• Adalgisa

BF oktober 2018

Skapade en tråd då jag inte kunde hitta en befintlig för oktober. Om någon känner sig manad får denne gärna skapa en privat grupp på Facebook :)

• Svar på tråden BF oktober 2018
  • Anonym (Barn nr 7)

Ser att några diskuterar om antal barn strunta i va andra tycker är mitt råd . Jag väntar nr 7 som är beräknad till oktober min äldsta är 23 år och min yngsta 2,5 år????

• Xotica

Har bf i oktober och vill också komma med i den omtalade fb gruppen :) har skickat meddelande till några av er!

• Charlieellerså
    Femblirsex14 skrev 2018-04-12 18:21:52 följande:

Stor igenkänning på det du skriver! Tydligen verkar tre barn vara ok och maxgränsen vad man klarar av. För stAckars barn som inte får full fokus hela tiden. Och tänk om de har tråkigt en dag! Vi är jämt med barnen och lägger ner nästan all tid och pengar på dem. Vår livsstil är ngt vi har valt och trivs med. Endel vill ha ett barn, andra åtta. Jag är mer än nöjd med fyra men nu ville vi ha en femma och har kämpat för att komma dit vi är. Eg vill jag berätta för alla nu men är rädd för reaktioner. Så synd att det ska vara så.

Vi har inte kollat kön på något barn och kommer inte Göra det nu heller. Dock så är jag helt inne på nub-teorin och har försökt förstå mig på den

Är inte så aktiv här längre så jag är med i en fb-grupp men väntar mitt fjärde barn i slutet av september som det nu ser ut( oktober i början). Känner igen mig såååå i vad du skriver om att skaffa ett fjärde barn och omgivningens åsikter. Berättar heller inte för att jag vet så många som kommer att tycka så som du skriver. Har man känslan att man inte kan räcka till fyra ska man inte ha så många men folk måste fatta att man är olika där. Och tur är väl det.
  • JosefinJ89

Hejsan, hoppar in i tråden då jag också har bf i oktober, lägg gärna till mig i Facebook gruppen (Josefin Johansson, Mellerud har en bröllopsbild som profilbild). Jag är 28år. Är andra barnet jag är gravid med, har en tös på tre år. Gift och bor på landet

• paam
    dlindvall skrev 2018-04-18 20:39:40 följande:

Hej! Även jag vill vara med, har bf 8/10. Barn nummer 3 :)

JosefinJ89 skrev 2018-04-18 17:01:58 följande:

Hejsan, hoppar in i tråden då jag också har bf i oktober, lägg gärna till mig i Facebook gruppen (Josefin Johansson, Mellerud har en bröllopsbild som profilbild). Jag är 28år. Är andra barnet jag är gravid med, har en tös på tre år. Gift och bor på landet

Skicka eran mejl på ett meddelande så kan jag bjuda in er! :)
  • Emolee

Hej!

Väntar första barnet, i v14 nu. Oplanerat men välkommet! Har haft en tuff första period med hyperemesis (sedan v5) och är fortfarande sjukskriven på heltid. Inte riktigt den gulliga bild av graviditet som vanligtvis målas upp. Nån mer som har en mindre blommig graviditet? Hur gör ni för att lyfta humöret?

• Redbullen
    Emolee skrev 2018-04-18 22:58:46 följande:

Hej!

Väntar första barnet, i v14 nu. Oplanerat men välkommet! Har haft en tuff första period med hyperemesis (sedan v5) och är fortfarande sjukskriven på heltid. Inte riktigt den gulliga bild av graviditet som vanligtvis målas upp. Nån mer som har en mindre blommig graviditet? Hur gör ni för att lyfta humöret?

Hej! Grattis till bebis:)

Usch jag mådde verkligen pyton, fick sjukskrivning 10 dagar. Läkaren sa: du är inte döende, bara gravid. Man ba?!?!?! Spydde 15 gånger om dagen. Mådde verkligen jättedåligt:( men gick upp, tog en dusch drack te åt ytterst lite bara för att hålla illamåendet i schack och det enda som faktiskt hjälpte var mitt smink! Sjukt ! Jag älskar annars att sminka mig o göra mig fin, gjorde inte det på flera veckor men tillslut så gick jag upp, sminkade mig och voilà! Mådde bra ett tag, man distraherar ju sig själv en Stund. Nu behöver man inte va ett smink freak men Gå upp, prova nya looks, locka håret. Det funkade för mig:)

Lycka till!!
  • Myrsine

Hade inte fullt så mkt illamående men vid en 3-5 tillfällen per dag. Lergigan Comp hjälpte en hel del för mig. (Du kan få det utskrivet via barnmorskan.) Det finns två sorters; det ska vara den som heter Comp efter (den andra hjälpte inte alls).

Antar att du redan prövat den, men tipsar för säkerhets skull då de gjorde stor skillnad för mig i alla fall.

• JosefinJ89
    paam skrev 2018-04-18 21:02:55 följande:

Skicka eran mejl på ett meddelande så kan jag bjuda in er! :)

Har skickat meddelande
Svar på tråden BF oktober 2018