sextiotalist skrev 2017-12-15 15:25:32 följande:
OK, men fortfarande så har vi inte detta, men nu är ambulans inte en beställningstjänst.
I vilket fall som helst, så de flesta av dina exempel saknar relevans för hur det fungerar i Sverige, men jag litar mer på det Modsey skriver (som jag anar att jag kanske tom har träffat IRL någon gång) och är det så, så vet jag att hon vet exakt vad hon pratar om
Ja visst.
Jag var ju också överraskad när jag läste det att ambulansen snarare åker till bankomaten än till sjukhuset. Just därför ska man vara försiktigt med att ringa 112!
Men ibland är det också så att helikoptern kommer när man har brutit benet. Och privatpersoner erbjuder hjälp till flygräddningen och bär patienten genom vattnet tillsammans med akutläkaren och sjukvårdaren. Piloten till flygambulansen tog bilder och tycker att sådana utryckningar är mycket roliga!
"Hjältar" kan man inte säga, men ett mycket snällt erbjudande till flygräddningen ... och den tackar så klart inte nej till det

. Att erbjuda sådant är väl inget problem .... när de redan är på plats.
https://www.oeamtc.at/thema/flugrettung/warme-herzen-auf-kalten-fuessen-bei-c12-einsatz-21513407