• Adalgisa

BF oktober 2018

Skapade en tråd då jag inte kunde hitta en befintlig för oktober. Om någon känner sig manad får denne gärna skapa en privat grupp på Facebook :)

• Svar på tråden BF oktober 2018
  • Migas
    paam skrev 2018-04-04 17:29:37 följande:

Varit på KUB nu & lillen mår super! Fick väldigt låg risk <1 på 20000 & räknades ned till en 15åring i riskbedömning, det kändes skönt! :) Bebis var lite busig så undersökningen tog nästan 1 hel timme, lika nöjd är jag ändå ;) blev även flyttad till 11/10 (istället för 12/10) :D

Vad roligt att du sett den lilla och att den mår bra Hur menar du att du räknades ned till en femtonåring, pga den långa sannolikheten eller? Kanske jobbigt att ligga still så länge, men vad mysigt att få se den en hel timme. 

Jag längtar tills vi ska göra KUB på måndag, men samtidigt börjar jag bli så nervös att den kanske inte ska leva
    Jennie1987 skrev 2018-04-04 18:45:46 följande:

Det gick jättebra på Kub idag :) Känns så Skönt! Och nu äntligen kan jag börja njuta av det här!

Det var en spillevink som splattrade med armar och ben :) Fick jättebra siffror också, så mycket låg risk för kromosomavvikelser, så det känns bra.

Nu kan jag börja längta efter barn och inte oroa mig så mycket på ett tag ;)

Vad skönt att det såg bra och att skönt att du fick bra siffror så att du kan slappna av och njuta nu  

Vart du flyttad något eller fick du samma BF? 
  • paam
    Migas skrev 2018-04-05 05:10:30 följande:

Vad roligt att du sett den lilla och att den mår bra Hur menar du att du räknades ned till en femtonåring, pga den långa sannolikheten eller? Kanske jobbigt att ligga still så länge, men vad mysigt att få se den en hel timme. 

Jag längtar tills vi ska göra KUB på måndag, men samtidigt börjar jag bli så nervös att den kanske inte ska leva Vad skönt att det såg bra och att skönt att du fick bra siffror så att du kan slappna av och njuta nu  

Vart du flyttad något eller fick du samma BF? 

Ja precis, så sa hon iallafall, att på grund av BMI, blodprover, måttet på nupp och allt tillsammans visade så låg risk så räknades jag ner till en 15 åring i riskskalan, förmodligen kommer dom visa något liknande för dig! :)

håller tummarna att allt går lika bra för dig!
  • Jennie1987

Jag längtar tills vi ska göra KUB på måndag, men samtidigt börjar jag bli så nervös att den kanske inte ska leva Vad skönt att det såg bra och att skönt att du fick bra siffror så att du kan slappna av och njuta nu  

Vart du flyttad något eller fick du samma BF? [/quote]

Jag förstår verkligen att du är orolig, det var jag med!

Men jag sa det direkt till sköterskan när vi skulle göra ultraljudet så då fick vi göra det direkt, annars skulle hon informerat lite om kub innan, Men jag var så nervös så jag mådde illa!

Men det släppte så fort jag fick se bebisen:)

Vi blev flyttade 2 dagar, så egentligen är vi ju kvar på samma skulle jag säga, jag var i vecka 12+0 igår, Men hon flyttade mig till 12+2, så ingen större skillnad alls;)

Jag håller tummarna stenhårt för att allt ser bra ut för dig på måndag! Styrkekram!

• emmaisson

Var på KUB igår! Bebisen har fått smeknamnet discoungen nu för det var svårt för barnmorskan att få bra vinkel - det dansades rejält där inne :?D

All oro är för tillfället borta. Varken jag eller sambon vågade hoppas på det bästa pga rosa och bruna flytningar som jag upplevt var och varannan vecka. Men allt såg så fint och bra ut<3

Vi fick låg risk. 1:20 000. Blev flyttad från 10/10 till 8/10 (precis som jag misstänkte!) så är i vecka 14 (13+2) idag <3

• emmaisson
    MammaTillTvå90 skrev 2018-04-04 18:42:38 följande:

Härligt :D fick samma resultat! Blev flyttad från 10/10 till 8/10 :)

Nu kan man andas ut lite granna! :D

En bra dag!

Yay! Blev också flyttad från 10/10 till 8/10 :D
  • minipeach86

Åh va mysigt att höra om allas KUB, det är ju en helt magisk upplevelse :) Vi var på vårt KUB förra veckan och fick också jättebra siffror och det var så underbart att få se det lilla livet röra sig, vinka och hicka därinne <3 
    Tänk att vi klarat oss såhär långt som till den magiska gränsen! Nu börjar nedräkningen till RUL :) Vi är så nyfikna så vi kommer definitivt vilja ha reda på könet då. Varenda liten detalj som får oss att lära känna vårt barn ytterligare är så härligt tycker vi, precis som att det är som en högtidsdag varje vecka när appen slår om till ny vecka och man får läsa om det nya som händer därinne just nu :)

Har PCOS och försökt sedan jan-17. Plussade på fjärde kuren Letrozol!
  • Anonym (Syskon)

Väntar syskon och gjorde också kub nyligen. :) så mysigt att se. När är du beräknad?

Har en son som är 2,5 och börjar fundera på när der är dags att berätta för honom. Han kommer bli så saggad men det är länge att vänta till oktober för honom. Samtidigt vill man ju att han ska hinna förbereda sig

• Tiiffany

Idag tog jag blodprov och urinprov!

Har kub på onsdag nästa vecka, längtar såå mycket! Har en son på 10 månader, blir mysigt med ett syskon (:

• MammaTillTvå90
    emmaisson skrev 2018-04-05 09:54:53 följande:

Yay! Blev också flyttad från 10/10 till 8/10 :D

Men vad lustigt! Kul att vi har samma BF, än så länge. Får se om man blir flyttad på rul.. Det har vi fått tid för den 17maj. Räknar dagar nu! :P finns ju inte mycket som slår känslan man känner när man ser den lill* där inne. Ska ni kolla kön? :)
Svar på tråden BF oktober 2018