• Adalgisa

BF oktober 2018

Skapade en tråd då jag inte kunde hitta en befintlig för oktober. Om någon känner sig manad får denne gärna skapa en privat grupp på Facebook :)

• Svar på tråden BF oktober 2018
  • Jennie1987
    Migas skrev 2018-04-09 05:04:23 följande:

Då var det dags för oss att göra KUB om några timmar, det känns både spännande och riktigt nervöst trots att det inte är första gången. Tänk att man är lika nervös nu (om inte mer) som första gången man skulle göra det för något år sen

Lycka till idag!

Håller tummarna för att allt ser bra ut :)
  • FochP
    malino skrev 2018-04-07 07:53:06 följande:

Igår gjorde jag med KUB! Blev så himla verkligt då :) v.13+2 Är jag i så BF blir 10 okt. Så himla roligt med 4 bilder att sitta och titta på :)

Enligt programmet i min mobil har jag också BF 10 okt
    Har dock inte varit på RUL ännu, så vi får väl se.
  • Migas
    Jennie1987 skrev 2018-04-09 07:47:57 följande:

Lycka till idag!

Håller tummarna för att allt ser bra ut :)

Tack, det gick bra. vi fick veta att det var en liten risk men inga siffror. Vi blev tillbackaflyttade 6 dagar, så bf den 18 istället för 12.
  • paam

Vill bara påminna alla som skrivit och velat vara med i facebookgruppen att kolla er mejl som ni har kopplat till Facebook, för det är på mejlen ni får en inbjudan! :)

Och självklart vill vi ha fler medlemmar! Så häng med i vår facebookgrupp! Den är helt hemlig & därför icke sökbar på Fb, därav att vi behöver er mejladress för att bjuda in! :)

• angel27

Jag(39år) och min sambo(43år) har varit ihop i 9 år och försökt dom 2 senaste åren att bli med barn men aldrig riktigt lyckats få till de...

Gick till Gyn för att få medicinsk hjälp...

Inte ens de hjälpte men ändå var jag grön och hade ett stort friskt ägg. Sambon vägrade inse att de kunde va han, men vi kämpade på och försökte leva som vanligt och jag mer el mindre gett upp om att få fler barn...

Har en dotter på snart 14 år och tänkte de får väl räcka. Jobbar och tänker på annat och ingen mer hjälp ifrån gyn...

Senaste mensen var i Jan, Feb kommer och går över 4 dar och tänker inte så mycket på de...

Tänker en extra gång, kan jag vara...

Går till apoteket och köper mig ett grav test...

Visar ett starkt + Så idag är jag i V 11 och hoppas på de bästa att det ska gå hela vägen till 9 mån... Sambon och dottern som ska bli stora syster är glada och dom är mer lyriska än mig.

Mår bra för övrigt. Bara illamående, ömma bröst. Lite smärta i magen mer som mensvärk liknande.

Nån mer som känner igen sig... Bor du inom Östergötland, helst Motala... ????

BF 31 Okt.

• Längtarefterdighelatiden
    angel27 skrev 2018-04-10 21:14:44 följande:

Jag(39år) och min sambo(43år) har varit ihop i 9 år och försökt dom 2 senaste åren att bli med barn men aldrig riktigt lyckats få till de...

Gick till Gyn för att få medicinsk hjälp...

Inte ens de hjälpte men ändå var jag grön och hade ett stort friskt ägg. Sambon vägrade inse att de kunde va han, men vi kämpade på och försökte leva som vanligt och jag mer el mindre gett upp om att få fler barn...

Har en dotter på snart 14 år och tänkte de får väl räcka. Jobbar och tänker på annat och ingen mer hjälp ifrån gyn...

Senaste mensen var i Jan, Feb kommer och går över 4 dar och tänker inte så mycket på de...

Tänker en extra gång, kan jag vara...

Går till apoteket och köper mig ett grav test...

Visar ett starkt + Så idag är jag i V 11 och hoppas på de bästa att det ska gå hela vägen till 9 mån... Sambon och dottern som ska bli stora syster är glada och dom är mer lyriska än mig.

Mår bra för övrigt. Bara illamående, ömma bröst. Lite smärta i magen mer som mensvärk liknande.

Nån mer som känner igen sig... Bor du inom Östergötland, helst Motala... ????

BF 31 Okt.

Grattis! Spännande!

Vi försökte bli med barn under ca två år och hann då även med två försök med ivf. Inga barn blev det. På kliniken visade inte undersökningarna på varken mig eller sambon att nåt var fel.

Så i januari plussade jag helt plötsligt! En fantastisk känsla! 14+3 idag och mår egentligen ganska bra.

Håller tummarna för oss!
  • Carr0n

Hej! Grattis till er allihopa! Vad roligt att jag hittade denna tråd. Har inte varit aktiv på familjeliv på många år, då vår yngsta blir 5 år om 2 månader.

Men nu är det dags igen i oktober för oss Skrattande
    Vi har 4 barn sedan tidigare och bor i villa i mellersta Sverige.

Jag tänkte först ha en anonym signatur. Men vet du vem jag är, så prata inte om detta offentligt ännu.
    Vi ska på UL och fostervattensprov denna vecka. Visar det att allt är bra så ska vi berätta om nyheten för nära och kära så snart det är över Glad

• Femblirsex14
    Carr0n skrev 2018-04-11 16:26:49 följande:

Hej! Grattis till er allihopa! Vad roligt att jag hittade denna tråd. Har inte varit aktiv på familjeliv på många år, då vår yngsta blir 5 år om 2 månader.

Men nu är det dags igen i oktober för oss 

Vi har 4 barn sedan tidigare och bor i villa i mellersta Sverige.

Jag tänkte först ha en anonym signatur. Men vet du vem jag är, så prata inte om detta offentligt ännu.

Vi ska på UL och fostervattensprov denna vecka. Visar det att allt är bra så ska vi berätta om nyheten för nära och kära så snart det är över 

Hej och välkommen!

Har knappt vågat skriva här. Har också fyra barn och väntar nu nr fem. 38 år så riskerna ökar ju . Kändes helt underbart att se att allt var bra på kub idag! Är så lättad och lycklig. Har flera mf och ett ma nu i nov så har varit en pers! Vilken vecka är du i?
  • familjenl
    paam skrev 2018-04-10 17:10:45 följande:

Vill bara påminna alla som skrivit och velat vara med i facebookgruppen att kolla er mejl som ni har kopplat till Facebook, för det är på mejlen ni får en inbjudan! :)

Och självklart vill vi ha fler medlemmar! Så häng med i vår facebookgrupp! Den är helt hemlig & därför icke sökbar på Fb, därav att vi behöver er mejladress för att bjuda in! :)

Stryker under på detta! Skicka ett meddelande privat till mig eller paam här med er mailadress som är kopplad till facebook så bjuder vi in er! Vi vill gärna ha fler medlemmar! :)
Svar på tråden BF oktober 2018