• Millannn

BIM november 2017

Hej allihopa som också längtar efter en liten bebis!

Jag är 21 år gammal och min sambo är 27 år och vi ska nu börja försöka med första barnet. Jag fick mens igår, den skulle egentligen komma den 30/9 men kom den 2/10 istället. Har äl 19/10 tror jag. Har BIM 3/11. Är det någon mer som vill följas åt? Har en menscykel på 32 dagar i genomsnitt.

• Svar på tråden BIM november 2017
  • Jasminefjellberg
    Jasminefjellberg skrev 2017-11-01 19:10:26 följande:

Japp det har jag, men bara pytte pytte lite, igår och idag. Den avtar men det var nog mens tror jag ändå...

Hmm va konstigt, har du tagit ett test då?

Jag har dock fått en konstig känsla i magen nu ikväll?! Svårt att beskriva men typ som att jag är trött i magen, bara allmänt konstig känsla... får la se vad som händer :)
  • Anonym (Fundersam)
    Brittsommar skrev 2017-11-01 19:41:54 följande:

Ser väldigt positivt ut tycker jag. Iväg från forumet ochar baka bebis med dig.

Tack! Nu är det bakat minsann ;)
    molltroll0609 skrev 2017-11-01 19:42:01 följande:

Yes

Yes! :)
  • FrökenLängtan

Hallå, hoppar in i tråden Glad

Blir så glad för er som plussar, ger mig hopp om att det kommer ske för mig och min sambo en dag! Vi har försökt sen Januari så det börjar bli rätt frustrerande, men försöker hålla modet uppe. Har BIM nu den 7/11 så börjar analysera alla möjliga tecken som jag möjligtvis kan ha haha.. Tyvärr har jag lärt mig dessa månader att det oftast sitter i huvet. 

Men en fråga jag har; ni som plussat/har barn, hur upplevde ni era flytningar dagarna innan mensen? Jag brukar få brunaktiga flytningar innan mensen men har inte fått det denna gång. Istället har jag (ursäkta detaljer) filmmjölksliknande flytningar, alldeles vita. Inget jag tänkt på att jag haft innan någon gång, men å andra sidan har jag inga andra tecken på att de skulle va graviditet på gång heller. 

Hoppas någon förstod mitt långa inlägg haha.

• Charlizee
    FrökenLängtan skrev 2017-11-01 20:40:09 följande:

Hallå, hoppar in i tråden 

Blir så glad för er som plussar, ger mig hopp om att det kommer ske för mig och min sambo en dag! Vi har försökt sen Januari så det börjar bli rätt frustrerande, men försöker hålla modet uppe. Har BIM nu den 7/11 så börjar analysera alla möjliga tecken som jag möjligtvis kan ha haha.. Tyvärr har jag lärt mig dessa månader att det oftast sitter i huvet. 

Men en fråga jag har; ni som plussat/har barn, hur upplevde ni era flytningar dagarna innan mensen? Jag brukar få brunaktiga flytningar innan mensen men har inte fått det denna gång. Istället har jag (ursäkta detaljer) filmmjölksliknande flytningar, alldeles vita. Inget jag tänkt på att jag haft innan någon gång, men å andra sidan har jag inga andra tecken på att de skulle va graviditet på gång heller. 

Hoppas någon förstod mitt långa inlägg haha.

Vi har också kämpat att få en 3:a sen Mars, tror mig varit gravid nästan varje månad... hjärnan kan verkligen spela en ett spratt! Jag har nyss testat med CB plus å tycker mig se svaga streck...men har råkat ut för CB spökstreck så är mycket skeptisk. Det jag kommer ihåg från mina tidigare graviditeter var att det kändes som vanligt förutom att jag var väldigt trött, något jag inte är nu... flytningarna kommer jag tyvärr inte ihåg hur de var. Men om du brukar ha brunaktiga och inte har det nu borde det väl vara ett bra tecken?
  • FrökenLängtan
    Charlizee skrev 2017-11-01 20:47:32 följande:
    Vi har också kämpat att få en 3:a sen Mars, tror mig varit gravid nästan varje månad... hjärnan kan verkligen spela en ett spratt! Jag har nyss testat med CB plus å tycker mig se svaga streck...men har råkat ut för CB spökstreck så är mycket skeptisk. Det jag kommer ihåg från mina tidigare graviditeter var att det kändes som vanligt förutom att jag var väldigt trött, något jag inte är nu... flytningarna kommer jag tyvärr inte ihåg hur de var. Men om du brukar ha brunaktiga och inte har det nu borde det väl vara ett bra tecken?
    Skönt med någon som förstår Glad Ja precis, är verkligen så att man blir mer och mer skeptisk också. Vågar inte alls hoppas. Men jag tänker också att det borde vara ett tecken, ha googlat runt och det verkar vara många som haft liknande som mig och sen visat sig vara gravida, men vågar som sagt inte alls hoppas. Har BIM om 6 dagar, känns såååå långt bort! Hur ska jag kunna stå ut med att vänta haha. Hur går det för er, förutom spökstrecken? Håller tummarna!! Skrattande
  • Charlizee
    FrökenLängtan skrev 2017-11-01 21:01:59 följande:

Skönt med någon som förstår  Ja precis, är verkligen så att man blir mer och mer skeptisk också. Vågar inte alls hoppas. Men jag tänker också att det borde vara ett tecken, ha googlat runt och det verkar vara många som haft liknande som mig och sen visat sig vara gravida, men vågar som sagt inte alls hoppas. Har BIM om 6 dagar, känns såååå långt bort! Hur ska jag kunna stå ut med att vänta haha. Hur går det för er, förutom spökstrecken? Håller tummarna!! 

Nej man gör ju inte det, det kan ju inte vara möjligt att man själv ska få plussa...är bara andra som får det...

men det verkar ju jätte lovande! När tänker du testa? Eller inväntar du ev. mens?

Min man är cool lugn, inte all stressad...han säger typ det är klart du kommer bli gravid, jag vet vi snart kommer ha en liten till, fokusera på något annat osv osv

Såklart skönt att han är lugn när jag är så stressad MEN också ganska jobbigt eftersom det känns som att jag kämpar själv... hur är din man i det hela?
  • Brittsommar

Fick plötsligt smärta i tjejmagen nu. Kraftig huggande smärta i kanske 20 sekunder och sedan bara försvann. Äl +6 så kanske ett ägg som försökte fästa?

• FrökenLängtan
    Charlizee skrev 2017-11-01 21:10:57 följande:
    Nej man gör ju inte det, det kan ju inte vara möjligt att man själv ska få plussa...är bara andra som får det...

men det verkar ju jätte lovande! När tänker du testa? Eller inväntar du ev. mens?

Min man är cool lugn, inte all stressad...han säger typ det är klart du kommer bli gravid, jag vet vi snart kommer ha en liten till, fokusera på något annat osv osv

Såklart skönt att han är lugn när jag är så stressad MEN också ganska jobbigt eftersom det känns som att jag kämpar själv... hur är din man i det hela?
    Jadu jag känner verkligen igen mig i det du skriver, det känns som hela världen runt mig blir gravid och att jag försöker kämpa detta ensam.

Min man påminner om din i det du skriver, han längtar men är inte alls stressad över det och tycker jag ska sluta tänka efter så mycket. Han pratar inte gärna om det så mycket som jag gärna gör (jag googlar och har mig). Han är såklart fantastisk på alla andra sätt och stöttar och vill verkligen, han köpte faktiskt ÄL-stickor till denna månad. 

När har du BIM denna månad?
  • Charlizee
    FrökenLängtan skrev 2017-11-01 21:39:45 följande:

Jadu jag känner verkligen igen mig i det du skriver, det känns som hela världen runt mig blir gravid och att jag försöker kämpa detta ensam.

Min man påminner om din i det du skriver, han längtar men är inte alls stressad över det och tycker jag ska sluta tänka efter så mycket. Han pratar inte gärna om det så mycket som jag gärna gör (jag googlar och har mig). Han är såklart fantastisk på alla andra sätt och stöttar och vill verkligen, han köpte faktiskt ÄL-stickor till denna månad. 

När har du BIM denna månad?

Ja verkligen men tror det är bra de är så lugna, tror min man gör det mycket för min skull att jag ska slippa känna press <3

Jadu, denna månad är det väldigt oklart! Enligt min ena app imorgon, enligt min andra om 3 dagar och enligt mig själv om ca 5 dagar...återstår att se!! Den får gärna strunta i att dyka upp alls såklart!
Svar på tråden BIM november 2017