• Anonym (Osäker mullig)

"Varnat" dejt om min kroppsform..

Pratat med en kille online och på sms i kanske 3 veckor, vi har sett bilder. Jag har visat ansiktsbild (ner till brösten ungefär). Skrivit i min profil att jag är rätt mullig.

Killen har visat mer och mer intresse för varje dag. Har blivit väldigt gullig i sina sms. Jag med. Känts riktigt bra på många sätt. Vi har skrivit mkt om allt möjligt, våra personligheter, och båda har varit "gulliga" och visat mkt stort intresse... Senaste dagarna har vi messat mkt och spänningen har stegrats.. Bokat dejt om några dar.

Plötsligt blev jag osäker, kom att tänka på att killar kanske inte alltid läser profiler. Har han fattat alls, att jag är lite av en plus size tjej, eller...? blev helt iskall över kroppen när jag tänkte på scenariot att gå till dejten och att han skulle se på mig med avsmak eller nåt sånt. Eftersom vi båda gillat varandras "personligheter", (genom väldigt mkt sms-kontakt på senare tid), så skulle det kännas "hårt" för mig att gå igenom ett sånt fiasko...

Jag ville ju inte ställa in (eftersom jag verkligen är intresserad), men jag kände att jag inte skulle orka gå till en dejt och bli ratad pga min runda figur (som jag försökt vara ärlig med i profilen)...

Så jag hittade ett sätt att nämna det lite grann "i förbigående", bara för att säkerställa att det inte blir nån falsk drömbild av mig, och att vi båda inte skulle sluta dejten helt besvikna (jag för att bli ratad och han pga min figur).

Så nu väntar jag och ser om han ställer in, eller hur det blir... :( Lite rädd att jag "sumpat" det nu, med min lilla kommentar... Vet inte vad jag vill med tråden, bara skriva av mig. Jag vet att jag ska jobba på mitt självförtroende. Det gör jag. Jag vet att jag ska börja träna, vilket jag gjort precis nyligen... Vill mera ha lite stöd, om nån har nåt att ge... gällande detta att vara rädd att inte duga, i vårt många gånger ytliga samhälle. Nån med en solskenshistoria..? Kram på er... :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-10-01 10:38
    Edit: Uppdatering om hur dejten gick, finns i inlägg nummer 99, för de som är nyfikna på det. :)

• Svar på tråden "Varnat" dejt om min kroppsform..
  • Anonym (Swenglish)

Så han frågade om du ville ses igen?
    Då måste du ju svara på det utan fördröjning?

• Anonym (Osäker mullig)
    Anonym (Swenglish) skrev 2017-10-14 11:21:33 följande:

Så han frågade om du ville ses igen?

Då måste du ju svara på det utan fördröjning?

Ja precis. Jo absolut, ska svara snart. Ingen fara på taket än, för fördröjning. Vår "gamla" grej var svar inom 24 h. Och det har gått några få timmar bara. :)
  • snorrenborren

Man ska inte hålla på och chatta i evigheter för det blir bara fel på ett eller annat sätt.

Kasta dig iväg så fort du kan och upptäck direkt om era personligheter matchar eller ej.

• Anonym (Suck)
    Anonym (Osäker mullig) skrev 2017-10-14 11:18:29 följande:

Hm ja, nu kanske jag officiellt och enligt alla regler, "gjort bort mig" lite granna, men då får det väl vara så... Efter att ha känt hela veckan att jag var stolt och värdig som inte hört av mig mer till Drömdejten, så gnagde det på mig det senaste dygnet, att han ändå 2 ggr faktiskt hade frågat om dejten vi skulle haft i måndags... och att jag då hade varit kylig och inte kunde ses.

Det var som att jag logiskt kunde förstå mina skäl att inte höra av mig mer, samtidigt som det inte kändes som ett rätt sätt att avsluta på. Varför skulle det avslutas på ett kyligt sätt från mitt håll, när det egentligen inte alls var så jag kände... Samtidigt ville jag inte fråga om att ses igen, då det var jag som drev den frågan mest, sist.

Men iaf, jag bestämde mig till slut för att bara skicka nåt positivt/varmt, till Drömdejten. Jag vet att det var helt emot dejtingreglerna och ja, jag förlorade säkert en del i värdighet, (ev).. men hursomhelst, jag skickade ett sms som bara handlade om: Att jag inte riktigt vet varför det blev konstigt efter dejten, men att våra kyssar var de bästa jag nånsin upplevt. Och att om vi inte hörs mer, så hoppas jag att han ska ha det jättebra. Avslutade med kram och smiley.

Han svarade tillbaka ungefär: Att jag var så himla gullig och skrev "tack detsamma!" Och frågade om jag ville ses igen. Avslutade med Kram.

Ja ja, vi får se vad som händer.... Förväntar mig inte direkt nåt. Kanske ses vi igen, kanske inte. Men konstigt nog känns det riktigt bra och lätt i "själen", att jag agerade "autentiskt" mot mig själv. Att jag inte gick och bar på mitt tidigare "kyliga avslut", som skavde och kändes så fel...

Kram på er "kompisar". Om nån är kvar. :)

Alla dessa spel. Så sjukt glad över att leva i en relation och slippa bli utsatt för sånt där trams som ni båda pysslar med. Vadå "kanske ses vi igen, kanske inte.."

Han frågade ju om du ville ses igen. Vill du det så hoppas jag att du svarade direkt och att ni kom på nån kul dejt. Detta spel ni håller på med är så förbannat onödigt.
  • Anonym (Elin)
    Anonym (Osäker mullig) skrev 2017-10-14 11:34:47 följande:

Ja precis. Jo absolut, ska svara snart. Ingen fara på taket än, för fördröjning. Vår "gamla" grej var svar inom 24 h. Och det har gått några få timmar bara. :)

Men om man är intresserad svarar man väl typ när man får smset? Haha jag skulle aldrig palla att inte få svar på en enkel fråga på 24 timmar.
  • Anonym (Osäker mullig)
    snorrenborren skrev 2017-10-14 11:36:58 följande:

Man ska inte hålla på och chatta i evigheter för det blir bara fel på ett eller annat sätt.

Kasta dig iväg så fort du kan och upptäck direkt om era personligheter matchar eller ej.

Förstår hur du menar.. Men i detta fall så har vi redan träffats vid ett tillfälle. Nu är det mer bara att man får se här, om det blir en andra dejt. :)
  • Anonym (Osäker mullig)
    snorrenborren skrev 2017-10-14 11:36:58 följande:

Förstår hur du menar.. Men i detta fall så har vi redan träffats vid ett tillfälle. Nu är det mer bara att man får se här, om det blir en andra dejt. :)
  • Anonym (Osäker mullig)
    Anonym (Suck) skrev 2017-10-14 11:41:14 följande:

Alla dessa spel. Så sjukt glad över att leva i en relation och slippa bli utsatt för sånt där trams som ni båda pysslar med. Vadå "kanske ses vi igen, kanske inte.."

Han frågade ju om du ville ses igen. Vill du det så hoppas jag att du svarade direkt och att ni kom på nån kul dejt. Detta spel ni håller på med är så förbannat onödigt.

Angående "kanske ses vi igen, kanske inte", så menar jag bara att eftersom han ju inte var så "på" just där veckan efter dejten, så räknar jag inte helt och fullt med att det blir nåt av. Jag själv vill ju gärna men det får visa sig om han verkligen vill, eller hur det blir.

Ja spel är inte kul. Tyvärr har 100% av de killar jag chattat med senaste månaderna, ägnat sig åt spel i någon form. Vissa mer, andra lite mindre. Jag tror det är så ingrott i folk nuförtiden, så att det är svårt att ändra på. Jag försöker så gott jag kan att inte spela. Men lite måste man ju anpassa sig... Man skrämmer nog annars lätt bort folk om man är väldigt "på", innan man känner varann ordentligt.

Men absolut, jag svarade honom och skrev att det vore kul att ses. Så får vi se om han gör nåt av det hela eller om han backar igen. Jag känner iaf att jag varit ärlig nu. :)
  • Anonym (disa)
    Anonym (Osäker mullig) skrev 2017-10-14 12:37:35 följande:

Angående "kanske ses vi igen, kanske inte", så menar jag bara att eftersom han ju inte var så "på" just där veckan efter dejten, så räknar jag inte helt och fullt med att det blir nåt av. Jag själv vill ju gärna men det får visa sig om han verkligen vill, eller hur det blir.

Ja spel är inte kul. Tyvärr har 100% av de killar jag chattat med senaste månaderna, ägnat sig åt spel i någon form. Vissa mer, andra lite mindre. Jag tror det är så ingrott i folk nuförtiden, så att det är svårt att ändra på. Jag försöker så gott jag kan att inte spela. Men lite måste man ju anpassa sig... Man skrämmer nog annars lätt bort folk om man är väldigt "på", innan man känner varann ordentligt.

Men absolut, jag svarade honom och skrev att det vore kul att ses. Så får vi se om han gör nåt av det hela eller om han backar igen. Jag känner iaf att jag varit ärlig nu. :)

Man känner oftast i hjärtat när man är autentisk. Tror att du gjorde helt rätt med ditt senaste sms.
  • Anonym (?)

Jag tycker du gjorde helt rätt som skrev till honom igen! Hoppas detta leder till något riktigt bra (eller en bra avslutning). Spännande att se vad som händer nu :)

Svar på tråden "Varnat" dejt om min kroppsform..