• fhkb

BF September 2018

Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.

• Svar på tråden BF September 2018
  • beso
    Nostalgity skrev 2018-01-18 23:33:07 följande:

Ja nu är det helg! Tog ledigt imorgon pga att jag ska upp och ta de slutgiltiga provet, sambon var tvungen att ta en akutkörning ikväll /inatt, så han är också ledig imorgon.... Tror jag ska ta med honom ut och shoppa inredning haha =D

Låter mysigt! :) Är det hcg prover? Jag har nog missat..varför tar du det? Känns något konstigt eller har du blödigt? Vilken v är du I?
  • beso

Detta förbaskade kisseri! Vaknade först 00.30 o nu kl 04.00! Så ska man upp om några timmar...zzznark!!

• Marie357

Att vakna 2½ timme innan klockan ska ringa känns ju mindre kul. Var samma sak igår.
    Men var tvungen att kissa och äta något för hade en dov illamående som jag ville få bort..
    Igår gick jag en liten promenad innan jobbet, satt som knivar i venusberget.
    Men första barnet hade jag foglossning från vecka 19, andra var det från vecka 14 och med 3:e hade jag ifrån vecka 9. Dock är det ju 10½ år sedan sist..

Men lite nervös om det ska komma tidigt nu igen.

Någon mer än jag som är äldre här inne? Jag är 38 år i april.

Och någon mer än jag som väntar sitt 4:e barn?

nouw.com/denöppnakampen
  • Isavanna1
    Nostalgity skrev 2018-01-18 18:43:09 följande:
    Jag också! Jag får knappt igen mina arbetsbyxor! Jag arbetar i ett mansdominerat yrke så kläderna är därmed anpassat till dom, så mina stl s i tröjor är än så länge rätt pösiga! Värre är hur jag ska göra med brallorna....

Imorse drog jag pallar på 600 resp 800 kg... Höll på att svimma, normalt får jag bara ta i för att få på dom på bilen .. Men imorse kunde jag knappt rubba dom?! Andfådd och hjärtklappning haha. Minsta överansträngning så höll jag på att spy, har morgonillamående.... Tror inte att mitt yrke är ett dugg bra när man är gravid haha. Och liftdosan gick sönder så jag har klättrat upp på flaket ca 20 ggr idag och småhoppat ner
    Samma här! Vad jobbar du med? Mina byxor spänner också och sitter riktigt obekvämt. Jag slipper dra pallar men lyfter mycket metallstänger. Enda kvinnan i verkstan och alla frågar vad som är fel varför jagär ledsen. Jag borde vila mer för jag ser sjuk ut... Undrar vad dem sagt om dem vetat, haha
  • Eleonoratösen
    Marie357 skrev 2018-01-19 05:25:40 följande:

Att vakna 2½ timme innan klockan ska ringa känns ju mindre kul. Var samma sak igår.

Men var tvungen att kissa och äta något för hade en dov illamående som jag ville få bort..

Men första barnet hade jag foglossning från vecka 19, andra var det från vecka 14 och med 3:e hade jag ifrån vecka 9. Dock är det ju 10½ år sedan sist..

Jag är "bara" 33 men väntar mitt 4:e barn! Här 3 barn jag fick tätt och minstingen är 7 år.
  • Isavanna1
    Eleonoratösen skrev 2018-01-19 05:43:24 följande:
    Jag är "bara" 33 men väntar mitt 4:e barn! Här 3 barn jag fick tätt och minstingen är 7 år.
    Min minsta är snart sex, men jag har hunnit bli 36. Om det blir bebis av denna så blir det familjens femte barn.
  • Orkide

Imorse fick jag byta trosor två gånger när jag gjorde i ordning mig för att det var blött pga riktigt vattniga flytningar eller så är det kiss fast jag inte känt. Är det fel på mig!?

• beso
    Marie357 skrev 2018-01-19 05:25:40 följande:

Jag ska fylla 40 nu och väntar mitt 4e! :) Undrar också hur kroppen ska reagera denna gång. Dock är det 'bara 4 år sedan sist. Skillnaden hittills är att det extrema illamåendet jag alltid får är mkt mindre men tröttheten är enoooorm!

Vilken v är du I nu? :) Låter ju inte kul med foglossning..särskilt tidigt redan om d e Så! :/
  • beso
    Orkide skrev 2018-01-19 07:27:39 följande:

Imorse fick jag byta trosor två gånger när jag gjorde i ordning mig för att det var blött pga riktigt vattniga flytningar eller så är det kiss fast jag inte känt. Är det fel på mig!?

Jag hade så i min förra graviditet. Jätterikliga vattnig flytningar. Kändes skumt
  • Elsaida
    beso skrev 2018-01-18 21:13:10 följande:

Wow!! Så dom ökar!? Det är ju helt fantastiskt alltså!! :) Hade d varit mf förut så borde ju testen fortsätta va negativa eller iaf inte ökat!? Om d inte va en tvilling som blödde ut? Väldigt mystiskt! Om jag va du skulle jag be om tidigt vul i v 6 eller så för att veta! Håller tummarna! Forsätt uppdatera! :)

Ja men de går så sakta så jag tvivlar på att de är något bra tyvärr :-/

Bara att fortsätta vänta :)
Svar på tråden BF September 2018