• Adalgisa

BF oktober 2018

Skapade en tråd då jag inte kunde hitta en befintlig för oktober. Om någon känner sig manad får denne gärna skapa en privat grupp på Facebook :)

• Svar på tråden BF oktober 2018
  • Längtarefterdighelatiden
    PassionE skrev 2018-04-30 14:10:29 följande:

Det var längesen jag skrev här, det tog nog ett tag för allt att sjunka in för mig. jag och min man valde dessutom bort kub-test, vilket har gjort att jag varit orolig för MA. Var hos barnmorskan nyligen och fick höra fina hjärtslag så nu känns det väldigt mycket på riktigt. Är i vecka 18 så hoppas på att få känna bebisen snart. 

Nu börjar det närma sig ultraljud, är ni spända? Jag är sååå taggad, har bara gjort ett tidigt i 7+4, och då syntes bara en klump. Ska ni ta reda på kön? Vi ska inte. Min svärmor sa att vi ska nog inte titta så noga om vi inte vill veta, men ser vi så är det inte hela världen, mest bara att vi inte ska be om att få veta. 

Hur gör ni andra med träning och sånt? Jag är så glad att jag mått bra hittills så att jag kunnat träna typ som jag velat. Det första tre månaderna fick jag avstå från hot yoga men nu kör jag på som vanligt, det känns skönt både för kroppen och knoppen att få känna att min kropp är min fortfarande. Även om jag gärna delar med mig av den ;) Kände dock när jag låg i en position på magen häromdagen att det börjar bli hårdare där under naveln. 

Hoppas ni njuter av era graviditeter :) 

Jag har rutinultraljud på måndag 7/5, längtar ihjäl mig! Är då på 18+1 (får se om det är samma efteråt!). Vi gjorde kub i v13 och det var så härligt att se den lille fara runt och busa där inne. Vi fick se den en hel timme för den ville inte lägga sig så som barnmorskan ville för att kunna mäta. Vi fick väldigt bra resultat vilket kändes skönt. Efter det slappnade jag av med oron. Vågade tro på att det ska gå bra den här gången. Nu när ultraljudet närmar sig så börjar det gnaga lite igen.

Vi tänker inte ta reda på kön. Mest för att det verkligen inte spelar någon roll alls. Men jag märker nu när jag tittar på bebiskläder att det hade varit lättare att veta! Men nej, den överraskningen vill vi ha :)

Ni som tar reda på könet, är det mest av nyfikenhet eller tänker ni nåt praktiskt med det också?

Jag är gravid för första gången, 17+3 idag, så det är tidigt att känna bebisen men jag har känt ett fladder två gånger! Det går så snabbt men efteråt sitter jag där med ett fånleende och bara längtar efter mer!

Jag njuter av graviditeten än så länge i alla fall men längtar tills oktober när det är dags att se vem det är som jag bär runt på :))
  • Anonym (J)
    Längtarefterdighelatiden skrev 2018-05-02 10:47:23 följande:

Jag har rutinultraljud på måndag 7/5, längtar ihjäl mig! Är då på 18+1 (får se om det är samma efteråt!). Vi gjorde kub i v13 och det var så härligt att se den lille fara runt och busa där inne. Vi fick se den en hel timme för den ville inte lägga sig så som barnmorskan ville för att kunna mäta. Vi fick väldigt bra resultat vilket kändes skönt. Efter det slappnade jag av med oron. Vågade tro på att det ska gå bra den här gången. Nu när ultraljudet närmar sig så börjar det gnaga lite igen.

Vi tänker inte ta reda på kön. Mest för att det verkligen inte spelar någon roll alls. Men jag märker nu när jag tittar på bebiskläder att det hade varit lättare att veta! Men nej, den överraskningen vill vi ha :)

Ni som tar reda på könet, är det mest av nyfikenhet eller tänker ni nåt praktiskt med det också?

Jag är gravid för första gången, 17+3 idag, så det är tidigt att känna bebisen men jag har känt ett fladder två gånger! Det går så snabbt men efteråt sitter jag där med ett fånleende och bara längtar efter mer!

Jag njuter av graviditeten än så länge i alla fall men längtar tills oktober när det är dags att se vem det är som jag bär runt på :))

Jag kan bara tala för mig själv och sambon.. Enligt mig, så vill jag ta reda på kön för att jag kanske är världens mest nyfikna människa, haha! Jag är en sån där som läser sista sidan i böcker och allt det där.. Därför kliar det väldigt mycket i fingrarna och jag är så nyfiken på vem lilla Boppen är (som vi kallar hen) att jag dör! Angående min sambo.. Den här graviditeten var inte planerad och trots att han varit med på ultraljud i vecka 13 så känns det lite overkligt för honom fortfarande (han har även hört hjärtslagen genom våran Doppler och tycker det är kul när bebben sparkar mot den). Han skulle vilja veta om bebben är pojke eller flicka så att han kan ge bebben ett av våra utvalda namn, så blir situationen enklare ?att ta på?! Däremot så valde vi ju väldigt tidigt att behålla och han älskar den här bebisen mer än allt annat och längtar efter att bli pappa. Kramis!
  • PassionE
    Längtarefterdighelatiden skrev 2018-05-02 10:47:23 följande:

Förstår precis vad du menar med att det gnager lite när det gått ett tag sen man sett nåt. Jag slappnade verkligen av när jag fick höra hjärtljuden, och fick bekräftat att det finns ett liv därinne. Speciellt nu innan det direkt har börjat kännas. Sen när den verkligen sparkar kan man ju ha mer koll själv. 

Vi ska ju inte heller ta reda på könet, men det är inte direkt jättemycket tanke bakom det. Vi tänker att vi får ju reda på det till slut ändå, men klart det kanske blir lite enklare att visualisera det hela om man vet nåt om den där inne. Men det är så himla mycket jag vill veta om bebisen ändå som jag inte kan få reda på nu, om den kommer ha hår, om den kommer ha min ögonfärg eller min mans. Men nu när det börjar närma sig börjar jag tveka, så har sagt till min man att han måste vara bestämd när vi är där haha (han vill inte veta).

härligt att höra att du njuter, så skönt så länge man slipper krämpor och sånt :)
  • Aschi
    familjenl skrev 2018-04-07 09:59:41 följande:

FACEBOOK grupp! Nu har jag startat en ny grupp, men den är hemlig och det verkar som jag bara kan bjuda in vänner. Så ni som vill vara med kan citera detta inlägg så skickar jag ett privat meddelande med min info så får ni bli vän med mig så lägger jag till er i gruppen! :)

Jag går gärna med! :D
  • Emzilemsi
    Aschi skrev 2018-05-02 21:15:14 följande:

Vill gärna gå med i FB-gruppen :)
  • paam
    Aschi skrev 2018-05-02 21:15:14 följande:

Skicka pm med din mejl till mig :)
    Emzilemsi skrev 2018-05-02 21:48:17 följande:

Vill gärna gå med i FB-gruppen :)

Skicka pm med din mejl till mig :)
  • FochP
    Anonym (J) skrev 2018-04-20 22:56:48 följande:
    Javisst! Min är också ganska svullen. Jag går in i vecka 17 imorgon. Jag ser definitivt gravid ut (ser typ ut att vara i vecka 25, haha, första barnet) men det är inte direkt den där fina kulan man får senare i graviditeten. Njut, vettja!
    Tack för svar!
  • FochP
    Emolee skrev 2018-04-20 23:11:24 följande:
    Jag är också svullen, ser definitivt gravid ut och när folk frågar vilken vecka jag är i så blir de förvånade. Nån undrade om jag hade två där inne... Är i v14 snart 15. Har kräkts väldigt mycket under flera veckor så tror att lite svullnad är pga av det men det mesta är nog ändå 'bara' graviditeten :) tycker det känns lite mysigt ändå. Och kul att det syns. Btw, jag fick byta till mammabyxor redan vecka 12! Det syntes inte riktigt att jag var gravid men jag kunde inte stänga mina vanliga byxor.
    Jag kan inte ha mina vanliga byxor, men mammabyxorna är lite för stora Tungan ute
  • Sarni

FACEBOOKGRUPP för oktobermammor

Ni som vill gå med i gruppen kan skicka ett meddelande med er mejladress till mig så skickar jag en inbjudan då gruppen är hemlig och inte sökbar.

FACEBOOKGRUPP
Svar på tråden BF oktober 2018