntan) smsade ett svar i lördags.. Och när jag då inte svarade alls, så smsade han ju ändå i måndags (igår) igen. Och fick då ett kort, trist svar av mig.. T.ex. han avslutade med "kram", det gjorde inte jag. (Alltid annars avslutat med kram/smiley). När jag tänker efter måste mitt svar igår ha framstått som rätt kyligt ändå....

Men åååh, suck.. ;) förstår ju varför. Det är ju för att jag kanske ville dämpa effekten av att jag var lite "på" förra veckan och visade att jag verkligen gillade honom. Så nu slog pendeln över åt andra hållet lite för mkt. Erkänner att jag nog ville visa lite väl mkt att "Jag klarar mig utan dig, om det inte passar för herrn". Pga att han var så sval förut...

Och nu kan man ju inte direkt skriva att "Öhh... Jag menade inte att vara SÅ kylig. Bara lite. Kram". Haha. Fasen vad knäpp man blir, när man verkligen gillar nån! Kan ju inte göra ett rätt.... Puh.

Dejten med kille nr. 2 är inbokad till nu på lördag. Alla säger att jag borde gå, som distraktion från "Drömdejten". Och visst, "nr. 2" verkar trevlig... men inte alls samma pirr. Mer en kompisvibb. Funderar på om jag borde ställa in det istället, eftersom jag fortfarande tänker på "Drömdejten" ca 20 ggr/dag.. :P Vill absolut inte ge falska förhoppningar till "nr. 2".... Hmm.

Nu blev det lite långt här, men funderat mkt ikväll och rannsakat mig själv lite. Kanske några fina i tråden som har kloka tankar... :)
  • Anonym (?)

Skulle du kunna tänka dig att ringa till "drömdejten" och prata lite istället för sms som så lätt blir fel och svårt att tolka?

• Anonym (Osäker mullig)
    Anonym (?) skrev 2017-10-10 23:11:19 följande:

Skulle du kunna tänka dig att ringa till "drömdejten" och prata lite istället för sms som så lätt blir fel och svårt att tolka?

Konstigt nog har vi aldrig pratat i telefon... Det verkar hyfsat vanligt att all kontakt sköts via sms nuförtiden med nya dejter.. Klart jag skulle kunna ringa ändå. Jag har dock hemligt och dolt nummer, så han kanske skulle bli lite "överrumplad". Tvekar dock inför att ringa, eller smsa, då jag inte har nån aning om ifall det skulle vara välkommet.. Vill ogärna känna mig för "på" (igen)... :P

Funderar nån dag till.. sen får jag nog bestämma mig om jag ska slänga ut nån mer liten krok, eller bara släppa och tänka att det finns mer fisk i sjön.... :)
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Osäker mullig) skrev 2017-10-11 00:56:38 följande:
    Konstigt nog har vi aldrig pratat i telefon... Det verkar hyfsat vanligt att all kontakt sköts via sms nuförtiden med nya dejter.. Klart jag skulle kunna ringa ändå. Jag har dock hemligt och dolt nummer, så han kanske skulle bli lite "överrumplad". Tvekar dock inför att ringa, eller smsa, då jag inte har nån aning om ifall det skulle vara välkommet.. Vill ogärna känna mig för "på" (igen)... :P

Funderar nån dag till.. sen får jag nog bestämma mig om jag ska slänga ut nån mer liten krok, eller bara släppa och tänka att det finns mer fisk i sjön.... :)
    Jag förstår att du vill kasta ut en krok till om du tänker på honom så mycket, men jag skulle nog inte gjort det. Jag tycker inte han visat sig intresserad helt enkelt, mer  segt artig och undvikande. Du kommer bara känna dig mer skamsen om du hör av dig IGEN när han inte en enda gång visat varmt intresse efter dejten. Bespara dig den känslan och skit i honom är mitt råd. 

När jag träffade min sambo hann vi inte mer än skiljas efter första dejten förrän han sms:ade ett gulligt meddelande, sedan textade vi tills det var dags att sova. Vi kände oss båda liksom upprymda och glada efter träffen och ville uttrycka det. Så fort vi vaknade dagen efter hördes vi och vi båda skickade sms så fort vi kunde smyga undan på jobbet. Inga tveksamheter eller funderingar eller dagar av tystnad. Allt bara föll på plats och vi var båda lika intresserade och visade det utan några spel. Nöj dig inte med mindre än känslan att du och killen gillar varandra lika mycket! 
  • Anonym (Osäker mullig)
    Anonym (Hmm) skrev 2017-10-11 08:17:17 följande:

Jag förstår att du vill kasta ut en krok till om du tänker på honom så mycket, men jag skulle nog inte gjort det. Jag tycker inte han visat sig intresserad helt enkelt, mer  segt artig och undvikande. Du kommer bara känna dig mer skamsen om du hör av dig IGEN när han inte en enda gång visat varmt intresse efter dejten. Bespara dig den känslan och skit i honom är mitt råd. 

När jag träffade min sambo hann vi inte mer än skiljas efter första dejten förrän han sms:ade ett gulligt meddelande, sedan textade vi tills det var dags att sova. Vi kände oss båda liksom upprymda och glada efter träffen och ville uttrycka det. Så fort vi vaknade dagen efter hördes vi och vi båda skickade sms så fort vi kunde smyga undan på jobbet. Inga tveksamheter eller funderingar eller dagar av tystnad. Allt bara föll på plats och vi var båda lika intresserade och visade det utan några spel. Nöj dig inte med mindre än känslan att du och killen gillar varandra lika mycket! 

Tack. Du är precis som den rationella delen i min hjärna.. :) Precis så här har jag tänkt också, när jag tänker förnuftigt... Var sambo med en kille för ett antal år sedan och det var samma som du beskriver, att man i princip blev "oskiljaktiga", efter första kvällen..

Det som känns så märkligt i fallet med "Drömdejten", är just att jag fick en väldigt liknande känsla, som när jag träffade min förra sambo. Alltså inför dejten och under dejten. Har sällan sett en man "stråla" och verka så genuint lycklig i mitt sällskap...så att han "inte kan ta ögonen ifån en" på en hel kväll.. förutom med min tidigare sambo, då... Skillnaden här var ju att "Drömdejten" blev så märkligt sval/drog sig undan efteråt. Det var lite svårförståeligt för mig, då det blev en sån kontrast.

Men jag tror absolut du har rätt. Jag är den enda som visat "verkligt" intresse efter dejten. Och därför bör jag inte göra det igen, för min egen självrespekts skull. Även om jag nu råkade vara "sval" mot honom senaste par dagarna... så var ju han det mot mig, hela förra veckan.. så nä, bara att släppa "halmstrået av hopp" som jag hade, om att han kanske blev avskräckt av mitt svala svar sist. Han skulle nog testa en gång till att höra av sig, om han verkligen vore intresserad.

Det är lustigt, för jag har en bror som är lite av en "expert" på killar/dejting etc. Han har hört historien i detalj och har i princip "förbjudit" mig att höra av mig till Drömdejten. Enligt brorsan så ska Drömdejten "jaga" mig nu, (om han är intresserad). Haha.

Jag får nog släppa drömmen om Drömdejten... Självklart uppdaterar jag här, om han mot all förmodan skulle höra av sig.

Kvarstår frågan om jag ska avboka dejten med kille "nr. 2". Jag måste bestämma mig ganska snart, då jag vill bete mig väl gentemot honom...
  • Anonym (Swenglish)

Om du inte ser fram emot dejt två så avboka.
    Hör absolut inte av dig till dejt 1. Jag har varit i din situation och lagt ut krokar och förlängt kontakten med killar som egentligen bara vill ha sex. Det tär alldeles för mycket eftersom man själv hoppas på mer.

• Anonym (Y)

Kanske skulle du skrivit kram, kanske inte. 

Men är man intresserad av någon så väntar man inte fyra hela dygn på att svara på en direkt fråga via SMS. Uppenbart hade han en annan tjej på gång som det sket sig med eller så är han inte särskilt intresserad av dig.

Så jag håller med, släpp "drömdejten" och överanalysera inte eran senaste kommunikation heller.

"He's just not that into you".

• EnGladPingvin

Har läst tråden med fascination och blandade känslor. Känner så väl igen mig från tiden jag var på dejtingmarknaden och de ibland tvära kasten från "bubbel" till tvivel och irritation. På något sätt tror man till slut att man måste delta i "spelet", vem ska sms:a först, är man för på eller för av, mm. När jag väl träffade min man insåg jag till slut hur det skulle vara. Han visade öppet sitt intresse, han svarade på sms, han tog initiativ, han hörde av sig och det vara aldrig något spel om vem som ska skicka sms eller inte. Ville någon av oss höra av sig gjorde vi det och vi fick alltid snabbt svar. Inga ursäkter om "har haft fullt upp", "var sjuk", "inga batterier i telefonen" (har hört alla!). Man har aldrig så dåligt med tid att man inte kan skicka ett sms. Är man intresserad blir man glad över ett sms och svarar så snabbt man kan.

Alla dejtande borde läsa boken "He's just nog that into you".  Män som är intresserade visar det. De vill träffas. De bryr sig inte om om de är förkylda, ska jobba tidigt dagen efter, ska träffa mamma eller något annat. 

Så skippa spelet. Är du intresserad visa det. Ring, sms:a, föreslå dejt. Får du inte samma respons move on. Visst kan man vara för på, men om någon får kalla fötter pg av ett sms per dag eller att en dejt föreslås ett par dagar efter förra så är den personen inte intresserad eller löjligt omogen. 

Lycka till! Du kommer träffa den där personen som får dig att inte tveka. Lägg inte mer energi på den här typen.

Svar på tråden "Varnat" dejt om min kroppsform..