BF oktober 2018
Skapade en tråd då jag inte kunde hitta en befintlig för oktober. Om någon känner sig manad får denne gärna skapa en privat grupp på Facebook :)
Skapade en tråd då jag inte kunde hitta en befintlig för oktober. Om någon känner sig manad får denne gärna skapa en privat grupp på Facebook :)
Jag är också kvar!
Har kub idag och börjar bli nervös!! Vill bara se att den lever. Haft rosa flytningar vid två tillfällen förra veckan så det känns lite läskigt.
Om allt ser bra ut idag så vill jag gå med i en facebookgrupp. Visst stängde den andra? Ska vi skapa en ny i helgen för oss som är kvar? :)
Jag förstår verkligen att du är orolig, det var jag med!
Men jag sa det direkt till sköterskan när vi skulle göra ultraljudet så då fick vi göra det direkt, annars skulle hon informerat lite om kub innan, Men jag var så nervös så jag mådde illa!
Men det släppte så fort jag fick se bebisen:)
Vi blev flyttade 2 dagar, så egentligen är vi ju kvar på samma skulle jag säga, jag var i vecka 12+0 igår, Men hon flyttade mig till 12+2, så ingen större skillnad alls;)
Jag håller tummarna stenhårt för att allt ser bra ut för dig på måndag! Styrkekram!
Var på KUB igår! Bebisen har fått smeknamnet discoungen nu för det var svårt för barnmorskan att få bra vinkel - det dansades rejält där inne :?D
All oro är för tillfället borta. Varken jag eller sambon vågade hoppas på det bästa pga rosa och bruna flytningar som jag upplevt var och varannan vecka. Men allt såg så fint och bra ut<3
Vi fick låg risk. 1:20 000. Blev flyttad från 10/10 till 8/10 (precis som jag misstänkte!) så är i vecka 14 (13+2) idag <3
Åh va mysigt att höra om allas KUB, det är ju en helt magisk upplevelse :) Vi var på vårt KUB förra veckan och fick också jättebra siffror och det var så underbart att få se det lilla livet röra sig, vinka och hicka därinne <3
Tänk att vi klarat oss såhär långt som till den magiska gränsen! Nu börjar nedräkningen till RUL :) Vi är så nyfikna så vi kommer definitivt vilja ha reda på könet då. Varenda liten detalj som får oss att lära känna vårt barn ytterligare är så härligt tycker vi, precis som att det är som en högtidsdag varje vecka när appen slår om till ny vecka och man får läsa om det nya som händer därinne just nu :)
Idag tog jag blodprov och urinprov!
Har kub på onsdag nästa vecka, längtar såå mycket! Har en son på 10 månader, blir mysigt med ett syskon (:
Haha jag har också rul 17 maj :) Har ni berättat på era jobb att ni är gravida än?
Jag är också kvar!
Har kub idag och börjar bli nervös!! Vill bara se att den lever. Haft rosa flytningar vid två tillfällen förra veckan så det känns lite läskigt.
Om allt ser bra ut idag så vill jag gå med i en facebookgrupp. Visst stängde den andra? Ska vi skapa en ny i helgen för oss som är kvar? :)
Haha ja väldigt lustigt!
Har rul den 16 maj! Längtar ihjäl mig. Tänkte att KUBet skulle få mig att chilla ner lite , men nej :?D
Vi vet inte. Vi ändrar oss varje dag jag och sambon. Ena dagen vill vi inte och andra känns det inte som att vi skulle kunna hålla oss. Tror det kommer sluta med att vi tar reda på det. Dock vill ingen av våra föräldrar veta, så då kanske det är bättre om vi också håller oss, så slipper vi försäga oss :?D
Ni då? :D
Jag berättade på jobbet för 2-3 veckor sedan för att de hade börjat pratats om jag var gravid eller inte. Då jag redan hade börjat få mage, nu går magen inte alls att dölja så vi gick även ut med det offentligt på sociala medier osv i onsdags efter Kub :)
Känns skönt att alla vet faktiskt! Känns mycket mer på riktigt nu :)
Börjar få ångest över att vi berättat för så många om graviditeten. Är i vecka 15 på måndag och många i vår närhet vet redan. Jag berättade även för mitt team på jobbet idag vilket kändes ok innan men just nu ångrar jag mig så. skulle väntat ett par veckor. Någon som berättat och känner samma?
Börjar få ångest över att vi berättat för så många om graviditeten. Är i vecka 15 på måndag och många i vår närhet vet redan. Jag berättade även för mitt team på jobbet idag vilket kändes ok innan men just nu ångrar jag mig så. skulle väntat ett par veckor. Någon som berättat och känner samma?
Jag berättade för rätt så många min första graviditet (undvek dock sociala medier, instagram och Facebook) Tyvärr miste vi honom i v.24+3 så denna graviditet är vi verkligen försiktiga för vilka vi berättar för. Våra föräldrar fick reda på det runt v.8 då jag hade haft en liten blödning och drog mig tillbaka. Våra absolut närmsta vänner och våra syskon fick veta efter kub. Är i 14+1 och trotts kub och säkrare veckor för varje vecka kan jag ändå inte slappna av.
Jag beklagar verkligen. :(
Vi berättade för många redan i vecka 12 förra gången och allt gick bra. Det barnet är en numera livlig snart-treårig. Men en nära vän miste precis sitt barn i vecka 35 så det har nog bidragit till osäkerheten.
Men å andra sidan så kan man inte gå igenom livet och oroa sig över allt.
[quote=78611908][quote-nick]Migas skrev 2018-04-06 10:23:36 följande:[/quote-nick]Jag har inte berättat på jobbet än, då jag jobbar med service inom vården så går det ganska enkelt att dölja i deras stora vida blusar/klänningar. Jag är dessutom anställd av en avdelning inom sjukhuset och uthyrd till en vårdavdelning, men jag funderar just nu på om jag ska berätta nu efter KUB eller om jag ska vänta till efter RUL. Har du berättat än?
Näe jag har inte berättat än heller, men tänkte nog göra det inom de närmsta veckorna. Det syns inget än mer än att jag ser lite knubbig ut på magen.. men har för mig att magen började puta runt vecka 16,17 med sonen. Längtar efter en ordentlig mage :)