BF oktober 2018
Skapade en tråd då jag inte kunde hitta en befintlig för oktober. Om någon känner sig manad får denne gärna skapa en privat grupp på Facebook :)
Skapade en tråd då jag inte kunde hitta en befintlig för oktober. Om någon känner sig manad får denne gärna skapa en privat grupp på Facebook :)
Det var längesen jag skrev här, det tog nog ett tag för allt att sjunka in för mig. jag och min man valde dessutom bort kub-test, vilket har gjort att jag varit orolig för MA. Var hos barnmorskan nyligen och fick höra fina hjärtslag så nu känns det väldigt mycket på riktigt. Är i vecka 18 så hoppas på att få känna bebisen snart.
Nu börjar det närma sig ultraljud, är ni spända? Jag är sååå taggad, har bara gjort ett tidigt i 7+4, och då syntes bara en klump. Ska ni ta reda på kön? Vi ska inte. Min svärmor sa att vi ska nog inte titta så noga om vi inte vill veta, men ser vi så är det inte hela världen, mest bara att vi inte ska be om att få veta.
Hur gör ni andra med träning och sånt? Jag är så glad att jag mått bra hittills så att jag kunnat träna typ som jag velat. Det första tre månaderna fick jag avstå från hot yoga men nu kör jag på som vanligt, det känns skönt både för kroppen och knoppen att få känna att min kropp är min fortfarande. Även om jag gärna delar med mig av den ;) Kände dock när jag låg i en position på magen häromdagen att det börjar bli hårdare där under naveln.
Hoppas ni njuter av era graviditeter :)
Jag har rutinultraljud på måndag 7/5, längtar ihjäl mig! Är då på 18+1 (får se om det är samma efteråt!). Vi gjorde kub i v13 och det var så härligt att se den lille fara runt och busa där inne. Vi fick se den en hel timme för den ville inte lägga sig så som barnmorskan ville för att kunna mäta. Vi fick väldigt bra resultat vilket kändes skönt. Efter det slappnade jag av med oron. Vågade tro på att det ska gå bra den här gången. Nu när ultraljudet närmar sig så börjar det gnaga lite igen.
Vi tänker inte ta reda på kön. Mest för att det verkligen inte spelar någon roll alls. Men jag märker nu när jag tittar på bebiskläder att det hade varit lättare att veta! Men nej, den överraskningen vill vi ha :)
Ni som tar reda på könet, är det mest av nyfikenhet eller tänker ni nåt praktiskt med det också?
Jag är gravid för första gången, 17+3 idag, så det är tidigt att känna bebisen men jag har känt ett fladder två gånger! Det går så snabbt men efteråt sitter jag där med ett fånleende och bara längtar efter mer!
Jag njuter av graviditeten än så länge i alla fall men längtar tills oktober när det är dags att se vem det är som jag bär runt på :))
FACEBOOK grupp! Nu har jag startat en ny grupp, men den är hemlig och det verkar som jag bara kan bjuda in vänner. Så ni som vill vara med kan citera detta inlägg så skickar jag ett privat meddelande med min info så får ni bli vän med mig så lägger jag till er i gruppen! :)
Jag går gärna med! :D
Jag går gärna med! :D
Vill gärna gå med i FB-gruppen :)
FACEBOOKGRUPP för oktobermammor
Ni som vill gå med i gruppen kan skicka ett meddelande med er mejladress till mig så skickar jag en inbjudan då gruppen är hemlig och inte sökbar.
Hej. Lägg gärna till mig på den sidan.
Jag är gravid i v15 nu (bf 31 okt) och denna blir min andra.
Mvh. Katarina
katta_79@hotmail.com