Ewald01 skrev 2018-01-11 15:01:05 följande:
Om du sparkar mot någon kan det bli diskussioner.
Ingen seriös operatör skulle ge ett sådant råd.
Det är lite riskant att följa sådana råd om de ges anonymt.
Vem som helst kan kalla sig operatör.
Men vi har ju sagt att det är frivilligt att hjälpa. Så känner man sig osäkert ska man väl andra låta göra först.
Annars ska man ju larma efter att man har lagt i stabilt sidoläge osv. ... som det står i riktlinjerna (som ju verkar vara desamma i hela Europa).
Nu är det andra gången du kallar mig oseriös, du har ingen susning om hur vårt jobb fungerar bara skrattretande att du kan "avgöra" vad som är kännetecknat för en seriös operatör...
Nu handlar det inte om att sparka någon så den får ont utan en lätt spark UNDER FOTSULAN för att se om man får någon reaktion där inringaren är för rädd för att kontrollera hur det är med personen som ligger på marken, det tar tid för någon som är påverkad av t ex alkohol eller droger att ta sig upp och är man rädd har man möjlighet att springa undan snabbt dvs ett sätt att få någon att försöka få kontakt med en till synes okontaktbar person och ändå känna att hen har möjlighet att fly om situationen känns hotfull och jo det här är ett råd många av oss använder även om det inte är särskilt ofta man behöver ge Det, då är det oftare jag ber inringare lugga hårt i håret vid polisongen eller gnugga hårt i bröstkorgen men då är det ju när den som ringer är trygg i att sitta vid personen.
Jag har arbetat på nödnummret i flera år och lovar att jag har bättre koll på saker och ting än du har 11 är efter dina utbildningar.