• segelvind

Vi som ruvar 2018

Har med spänning följt alla som ruvar i tråden för hösten 2017 men känner att det borde finnas en för oss som ruvar 2018 också

Vi påbörjade vår IVF-resa i oktober men jag blev överstimulerad, det blev totalfrys och vi fick vänta till nu i januari för att kunna få sätta in en blastocyst. Så idag är min ruvardag 3. Jag har fått ta några Ovitrelle-sprutor så har massvis med symtom från dem så har ingen aning hur jag egentligen mår Obestämd

Vore kul att följas åt med andra som också ruvar nu!

• Svar på tråden Vi som ruvar 2018
  • Eliana1
    Bellelle skrev 2018-02-02 13:09:29 följande:

Jag är på ruvar dag 1 :) får ju presentera mig jag heter isabelle och är 35 år blir 36 i maj. Är gift med en irländare och bor på Irland kram

Välkommen och lycka till! Själv är jag 36 blir 37 år i år och är nu på ruvardag 7 med en blasto.
  • Bloggsombearbetning
    Linsi skrev 2018-02-02 11:40:25 följande:

Så tråkigt att höra.

Varför tror att det inte gått bra?

Jag har sedan ett par dagar tillbaka börjat få lite blödningar, ingen riktig mens än dock utan bara mindre mängder men det känns som att det kanske bara är en tidsfråga, har nästan ingen mensvärk dock...vi får se
  • zuces

Hoppar också in här! Ruvardag 6 idag med en tvådagars :) känner av mensvärk hela tiden och igår på ruvardag 5 hade jag en blödning. Får se vart detta slutar! Lycka till alla!

• Linsi
    Bloggsombearbetning skrev 2018-02-02 15:43:07 följande:
    Jag har sedan ett par dagar tillbaka börjat få lite blödningar, ingen riktig mens än dock utan bara mindre mängder men det känns som att det kanske bara är en tidsfråga, har nästan ingen mensvärk dock...vi får se

Men är du inte i dagarna kring bim?
    Vissa kan ju få blödningar då, för att kroppen ännu inte riktigt fattat.

Hoppas att det avtar snart, och allt känns bra igen.
    Är själv livrädd för samma sak - det är ångest varje gång jag går på toaletten - särskilt ju närmare och bim och testdag man kommer.

Men man kan bara hoppas på det bästa - tyvärr kan man ju inte göra något mer åt saken.
    Läste att du fått en liten systerson - så mysigt. Förstår att det blir lite blandade känslor, men syskonbarn är underbara.
    Har två systerdöttrar, men de är ganska stora nu snart 5 och 7 år. Men de har varit min energikälla under tiden då jag själv inte haft barn.
    Men nu vill jag gärna ha ett egetHjärta

Håller tummarna för dig!

• Sommarhopp

Jag skriver i den här tråden med förhoppning om att den tar fart igen. Jag är på ruvardag 1 idag med en blastocyst. Försöker distrahera tankarna så tiden till jag kan börja testa går fortare. Det är första gången jag ruvar och jag har aldrig fått ett plus tidigare. Fick ett svagt svagt plus idag på ett testa tidigt test. Och det utgår jag från är ovitrellen som fortfarande är kvar i kroppen. Jag ville mest testa för att se om den gått ur ännu, men det hade den alltså inte. Gör ett nytt test på tisdag tror jag.

• Bellelle

Hej och välkomen . Jag fick tillbaka ett fryst embryo 1/2 men tyvärr blev det inte nåt. Men vi ska på det nu igen i mars. Så förhoppningsvis 3 gång gillt:) är detta eran första? Kram

• Vinterstjärna

Hej ! Aldrig skrivit här innan utan bara varit inne o läst lite. Jag är själv på ruvardag 6 med en blastocyst! Tiden går så sakta och man bara längtar till nästa helg då jag ska göra gravtestet. Första gången för mig med så man är rätt ny på det mesta ! Hur känner du dig ? Några symptom ?

• Sommarhopp

Ja det är min första gång. Känner inget alls än så länge, men det var ju i lördags jag gjorde ET så det är nog för tidigt ännu.

Hur har ni gjort med träning under IVF? Jag har hört så himla många olika direktiv. Allt från träna som du vill till 24 timmar strikt vila efter ET och sedan inget mer än promenader. Jag brukar gå på spinning några gånger i veckan. Funderar på om jag ska avboka den. Jag älskar att träna, men jag vill absolut inte äventyra något.

Svar på tråden Vi som ruvar 2018