• Adalgisa

BF oktober 2018

Skapade en tråd då jag inte kunde hitta en befintlig för oktober. Om någon känner sig manad får denne gärna skapa en privat grupp på Facebook :)

• Svar på tråden BF oktober 2018
  • emmaisson
    familjenl skrev 2018-04-06 07:42:58 följande:

Jag är också kvar!

Har kub idag och börjar bli nervös!! Vill bara se att den lever. Haft rosa flytningar vid två tillfällen förra veckan så det känns lite läskigt.

Om allt ser bra ut idag så vill jag gå med i en facebookgrupp. Visst stängde den andra? Ska vi skapa en ny i helgen för oss som är kvar? :)

Har också haft rosa flytningar för en-två veckor sedan. Var så nervös innan KUB pga det. Men allt var heeeelt okej :D

Det tycker jag vi ska göra! :D
  • Migas
    paam skrev 2018-04-05 06:43:16 följande:
    Ja precis, så sa hon iallafall, att på grund av BMI, blodprover, måttet på nupp och allt tillsammans visade så låg risk så räknades jag ner till en 15 åring i riskskalan, förmodligen kommer dom visa något liknande för dig! :)

håller tummarna att allt går lika bra för dig!
    Det kommer säkert att gå bra för mig också men kan inte låta bli att oroa mig nu när det närmar sig. 

Aha, vi fick bara höra den totala risken när vi väntade dottern, inte något om att man räknade ner till en viss ålder i riskskalan. Vi kanske får veta mer om det denna gång
    Jennie1987 skrev 2018-04-05 06:51:39 följande:

Jag förstår verkligen att du är orolig, det var jag med!

Men jag sa det direkt till sköterskan när vi skulle göra ultraljudet så då fick vi göra det direkt, annars skulle hon informerat lite om kub innan, Men jag var så nervös så jag mådde illa!

Men det släppte så fort jag fick se bebisen:)

Vi blev flyttade 2 dagar, så egentligen är vi ju kvar på samma skulle jag säga, jag var i vecka 12+0 igår, Men hon flyttade mig till 12+2, så ingen större skillnad alls;)

Jag håller tummarna stenhårt för att allt ser bra ut för dig på måndag! Styrkekram!

Känns som jag är nervösare denna gång än jag var när jag väntade dottern, kanske för att man vet mer nu än man gjorde då :-/ 

Jag har inte KUB förrän 15 så ska jobba innan, vilket på sätt och vis är skönt för då är man distraherad på jobbet innan (förmodligen) och sen behöver man inte tänka på jobbet direkt om det visar sig vara något fel. 

Jag tror inte att vi inte har någon information om KUB innan då vi har ett samtal angående fosterdiagnostik på MVC redan innan, så jag tror att de går ganska direkt på sak iaf. 

Vad skönt att du knappt blev flyttad, själv tror jag att jag blir tillbakaflyttad några dagar denna gång, då jag hade sjukt oregelbunden mens innan jag blev gravid. 
    emmaisson skrev 2018-04-05 09:52:22 följande:

Var på KUB igår! Bebisen har fått smeknamnet discoungen nu för det var svårt för barnmorskan att få bra vinkel - det dansades rejält där inne :?D

All oro är för tillfället borta. Varken jag eller sambon vågade hoppas på det bästa pga rosa och bruna flytningar som jag upplevt var och varannan vecka. Men allt såg så fint och bra ut<3

Vi fick låg risk. 1:20 000. Blev flyttad från 10/10 till 8/10 (precis som jag misstänkte!) så är i vecka 14 (13+2) idag <3

Vad roligt och vilken vilde du verkar ha i magen Vad skönt att allt såg bra ut på UL och att du fick så låg risk. 
    minipeach86 skrev 2018-04-05 13:21:18 följande:

Åh va mysigt att höra om allas KUB, det är ju en helt magisk upplevelse :) Vi var på vårt KUB förra veckan och fick också jättebra siffror och det var så underbart att få se det lilla livet röra sig, vinka och hicka därinne <3 
    Tänk att vi klarat oss såhär långt som till den magiska gränsen! Nu börjar nedräkningen till RUL :) Vi är så nyfikna så vi kommer definitivt vilja ha reda på könet då. Varenda liten detalj som får oss att lära känna vårt barn ytterligare är så härligt tycker vi, precis som att det är som en högtidsdag varje vecka när appen slår om till ny vecka och man får läsa om det nya som händer därinne just nu :)

Visst är det magiskt att få se bebisen i magen, jag längtar så nu efter att jag får se denna lilla plutt på måndag.  

Det är ju otroligt att vi redan har passerat vecka 12, det känns som att veckorna springer förbi just nu. Jag är också nyfiken på könet på bebisen men jag tror inte vi kommer att ta reda på könet denna gången heller, just för att jag tycker att det är mysigt att ha något att fundera på (förutom utseende då) och spekulera kring. 
    Tiiffany skrev 2018-04-05 15:39:26 följande:

Idag tog jag blodprov och urinprov!

Har kub på onsdag nästa vecka, längtar såå mycket! Har en son på 10 månader, blir mysigt med ett syskon (:

Spännande och roligt att ha något nära att längta efter och räkna ner till. 

Oj, då blir det ganska tätt mellan syskonen  
  • Migas
    MrsMHA skrev 2018-04-05 22:30:22 följande:

Haha jag har också rul 17 maj :) Har ni berättat på era jobb att ni är gravida än?

Jag har inte berättat på jobbet än, då jag jobbar med service inom vården så går det ganska enkelt att dölja i deras stora vida blusar/klänningar. Jag är dessutom anställd av en avdelning inom sjukhuset och uthyrd till en vårdavdelning, men jag funderar just nu på om jag ska berätta nu efter KUB eller om jag ska vänta till efter RUL. Har du berättat än?
    familjenl skrev 2018-04-06 07:42:58 följande:

Jag är också kvar!

Har kub idag och börjar bli nervös!! Vill bara se att den lever. Haft rosa flytningar vid två tillfällen förra veckan så det känns lite läskigt.

Om allt ser bra ut idag så vill jag gå med i en facebookgrupp. Visst stängde den andra? Ska vi skapa en ny i helgen för oss som är kvar? :)

Oj, så nervöst Jag hoppas att KUB går bra för dig och att du får se en sprattlande bebis i magen   Lycka till!

• MammaTillTvå90
    emmaisson skrev 2018-04-06 08:35:33 följande:

Haha ja väldigt lustigt!

Har rul den 16 maj! Längtar ihjäl mig. Tänkte att KUBet skulle få mig att chilla ner lite , men nej :?D

Vi vet inte. Vi ändrar oss varje dag jag och sambon. Ena dagen vill vi inte och andra känns det inte som att vi skulle kunna hålla oss. Tror det kommer sluta med att vi tar reda på det. Dock vill ingen av våra föräldrar veta, så då kanske det är bättre om vi också håller oss, så slipper vi försäga oss :?D

Ni då? :D

Jag har två barn från ett tidigare förhållande. Första barnet kollade vi könet och andra inte. Jag kan tycka att det var lättare att knyta ann till barnet jag visste könet på. Man kunde kalla den för något annat än "den". Men samtidigt var det häftigt att få överraskningen på förlossningen, även fast jag var stensäker på könet :P

Det här barnet kommer att ha en annan pappa, hans första barn. Jag lät honom bestämma och han ville kolla könet. Så vi kommer att göra det :)
  • MammaTillTvå90
    paam skrev 2018-04-06 07:47:55 följande:

Jag berättade på jobbet för 2-3 veckor sedan för att de hade börjat pratats om jag var gravid eller inte. Då jag redan hade börjat få mage, nu går magen inte alls att dölja så vi gick även ut med det offentligt på sociala medier osv i onsdags efter Kub :)

Känns skönt att alla vet faktiskt! Känns mycket mer på riktigt nu :)

Vi gick också ut med det efter KUBet (: känns Bra!
  • Anonym (Syskon)

Börjar få ångest över att vi berättat för så många om graviditeten. Är i vecka 15 på måndag och många i vår närhet vet redan. Jag berättade även för mitt team på jobbet idag vilket kändes ok innan men just nu ångrar jag mig så. skulle väntat ett par veckor. Någon som berättat och känner samma?

• Ebo88
    Anonym (Syskon) skrev 2018-04-06 19:21:31 följande:

Börjar få ångest över att vi berättat för så många om graviditeten. Är i vecka 15 på måndag och många i vår närhet vet redan. Jag berättade även för mitt team på jobbet idag vilket kändes ok innan men just nu ångrar jag mig så. skulle väntat ett par veckor. Någon som berättat och känner samma?

Jag berättade för rätt så många min första graviditet (undvek dock sociala medier, instagram och Facebook) Tyvärr miste vi honom i v.24+3 så denna graviditet är vi verkligen försiktiga för vilka vi berättar för. Våra föräldrar fick reda på det runt v.8 då jag hade haft en liten blödning och drog mig tillbaka. Våra absolut närmsta vänner och våra syskon fick veta efter kub. Är i 14+1 och trotts kub och säkrare veckor för varje vecka kan jag ändå inte slappna av.
  • Anonym (Syskon)
    Ebo88 skrev 2018-04-06 19:55:40 följande:

Jag berättade för rätt så många min första graviditet (undvek dock sociala medier, instagram och Facebook) Tyvärr miste vi honom i v.24+3 så denna graviditet är vi verkligen försiktiga för vilka vi berättar för. Våra föräldrar fick reda på det runt v.8 då jag hade haft en liten blödning och drog mig tillbaka. Våra absolut närmsta vänner och våra syskon fick veta efter kub. Är i 14+1 och trotts kub och säkrare veckor för varje vecka kan jag ändå inte slappna av.

Jag beklagar verkligen. :(

Vi berättade för många redan i vecka 12 förra gången och allt gick bra. Det barnet är en numera livlig snart-treårig. Men en nära vän miste precis sitt barn i vecka 35 så det har nog bidragit till osäkerheten.

Men å andra sidan så kan man inte gå igenom livet och oroa sig över allt.
  • Ebo88
    Anonym (Syskon) skrev 2018-04-06 20:10:53 följande:

Jag beklagar verkligen. :(

Vi berättade för många redan i vecka 12 förra gången och allt gick bra. Det barnet är en numera livlig snart-treårig. Men en nära vän miste precis sitt barn i vecka 35 så det har nog bidragit till osäkerheten.

Men å andra sidan så kan man inte gå igenom livet och oroa sig över allt.

Så är det ju. Hade rädslan tagit över hade vi absolut inte vart gravida igen.

Men just att berätta för många har vi valt att inte göra, det har väl att göra med att vi skyddar oss själva.

Men tror det är väldigt individuellt när man berättar. Hade inte första graviditeten slutat som den gjorde utan allt gått väl hade vi nog berättat om denna mycket tidigare.

Du hade nog inte vart lika orolig om denna tragedi drabbat din vän. Tror att hemskheter påverkar oss på oss med rädsla och att det blir en väckarklocka att saker och ting kan gå fel, men som du säger fick ni ju en liten livlig frisk en senast så allt kommer säkerligen gå bra denna gång med och rätt som det är så har ni två små liv som springer runt där hemma.
  • MrsMHA

[quote=78611908][quote-nick]Migas skrev 2018-04-06 10:23:36 följande:[/quote-nick]Jag har inte berättat på jobbet än, då jag jobbar med service inom vården så går det ganska enkelt att dölja i deras stora vida blusar/klänningar. Jag är dessutom anställd av en avdelning inom sjukhuset och uthyrd till en vårdavdelning, men jag funderar just nu på om jag ska berätta nu efter KUB eller om jag ska vänta till efter RUL. Har du berättat än?

Näe jag har inte berättat än heller, men tänkte nog göra det inom de närmsta veckorna. Det syns inget än mer än att jag ser lite knubbig ut på magen.. men har för mig att magen började puta runt vecka 16,17 med sonen. Längtar efter en ordentlig mage :)

Svar på tråden BF oktober 2018