• Millannn

BIM november 2017

Hej allihopa som också längtar efter en liten bebis!

Jag är 21 år gammal och min sambo är 27 år och vi ska nu börja försöka med första barnet. Jag fick mens igår, den skulle egentligen komma den 30/9 men kom den 2/10 istället. Har äl 19/10 tror jag. Har BIM 3/11. Är det någon mer som vill följas åt? Har en menscykel på 32 dagar i genomsnitt.

• Svar på tråden BIM november 2017
  • Pusselbiten88
    Charlizee skrev 2017-11-01 17:39:17 följande:

Tänkte testa med ett Predictor early imorgon....vet inte om jag vågar med digitalt...

Yeeeay, väntar med spänning !
  • Issari

Väntar med spänning på om morgondagens temp ligger kvar på den högre nivån. Ska ta ett gravtest på lördag eller söndag. Bim är på fredag...
  • Charlizee
    Pusselbiten88 skrev 2017-11-01 18:38:16 följande:

Yeeeay, väntar med spänning !

Är så nervös för vad testet ska säga... även om tankarna skenar iväg med farsdag presenter osv så vågar jag inte hoppas för mycket. Har som sagt mol/mensvärk och fått en del blämmor kring munnen/käken något jag iofs aldrig brukar ha på sin höjd några få...
  • Billieblue
    imsevims skrev 2017-11-01 18:13:45 följande:

Låter väldigt likt mig! Jag har oxå BIM i dag, ÄL+11, och i måndags fick jag en pytteliten rosa flytning mitt på dagen. Sen kom inget mer förrän mitt på dagen i går då det kom jättelite rosa/orange i trosskyddet vid ett tillfälle. I dag mitt på dagen kom det lite mera men brunt och jag var säker på att mensen var igång. Men sen har det inte kommit nåt mer! Har dock molvärk lite till och från.

Vid min förra grav hade jag små brunaktiga blödningar i 10 dagar vid bim. Väntade o väntade på att mensen skulle dra igång (blöder väldigt rikligt i vanliga fall) men på dag 9 med blödning så plussade jag istället! Det gör ju att jag får upp hoppet nu. Så länge syndafloden inte kommer lever hoppet. Testade neg i måndags men funderar på att ta ett test till i morgon om inte mensen satt fart tills dess.

Så spännande! Testade också negativt i måndags. Nu har jag bestämt mig för att vänta till fredag med att testa, om inte mensen kommit innan dess vill säga..

Jag vill och vågar verkligen inte hoppas för mycket men i vanliga fall har jag jätteont innan mens, nu bara lite molvärk till och från, gör inte ens ont.

Och det här med brösten är såå skumt, liksom inuti, men mot utkanterna av brösten, har aldrig haft så förut!

Mitt humör pendlar mellan lättretlig och superirriterad på allt och alla, till glad och liksom peppad på livet i allmänhet, haha.

Blir galen på detta..

Nyfiken på hur det går för dig, kan du inte skriva imorgon och berätta efter du testat?
  • Jasminefjellberg
    Millannn skrev 2017-10-31 16:10:08 följande:

Har du haft några blödningar idag? Hoppas inte. Jag har haft ganska rikligt idag men ingen mensvärk och blodet är helt luktfritt?! Men nu verkar det avta.. hoppas!

Japp det har jag, men bara pytte pytte lite, igår och idag. Den avtar men det var nog mens tror jag ändå...

Hmm va konstigt, har du tagit ett test då?
  • Liiiiiiillaloppaan
    molltroll0609 skrev 2017-11-01 17:32:35 följande:

Jag har förresten köpt sånt där får cb som ska mäta nåt hormon inför nästa äl, där man får "hög fertilitet" eller "maximal fertilitet", hoppas det kan hjälpa oss på traven. Vi har ju åldern emot oss...

Det körde jag med denna månaden. Funkade väldigt bra : )
  • Anonym (Fundersam)

Detta är väl ändå ett positivt ÄL-test?

• Brittsommar
    Anonym (Fundersam) skrev 2017-11-01 19:36:07 följande:

Detta är väl ändå ett positivt ÄL-test?

Ser väldigt positivt ut tycker jag. Iväg från forumet ochar baka bebis med dig.
  • molltroll0609
    Liiiiiiillaloppaan skrev 2017-11-01 19:15:46 följande:

Det körde jag med denna månaden. Funkade väldigt bra : )

Skönt att höra, då hoppas jag det funkar bra.
Svar på tråden BIM november 2017