• Millannn

BIM november 2017

Hej allihopa som också längtar efter en liten bebis!

Jag är 21 år gammal och min sambo är 27 år och vi ska nu börja försöka med första barnet. Jag fick mens igår, den skulle egentligen komma den 30/9 men kom den 2/10 istället. Har äl 19/10 tror jag. Har BIM 3/11. Är det någon mer som vill följas åt? Har en menscykel på 32 dagar i genomsnitt.

• Svar på tråden BIM november 2017
  • Anonym (Olivia)

Blir galen!!

Min mens var beräknad att komma för 3 dagar sen så är på bim+3.. gravtest är negativt. Lite ömmande bröst men brukar ha det innan mens. Men nu har detta hållt på i snart en vecka. Min mens brukar komma innan beräknat datum... va kommer detta sig? Ngn som är i samma sits. Vill ju verkligen plussa....

• Belliiz
    Billieblue skrev 2017-11-01 16:19:51 följande:

Hej, jag har BIM idag, ÄL+12. Har haft molvärk sen några dagar efter äl, men inte vanlig mensvärk som jag brukar få. Brukar få väldigt ont och nu har jag inte känt av det något alls. Har superont i brösten, hela senaste veckan,villet jag aldrig brukar få i vanliga fall.

Imorse kom det pyttelite rosa på pappret när jag hade kissat, såg inte ens ut som blod men antar att det var en blodblandad flytning. Betyder det att mensen är på g eller kan det vara så att jag faktiskt är gravid!? Hoppet är ju det sista som lämnar en..

Jag fick en röd/rosa flytning dagen innan BIM och trodde det var kört då. Var säker på mensen skulle komma dagen efter men fick då ett fint plus på stickan istället! :)
    Så det kan vara en nidblödning.
  • Penguinlover

Jag är så ledsen och besviken nu. Min man har inte varit intresserad av sex de senaste dagarna när jag försökt att ta initiativ och nu tror jag att äl är över för denna gången. Verkar alltså som att vi sumpat denna månaden. Vi hade sex i fredags och i söndags men jag tror inte att det var tillräckligt nära äl.

• universe92

Hej tjejer :) har bim 11/11. I typ två dagar har jag haft mensvärk och en känsla av ilande där nere men jag vet inte om det är jag som gör det själv. Har varit väldigt gravid förut utan att vara gravid :) denna väntan tar kål på mig och jag letar tecken hela tiden så jag blir slut i huvudet haha.

Har en flicka sen tidigare och då gjorde brösten ont så det var de som fick mig att testa, har även ett mf i ryggsäcken och då vet jag att ett illamående vällde över mig tidigt och sen hade jag bara en känsla i kroppen. Vill så gärna ha ett plus nu ??

• Lanza2017
    FrökenLängtan skrev 2017-11-01 20:40:09 följande:

Hallå, hoppar in i tråden 

Blir så glad för er som plussar, ger mig hopp om att det kommer ske för mig och min sambo en dag! Vi har försökt sen Januari så det börjar bli rätt frustrerande, men försöker hålla modet uppe. Har BIM nu den 7/11 så börjar analysera alla möjliga tecken som jag möjligtvis kan ha haha.. Tyvärr har jag lärt mig dessa månader att det oftast sitter i huvet. 

Men en fråga jag har; ni som plussat/har barn, hur upplevde ni era flytningar dagarna innan mensen? Jag brukar få brunaktiga flytningar innan mensen men har inte fått det denna gång. Istället har jag (ursäkta detaljer) filmmjölksliknande flytningar, alldeles vita. Inget jag tänkt på att jag haft innan någon gång, men å andra sidan har jag inga andra tecken på att de skulle va graviditet på gång heller. 

Hoppas någon förstod mitt långa inlägg haha.

Hej!

Hade precis som du massa flytningar innan mens och trodde hela tiden att mensen kom hade mensvärk på detta också, men icke sa nicke jag var gravid! :))

Fick även en blödning på bim dagen så trodde det var kört men tydligen är även detta väldigt vanligt eftersom kroppen antagligen inte fattade att jag var gravid så blödde lite på mens dagen. Lycka till hoppas du får ett plus snart och alla ni andra också :))
  • Anonym (S.A)

Bim -8 idag. Dum som jag är tog jag ett test imorses som visade tokblankt. Varför gör man såååååå? Kan liksom inte hålla mig. Vet ju att kag kommer testa varje dag nu fram till mens... som jag hoppas inte kommer. Försökt i typ 7 månader.. första barnet för oss. Kom igeeeeen nu kroppen!!

Håller tummarna för oss alla!

• Nyckelpiga2017

Hej damer! Ny dag och ännu ingen mens eller tecken på att den är på gång förutom mensvärk till och från men det här jag haft sedan ÄL så det litar jag inte på i något hänseende. Hoppas det går bra för er. Idag ska jag vara ledig med barnen och det känns väldigt skönt så idag testade jag inte för jag vill inte förstöra dagen.

Lycka till nu många som närmar sig Bim nu vill vi se många härliga +

• cmadde

tog ett CL digital imorse.. visade "inte gravid". BIM imorgon.. så loppet är nog rätt kört. Känns så jobbigt på nått sätt när första barnet blev till på 2a försöket.

• Millannn
    Jasminefjellberg skrev 2017-11-01 20:16:02 följande:

Jag har dock fått en konstig känsla i magen nu ikväll?! Svårt att beskriva men typ som att jag är trött i magen, bara allmänt konstig känsla... får la se vad som händer :)

Min mens fortsatte igår, som vanlig mens men utan klumpar! Men imorse så var det bara en liten fläck ?brunt? och ingenting när jag torkade mig så verkar vara slut nu så har alltså bara blött i typ 3,5 dag :-/. Har blött i 6 dagar JÄMT, har ju en app så har alltid gjort det. Tog faktiskt test igår men det visade negativt men vi får se vad som händer som du sa <3
  • Eps1106
    Anonym (S.A) skrev 2017-11-02 08:35:56 följande:

Bim -8 idag. Dum som jag är tog jag ett test imorses som visade tokblankt. Varför gör man såååååå? Kan liksom inte hålla mig. Vet ju att kag kommer testa varje dag nu fram till mens... som jag hoppas inte kommer. Försökt i typ 7 månader.. första barnet för oss. Kom igeeeeen nu kroppen!!

Håller tummarna för oss alla!

Tycker inte att du ska vara så hård mot dig själv, vad gör det om du testar lite oftare om du inte kan hålla dig? Visst, onödiga pengar men vem undviker helt onödiga kostnader jämt i livet? Och även om du blir ledsen ?i onödan? om du testar tidigt falskt blankt så påverkar det ju inte om du de facto är gravid eller inte. Gör det som känns bäst helt enkelt! Håller tummarna för plus lite närmare BIM.
Svar på tråden BIM november 2017