• Adalgisa

BF oktober 2018

Skapade en tråd då jag inte kunde hitta en befintlig för oktober. Om någon känner sig manad får denne gärna skapa en privat grupp på Facebook :)

• Svar på tråden BF oktober 2018
  • Anonym (J)
    PassionE skrev 2018-04-30 22:06:52 följande:
    Så spännande! Jag har mitt dagen efter, den 9e maj :) haha vilka fina namn ni valt ut, det roliga är att båda namnen har nämnt här hemma (fast det känns som vi nämnt alla namn haha).

Vad mysigt att du känner redan, och så tydligt med, typ efter maten och så. Jag har känt nåt ibland som jag tror kan ha varit bebisen men jag vet inte säkert. Hoppas det kommer mer tydligt snart!

Är du och din man långa? Eller det kanske inte spelar nån roll så här tidigt? Min man har rätt stort huvud och jag är livrädd att hans barn också har det eftersom det är jag som ska trycka ut den haha
    Vad kul! Namnen har alltid varit ganska självklara för oss. Jag bestämde flicknamnet (Jacqueline Aurora) och min sambo bestämde pojknamnet (Otto Alexander). Förnamn och mellannamn dvs! :D

Ja, vissa dagar är hen superaktiv och andra dagar inte lika mycket. Men alla dagar sparkar hen mycket kvällsvis, det är jättemysigt! Jag kände på utsidan när jag höll handen emot också. Men då hade jag tur! Kändes dock som det var rumpan på bebisen som kanske sköt ifrån sig från den främre väggen och swoooschh inåt mot den bakre. Det var liksom något större än en fot! Det här är mitt första barn men jag har känt "vibrationer" sen vecka 12 ungefär.. De blev inte buffar förrän vecka 16-17. De är ju självklart inte så starka än däremot (och definitivt inte regelbundna). Det är säkert bebis du känner!! :D

Jag är 170 och sambon är väl 184.. Så vi är inte mer än medellängd men när jag föddes vägde jag 5kg och han vägde 4,5kg.. Så vi kanske får en massiv bebis hahaha...
  • Mamapolarbear
    Anonym (J) skrev 2018-04-30 22:29:06 följande:

Vad kul! Namnen har alltid varit ganska självklara för oss. Jag bestämde flicknamnet (Jacqueline Aurora) och min sambo bestämde pojknamnet (Otto Alexander). Förnamn och mellannamn dvs! :D

Ja, vissa dagar är hen superaktiv och andra dagar inte lika mycket. Men alla dagar sparkar hen mycket kvällsvis, det är jättemysigt! Jag kände på utsidan när jag höll handen emot också. Men då hade jag tur! Kändes dock som det var rumpan på bebisen som kanske sköt ifrån sig från den främre väggen och swoooschh inåt mot den bakre. Det var liksom något större än en fot! Det här är mitt första barn men jag har känt "vibrationer" sen vecka 12 ungefär.. De blev inte buffar förrän vecka 16-17. De är ju självklart inte så starka än däremot (och definitivt inte regelbundna). Det är säkert bebis du känner!! :D

Jag är 170 och sambon är väl 184.. Så vi är inte mer än medellängd men när jag föddes vägde jag 5kg och han vägde 4,5kg.. Så vi kanske får en massiv bebis hahaha...

Åh, vad glad jag blir av att höra att ni känner bebisen i v 17 och att du känt ?vibrationer? tidigare. Jag är i v 15 (bf 26 okt) och har senaste veckan känt ett ganska subtilt kittlande/vibrerande långt ner i magen. Har funderat på om det kanske är bebisen (första barnet, så då ?ska? man ju inte känna så tidigt) eller vad det kan vara. Det känns sådär i omgångar, flera gånger om dagen nu. En del av mig är superglad och tänker att det måste vara bebisen, men en annan del av mig tänker att det ändå är för tidigt att känna något. Ditt inlägg får mig att fundera på att jag kanske inte är galen? Det låter ju som att det ändå kan vara bebisen jag känner? :)
  • paam

Vi har rul 17/5 och kommer ta reda på kön :)

Vi båda tror det är en pojk som ligger här inne! ^^

Jag känner bebis (dock oregelbundet) och har gjort det någon vecka eller så, fick även en spark på handen för en kväll sedan :)

Är i v 17 (16+4)

• PassionE
    Anonym (J) skrev 2018-04-30 22:29:06 följande:

Jag hoppas det, kan vara gas med hahaha! 

Oj ja ni var ju rätt stora när ni föddes båda två då, men det är la bra att ha lite att ta av redan från början, de tappar väl ofta lite i vikt första dagarna? :) 
  • PassionE
    Mamapolarbear skrev 2018-05-01 07:22:26 följande:
    Åh, vad glad jag blir av att höra att ni känner bebisen i v 17 och att du känt ?vibrationer? tidigare. Jag är i v 15 (bf 26 okt) och har senaste veckan känt ett ganska subtilt kittlande/vibrerande långt ner i magen. Har funderat på om det kanske är bebisen (första barnet, så då ?ska? man ju inte känna så tidigt) eller vad det kan vara. Det känns sådär i omgångar, flera gånger om dagen nu. En del av mig är superglad och tänker att det måste vara bebisen, men en annan del av mig tänker att det ändå är för tidigt att känna något. Ditt inlägg får mig att fundera på att jag kanske inte är galen? Det låter ju som att det ändå kan vara bebisen jag känner? :)
    Det är säkert bebisen, jag tänker att såna vibrationer som kommer regelbundet och som inte gjorde det innan gravidteten måste väl ha nåt med det att göra :) 
    paam skrev 2018-05-01 09:16:19 följande:

Vi har rul 17/5 och kommer ta reda på kön :)

Vi båda tror det är en pojk som ligger här inne! ^^

Jag känner bebis (dock oregelbundet) och har gjort det någon vecka eller så, fick även en spark på handen för en kväll sedan :)

Är i v 17 (16+4)

Spännande att se om ni har rätt :) jag har ingen som helst känsla för vad det skulle kunna vara i min mage! Men tycker det känns helt sjukt att det ligger en till människokropp i min kropp.

Hörrni, jag vet inte om ni använder appar och sånt men jag använder en som heter Ovia Pregnancy som jag tycker är rätt kul, man får nån liten uppdatering varje dag och sen en större när man ändrar vecka. Så den kan jag rekommendera om ni inte redan har den :) 
  • Anonym (Barn nr 7)

Någon som har haft en blödning pga av att moderskakan ligger långt nere ? Jag började blöda för 1 vecka sen trodde de va missfall men va blödning från livmodeskant . Jätte läskigt va de .

• Anonym (Barn nr 7)
    Anonym (Barn nr 7) skrev 2018-05-01 13:51:14 följande:

Någon som har haft en blödning pga av att moderskakan ligger långt nere ? Jag började blöda för 1 vecka sen trodde de va missfall men va blödning från livmodeskant . Jätte läskigt va de .

Livmoderns utan moderskakan kant
  • Anonym (J)
    PassionE skrev 2018-05-01 11:41:10 följande:
     Jag hoppas det, kan vara gas med hahaha! 

Oj ja ni var ju rätt stora när ni föddes båda två då, men det är la bra att ha lite att ta av redan från början, de tappar väl ofta lite i vikt första dagarna? :) 
    Både han och jag var riktigt tjocka och stora bebisar igenom alla de första småbarnsåren haha! Jag tappade nog inte vikt.. Mamma hade en jobbig förlossning eftersom de räknade med att jag skulle väga 3,9kg och inte 4,9kg. Sugklocka och allt det där. När jag kom ut behövde jag hamna i kuvös för att jag var så jävla hungrig, haha!!Cool
  • Anonym (J)
    Mamapolarbear skrev 2018-05-01 07:22:26 följande:
    Ja! Vibrationerna började i vecka 12 ungefär och var väldigt diffusa. Men de kom vid ungefär samma tidpunkter som bebben knådar/buffar/sparkar nu! Jag hade inte dessa vibrationer innan jag var gravid (också första barnet).. Jag kände dem liksom innanför blygdbenet. Nu när jag känner sparkar känns de istället i "vecket" om du förstår vad jag menar.. Jag har mest känt i mitten/höger men igår kväll fick jag väldigt tydliga buffar åt vänster efter att jag druckit lite Sprite!Hjärta

Du är ABSOLUT INTE galen! Jag tror att vi människor registrerar vanliga tarmrörelser utan att tänka på det men så fort något är "annorlunda" märker vi det och då är det sannolikt bebben, tror jag! Jag tycker personligen inte att "fladder" är en så bra beskrivning men det är ju så för många. Det är ju väldigt individuellt! Men jag tycker det "pirrar" när bebben sparkar än så länge men det är väldigt tydligt att det är en buff och inte ett sprattel.
  • Anonym (J)
    Anonym (Barn nr 7) skrev 2018-05-01 13:51:14 följande:

Naj! Inte jag, jag har min bak fast lite kurvad som ett C så en liten andel av den är fram. Jag förstår att det är läskigt! Det finns en youtuber som (Channon Rose) precis var med om samma! 9/10 fallen hamnar moderkakan längre upp lite längre fram i graviditeten (i och med att livmodern växer). Se till att vila bara! Glad
Svar på tråden BF oktober 2018