• segelvind

Vi som ruvar 2018

Har med spänning följt alla som ruvar i tråden för hösten 2017 men känner att det borde finnas en för oss som ruvar 2018 också

Vi påbörjade vår IVF-resa i oktober men jag blev överstimulerad, det blev totalfrys och vi fick vänta till nu i januari för att kunna få sätta in en blastocyst. Så idag är min ruvardag 3. Jag har fått ta några Ovitrelle-sprutor så har massvis med symtom från dem så har ingen aning hur jag egentligen mår Obestämd

Vore kul att följas åt med andra som också ruvar nu!

• Svar på tråden Vi som ruvar 2018
  • Elinmedlängtanombarn

Ni som fått plus och gjort tidigt ultraljud-vad pratar man om? Vad ser man på ultraljudet och ?släpper ivfkliniken? oss till ?vanliga? mvc efter det besöket? Berätta gärna. Börjar bli närvös-ska dit på torsdag,är i v 8 då om jag räknat rätt

• Miss Matilda

RD 8 idag. Det var nog inbillning igår för idag ser jag ingenting. :( Känner ingenting heller. Hade ni några symptom så här tidigt? Satte ni också in embryo från frysen, eller var det färskförsök?

• Miss Matilda
    Elinmedlängtanombarn skrev 2018-04-24 22:07:15 följande:

Ni som fått plus och gjort tidigt ultraljud-vad pratar man om? Vad ser man på ultraljudet och ?släpper ivfkliniken? oss till ?vanliga? mvc efter det besöket? Berätta gärna. Börjar bli närvös-ska dit på torsdag,är i v 8 då om jag räknat rätt

Vad hände efter den där blödningen du fick på natten?
  • Emyo
    Elinmedlängtanombarn skrev 2018-04-24 22:07:15 följande:

Jag var på ultraljud i fredags.

Man tittar om hjärtat slår, mäter och ser ungefär i vilken veckan man är.

Det blir det sista med ivf kliniken.

Sedan är man bara kopplad till mvc :)
  • Emyo
    Miss Matilda skrev 2018-04-25 08:40:43 följande:

RD 8 idag. Det var nog inbillning igår för idag ser jag ingenting. :( Känner ingenting heller. Hade ni några symptom så här tidigt? Satte ni också in embryo från frysen, eller var det färskförsök?

Jag hade svullen i magen Samt i brösten.

Börja må illa ganska tidigt också.

Men har ju hört flera som inte kände nått.

Hade ett 5 dagars FET.
  • Miss Matilda
    Emyo skrev 2018-04-25 10:30:37 följande:

Jag hade svullen i magen Samt i brösten.

Börja må illa ganska tidigt också.

Men har ju hört flera som inte kände nått.

Hade ett 5 dagars FET.

Okej, tack för svar. Jag känner en stor hopplöshet. Försöker komma på något som är "bra" med att inte bli gravid denna cykel. Det enda jag kan tänka mig är att det kanske inte är den mest ideala BF, 1 januari. ???? Men skulle såklart strunta fullständigt i det om jag väl hade lyckan att bli gravid.
  • Emyo
    Miss Matilda skrev 2018-04-25 11:16:56 följande:

Okej, tack för svar. Jag känner en stor hopplöshet. Försöker komma på något som är "bra" med att inte bli gravid denna cykel. Det enda jag kan tänka mig är att det kanske inte är den mest ideala BF, 1 januari. ???? Men skulle såklart strunta fullständigt i det om jag väl hade lyckan att bli gravid.

Jag förstår att det känns hopplöst :( allt som vi går

Igenom är en sån otrolig press på och påverkar oss massor tyvärr :)
  • Elinmedlängtanombarn
    Emyo skrev 2018-04-25 10:26:31 följande:

Jag var på ultraljud i fredags.

Man tittar om hjärtat slår, mäter och ser ungefär i vilken veckan man är.

Det blir det sista med ivf kliniken.

Sedan är man bara kopplad till mvc :)

Tack! Hade du räknat rätt på vilken vecka du är i?
  • Emyo
    Elinmedlängtanombarn skrev 2018-04-25 21:13:35 följande:

Tack! Hade du räknat rätt på vilken vecka du är i?

Ah nästa precis. Blev bakflyttad 1 dag. Men de sa att man kan säga annat vid de andra ultraljudet vecka 12-13 hehe men just nu är jag i vecka 8 (7+6)
Svar på tråden Vi som ruvar 2018