• Adalgisa

BF oktober 2018

Skapade en tråd då jag inte kunde hitta en befintlig för oktober. Om någon känner sig manad får denne gärna skapa en privat grupp på Facebook :)

• Svar på tråden BF oktober 2018
  • Carr0n
    Femblirsex14 skrev 2018-04-11 18:51:31 följande:
    Hej och välkommen!

Har knappt vågat skriva här. Har också fyra barn och väntar nu nr fem. 38 år så riskerna ökar ju . Kändes helt underbart att se att allt var bra på kub idag! Är så lättad och lycklig. Har flera mf och ett ma nu i nov så har varit en pers! Vilken vecka är du i?
    Tack!

Vad skönt att allt var bra!
    Hur gamla är de andra barnen?
    Våra barn är 10, 10 (tvillingar), 9, 5 år. (Iår, de har inte fyllt än. Tvillingarna är närmast som fyller 10 i maj)

Jag är 31år, men är så orolig utav mig så på fredag är det vår tur att se så allt är ok. Är i v14 nu.
  • Femblirsex14
    Carr0n skrev 2018-04-11 20:16:53 följande:

Tack!

Vad skönt att allt var bra!

Hur gamla är de andra barnen?

Våra barn är 10, 10 (tvillingar), 9, 5 år. (Iår, de har inte fyllt än. Tvillingarna är närmast som fyller 10 i maj)

Jag är 31år, men är så orolig utav mig så på fredag är det vår tur att se så allt är ok. Är i v14 nu.

Då hade ni fullt ös några år kan jag tänka mig! Lättare på något vis när de är små ändå. Vår äldsta fyller snart 11 år, sedan fyller nästa snart 9 år och 7,5 år samt en som blir 4 år i sommar. Detta är verkligen sista gången och det ska bli så kul!
  • Carr0n
    Femblirsex14 skrev 2018-04-11 20:52:27 följande:
    Då hade ni fullt ös några år kan jag tänka mig! Lättare på något vis när de är små ändå. Vår äldsta fyller snart 11 år, sedan fyller nästa snart 9 år och 7,5 år samt en som blir 4 år i sommar. Detta är verkligen sista gången och det ska bli så kul!
    Ja det var några intensiva år från början Skrattande
    Men detta är verkligen sista gången för oss med och ska bli jätteroligt! Mina flickor längtar efter en bebis då de har en kusin som nyss fyllt 1 år.
    Vi har inte berättat för barnen än, vi tänkte vänta tills efter fredag då vi sett att allt är ok.
    Har ni berättat?
  • Femblirsex14
    Carr0n skrev 2018-04-11 21:02:51 följande:

Ja det var några intensiva år från början 

Men detta är verkligen sista gången för oss med och ska bli jätteroligt! Mina flickor längtar efter en bebis då de har en kusin som nyss fyllt 1 år.

Vi har inte berättat för barnen än, vi tänkte vänta tills efter fredag då vi sett att allt är ok.

Har ni berättat?

Väldigt få som vet här. Inte ens barnen. Fast 3-åringen la händerna på magen för någon vecka sedan och sa - du har en bebis i magen mamma!

Nej sa jag! ????. Är mest våra föräldrAr det är jobbigt att berätta för. Är ju vårt liv men de har sina åsikter. Annars är det jobbet som vet och många har nu frågat. Har en synlig mage och har verkligen försökt dölja den!
  • Carr0n
    Femblirsex14 skrev 2018-04-11 21:59:38 följande:
    Väldigt få som vet här. Inte ens barnen. Fast 3-åringen la händerna på magen för någon vecka sedan och sa - du har en bebis i magen mamma!

Nej sa jag! ????. Är mest våra föräldrAr det är jobbigt att berätta för. Är ju vårt liv men de har sina åsikter. Annars är det jobbet som vet och många har nu frågat. Har en synlig mage och har verkligen försökt dölja den!
    Spännande!
    Förstår att föräldrarna är jobbigast att berätta för. Så kände jag med! Jobbigast att berätta för mamma och min lillasyster (hon har så starka åsikter om att de minsann bara ska ha 2 barn för att ha pengar osv.)
    Men jag berättade direkt för min syster, hon blev jätteglad. Sedan berättade jag för min mamma under förra helgen. Hon blev också glatt överraskad! Pjuh!
    Bara min pappa och min lillebror kvar.. samt mina morföräldrar.

Min mans föräldrar står oss inte så nära, så vad de har för åsikter spelar ingen roll. Men jag tror de blir glada.

Det är som du skriver vårat liv och vårat val, men ändå är man nervös för vad omgivningen ska tycka!
    Redan nu vid 4 barn så får jag höra kommentarer som "ska ni befolka hela stan själv", "är det olika pappor", "snart får ni vara med i familjen annorlunda", "men durå Carro, ni är väl inte klara med barn, höhö"..

Jag har berättat för min chef och en nära stående arbetskamrat också, då det syns lite på mig. Jag har dock köpt lösare tröjor och blusar så att det inte ska synas allt för mkt på jobbet Glad

Fick ni veta om ni väntar en flicka eller pojke på KUB? Eller får ni vänta till RUL? Eller ni kanske inte vill veta?
  • Femblirsex14
    Carr0n skrev 2018-04-12 10:25:38 följande:

Spännande!

Förstår att föräldrarna är jobbigast att berätta för. Så kände jag med! Jobbigast att berätta för mamma och min lillasyster (hon har så starka åsikter om att de minsann bara ska ha 2 barn för att ha pengar osv.)

Men jag berättade direkt för min syster, hon blev jätteglad. Sedan berättade jag för min mamma under förra helgen. Hon blev också glatt överraskad! Pjuh!

Bara min pappa och min lillebror kvar.. samt mina morföräldrar.

Min mans föräldrar står oss inte så nära, så vad de har för åsikter spelar ingen roll. Men jag tror de blir glada.

Det är som du skriver vårat liv och vårat val, men ändå är man nervös för vad omgivningen ska tycka!

Redan nu vid 4 barn så får jag höra kommentarer som "ska ni befolka hela stan själv", "är det olika pappor", "snart får ni vara med i familjen annorlunda", "men durå Carro, ni är väl inte klara med barn, höhö"..

Jag har berättat för min chef och en nära stående arbetskamrat också, då det syns lite på mig. Jag har dock köpt lösare tröjor och blusar så att det inte ska synas allt för mkt på jobbet 

Fick ni veta om ni väntar en flicka eller pojke på KUB? Eller får ni vänta till RUL? Eller ni kanske inte vill veta?

Stor igenkänning på det du skriver! Tydligen verkar tre barn vara ok och maxgränsen vad man klarar av. För stAckars barn som inte får full fokus hela tiden. Och tänk om de har tråkigt en dag! Vi är jämt med barnen och lägger ner nästan all tid och pengar på dem. Vår livsstil är ngt vi har valt och trivs med. Endel vill ha ett barn, andra åtta. Jag är mer än nöjd med fyra men nu ville vi ha en femma och har kämpat för att komma dit vi är. Eg vill jag berätta för alla nu men är rädd för reaktioner. Så synd att det ska vara så.

Vi har inte kollat kön på något barn och kommer inte Göra det nu heller. Dock så är jag helt inne på nub-teorin och har försökt förstå mig på den
  • Anonym (Elin.)

Hej!Jag vill gärna gå med i gruppen! Är beräknad 1 oktober. Men jag hittar inte gruppen på Facebook.

• paam
    ElinLailaBirgitta skrev 2018-04-13 11:09:21 följande:

Jag vill gärna gå med i gruppen! Är beräknad 1 oktober. Men jag hittar inte gruppen på Facebook. 

Den är hemlig så den går inte att söka på. Skriv din mejladress som du har kopplad till Fb till mig i ett privat meddelande här på familjeliv så skickar jag en inbjudan
  • Myrsine

Så trist att behöva höra såna åsikter från andra (ang flera barn)... Jag tycker det är så imponerande med de som har flera barn.

Att ha få barn är ju ingen garanti för att föräldrarna ändå hinner med dem; en del hinner ju ändå inte med sitt enda, etc.

Som sagt; blir alltid imponerad när jag ser stora familjer :)

Svar på tråden BF oktober 2018