• Adalgisa

BF oktober 2018

Skapade en tråd då jag inte kunde hitta en befintlig för oktober. Om någon känner sig manad får denne gärna skapa en privat grupp på Facebook :)

• Svar på tråden BF oktober 2018
  • MrsMHA
    MammaTillTvå90 skrev 2018-04-05 15:48:58 följande:

Men vad lustigt! Kul att vi har samma BF, än så länge. Får se om man blir flyttad på rul.. Det har vi fått tid för den 17maj. Räknar dagar nu! :P finns ju inte mycket som slår känslan man känner när man ser den lill* där inne. Ska ni kolla kön? :)

Vi kommer att kolla kön, är alldeles för otåliga för att vänta längre än nödvändigt ;)
  • MrsMHA
    Ebo88 skrev 2018-04-06 19:55:40 följande:

Jag berättade för rätt så många min första graviditet (undvek dock sociala medier, instagram och Facebook) Tyvärr miste vi honom i v.24+3 så denna graviditet är vi verkligen försiktiga för vilka vi berättar för. Våra föräldrar fick reda på det runt v.8 då jag hade haft en liten blödning och drog mig tillbaka. Våra absolut närmsta vänner och våra syskon fick veta efter kub. Är i 14+1 och trotts kub och säkrare veckor för varje vecka kan jag ändå inte slappna av.

Beklagar verkligen, så fruktansvärt för er att behöva gå igenom!
  • familjenl
    emmaisson skrev 2018-04-06 09:18:35 följande:

Har också haft rosa flytningar för en-två veckor sedan. Var så nervös innan KUB pga det. Men allt var heeeelt okej :D

Det tycker jag vi ska göra! :D

Migas skrev 2018-04-06 10:23:36 följande:

Jag har inte berättat på jobbet än, då jag jobbar med service inom vården så går det ganska enkelt att dölja i deras stora vida blusar/klänningar. Jag är dessutom anställd av en avdelning inom sjukhuset och uthyrd till en vårdavdelning, men jag funderar just nu på om jag ska berätta nu efter KUB eller om jag ska vänta till efter RUL. Har du berättat än?Oj, så nervöst Jag hoppas att KUB går bra för dig och att du får se en sprattlande bebis i magen   Lycka till!

Tack! Kub gick bara bra och bebisen levde! SÅÅ tacksam!!! Så ofattbart att det är en liten krabat i magen trots att detta är tredje barnet. Man vänjer sig liksom aldrig vid detta ofattbara och underbara. :)

Imorgon ska vi berätta för syskonen och sedan göra det offentligt. Är svårt att dölja min svullna mage. :)
  • malino

Igår gjorde jag med KUB! Blev så himla verkligt då :) v.13+2 Är jag i så BF blir 10 okt. Så himla roligt med 4 bilder att sitta och titta på :)

• familjenl

FACEBOOK grupp! Nu har jag startat en ny grupp, men den är hemlig och det verkar som jag bara kan bjuda in vänner. Så ni som vill vara med kan citera detta inlägg så skickar jag ett privat meddelande med min info så får ni bli vän med mig så lägger jag till er i gruppen! :)

• Längtarefterdighelatiden

Det är så roligt att läsa om alla som gjort KUB nu! Jag gjorde min i förra veckan. Barnmorskan fick hålla på i en timme innan bebisen la sig utsträckt så hon kunde mäta. Men det var verkligen roligt att se det lilla vilda livet därinne! Vi fick bra siffror så det känns bra.

Vi har nu vågat börja berätta för vänner och arbetskamrater, familjen fick veta lite innan.

Nu känns det så länge till rul mot slutet av maj!

• paam
    familjenl skrev 2018-04-07 09:59:41 följande:

FACEBOOK grupp! Nu har jag startat en ny grupp, men den är hemlig och det verkar som jag bara kan bjuda in vänner. Så ni som vill vara med kan citera detta inlägg så skickar jag ett privat meddelande med min info så får ni bli vän med mig så lägger jag till er i gruppen! :)

Jag vill vara med! :)
  • malino

Jag vill vara med! :)
  • emmaisson

Yay! Jag vill vara med :D
Svar på tråden BF oktober 2018