• Millannn

BIM november 2017

Hej allihopa som också längtar efter en liten bebis!

Jag är 21 år gammal och min sambo är 27 år och vi ska nu börja försöka med första barnet. Jag fick mens igår, den skulle egentligen komma den 30/9 men kom den 2/10 istället. Har äl 19/10 tror jag. Har BIM 3/11. Är det någon mer som vill följas åt? Har en menscykel på 32 dagar i genomsnitt.

• Svar på tråden BIM november 2017
  • Sams
    Billieblue skrev 2017-11-01 16:19:51 följande:

Hej, jag har BIM idag, ÄL+12. Har haft molvärk sen några dagar efter äl, men inte vanlig mensvärk som jag brukar få. Brukar få väldigt ont och nu har jag inte känt av det något alls. Har superont i brösten, hela senaste veckan,villet jag aldrig brukar få i vanliga fall.

Imorse kom det pyttelite rosa på pappret när jag hade kissat, såg inte ens ut som blod men antar att det var en blodblandad flytning. Betyder det att mensen är på g eller kan det vara så att jag faktiskt är gravid!? Hoppet är ju det sista som lämnar en..

Du kan fortfarande vara gravid. Det kan vara nidblödning eller att kroppen inte ställt om sig än. Det kan vara värt att göra ett gravtest, speciellt om du blöder mindre än vanligt
  • Pusselbiten88
    Charlizee skrev 2017-11-01 15:28:37 följande:

Ja det får du jätte gärna göra

Stort stort grattis!!

Hur svagt/tydligt var sitt spök? Hade du några andra symptom?

Jag hoppas så jag plussar starkare imorgon! Hade tänkt köpa ett digitalt test och slå in till min man i farsdag present <3

Tack snälla!

Ett av mina symtom va att jag hade mensvärk som strålade ner i benet å det kändes som att mensen skulle komma Närsom..

Åh va roligt håller tummarna för dig. Jag har samma plan om han inte märker något innan (han brukar märka) haha...

Här är mitt ?spök? på cb i måndags

• Charlizee
    Pusselbiten88 skrev 2017-11-01 16:58:17 följande:

Tack snälla!

Ett av mina symtom va att jag hade mensvärk som strålade ner i benet å det kändes som att mensen skulle komma Närsom..

Åh va roligt håller tummarna för dig. Jag har samma plan om han inte märker något innan (han brukar märka) haha...

Här är mitt ?spök? på cb i måndags

Jag har också haft mensvärk både i svanken och fram ett tag nu... tror mensen ska komma hela tiden tror jag hade ÄL förra söndagen dvs är på ÄL+10 ungefär. Vilken ÄL-dag plussade du på?
  • Tovilii

Varit hemma sjukskriven från jobbet nu i 2 dagar..

Kroppen har verkligen skrikit att någonting 'inte är som det ska' (?). Jag har känt att "nu håller jag på att bli sjuk" i typ en vecka, utan att det har blommat ut liksom och i måndags (äl+7) så blev jag jättetrött i hela kroppen. Blev yr och magen började mola och jag fick migrän/huvudvärk som släppte först idag. Smått ömma bröst..

Har bim på måndag men ska nog faktiskt testa på lördag!

Har ni något tips på bra gravtest som man kan testa tidigt (lördag blir då troligen bim-2)??

• Pusselbiten88
    Charlizee skrev 2017-11-01 17:13:46 följande:

Jag har också haft mensvärk både i svanken och fram ett tag nu... tror mensen ska komma hela tiden tror jag hade ÄL förra söndagen dvs är på ÄL+10 ungefär. Vilken ÄL-dag plussade du på?

ÄL+11 :) :)

Håller tummarna på att det blir ett plus :)

När ska du testa nästa gång?
  • molltroll0609
    Anonym (tossa) skrev 2017-11-01 15:27:08 följande:

Sket sig för mig detta månad. Lycka till alla!

Nej vad trist....jag är 99 % säker på att jag inte är gravid, så vi får hoppas att nästa månad är vår. Kram!!
  • molltroll0609

Jag har förresten köpt sånt där får cb som ska mäta nåt hormon inför nästa äl, där man får "hög fertilitet" eller "maximal fertilitet", hoppas det kan hjälpa oss på traven. Vi har ju åldern emot oss...

• Charlizee
    Pusselbiten88 skrev 2017-11-01 17:18:48 följande:

ÄL+11 :) :)

Håller tummarna på att det blir ett plus :)

När ska du testa nästa gång?

Tänkte testa med ett Predictor early imorgon....vet inte om jag vågar med digitalt...
  • imsevims
    Billieblue skrev 2017-11-01 16:19:51 följande:

Hej, jag har BIM idag, ÄL+12. Har haft molvärk sen några dagar efter äl, men inte vanlig mensvärk som jag brukar få. Brukar få väldigt ont och nu har jag inte känt av det något alls. Har superont i brösten, hela senaste veckan,villet jag aldrig brukar få i vanliga fall.

Imorse kom det pyttelite rosa på pappret när jag hade kissat, såg inte ens ut som blod men antar att det var en blodblandad flytning. Betyder det att mensen är på g eller kan det vara så att jag faktiskt är gravid!? Hoppet är ju det sista som lämnar en..

Låter väldigt likt mig! Jag har oxå BIM i dag, ÄL+11, och i måndags fick jag en pytteliten rosa flytning mitt på dagen. Sen kom inget mer förrän mitt på dagen i går då det kom jättelite rosa/orange i trosskyddet vid ett tillfälle. I dag mitt på dagen kom det lite mera men brunt och jag var säker på att mensen var igång. Men sen har det inte kommit nåt mer! Har dock molvärk lite till och från.

Vid min förra grav hade jag små brunaktiga blödningar i 10 dagar vid bim. Väntade o väntade på att mensen skulle dra igång (blöder väldigt rikligt i vanliga fall) men på dag 9 med blödning så plussade jag istället! Det gör ju att jag får upp hoppet nu. Så länge syndafloden inte kommer lever hoppet. Testade neg i måndags men funderar på att ta ett test till i morgon om inte mensen satt fart tills dess.
  • Hellan
    Pusselbiten88 skrev 2017-11-01 13:22:35 följande:

Jo men testet ni tyckte var positivt igår eller iförrigår med CB plus va inte spökstreck, ni hade rätt :) Lycka till allihopa, jag hänger kvar å stöttar :)

Åh grattis till plusset!
Svar på tråden BIM november 2017