• segelvind

Vi som ruvar 2018

Har med spänning följt alla som ruvar i tråden för hösten 2017 men känner att det borde finnas en för oss som ruvar 2018 också

Vi påbörjade vår IVF-resa i oktober men jag blev överstimulerad, det blev totalfrys och vi fick vänta till nu i januari för att kunna få sätta in en blastocyst. Så idag är min ruvardag 3. Jag har fått ta några Ovitrelle-sprutor så har massvis med symtom från dem så har ingen aning hur jag egentligen mår Obestämd

Vore kul att följas åt med andra som också ruvar nu!

• Svar på tråden Vi som ruvar 2018
  • Syskon2018

Hej alla ruvare! Följer er gärna. Är på ruvardag 6, FET med blasto. Hoppas vi alla får ett plus!

• Akira Öken
    Syskon2018 skrev 2018-03-05 13:49:01 följande:

Hej alla ruvare! Följer er gärna. Är på ruvardag 6, FET med blasto. Hoppas vi alla får ett plus!

Samma som mig! :) När är din testdag?
  • Vinterstjärna

Åh spännande ! Jag har också hört väldigt olika men läste från en sida där de samlat de vanligaste rekommendationerna för leverne efter transer från ledande kliniker runt om i världen. Där stod, utför ingen aktivitet man blir andfådd av, så därför har jag skippat träning så länge och låtit kroppen vila. Det är en stor omställning i sig efter alla sprutor, hormoner osv. Tänker att träning sliter ju och bryter ner och just nu behöver den all återhämtning och lugn den kan få. Tränade mycket innan så man har lite abstinens efter träning men man får försöka tänka på vad som kan vara de bästa förutsättningarna. Om detta är rätt de vet jag inte men jag tar de lugnt. Håller tummarna för att alla ska plussa:)

• Syskon2018
    Akira Öken skrev 2018-03-05 14:36:32 följande:

Samma som mig! :) När är din testdag?

Spännande! Kul att följas åt! Har testdag 20/3, men kommer inte att orka vänta så länge! När har du?
  • Akira Öken
    Syskon2018 skrev 2018-03-05 18:38:20 följande:

Spännande! Kul att följas åt! Har testdag 20/3, men kommer inte att orka vänta så länge! När har du?

Nämen, vad konstigt, jag har den 13/3. Har du en lång cykel?
  • Syskon2018
    Akira Öken skrev 2018-03-05 21:27:55 följande:

Nämen, vad konstigt, jag har den 13/3. Har du en lång cykel?

Kliniken jag går på har alltid så långt till testdag, oavsett blasto eller tredagars. Vet inte vad det beror på, har inte tänkt på att fråga. Ska du tjuvtesta?
  • Akira Öken
    Syskon2018 skrev 2018-03-08 06:08:09 följande:

Kliniken jag går på har alltid så långt till testdag, oavsett blasto eller tredagars. Vet inte vad det beror på, har inte tänkt på att fråga. Ska du tjuvtesta?

Nope, jag väntar. Tjuvtestar du? När har du BIM?
  • Villblimamma

Hej alla ruvare! tjuvtestat så här ser resultatet . ser ni två streck ? kan det vara plus? Jag har haft brunnaflytningar sen igår ruvdag 6 och ville därför testa . blev chockad och se två streck efter typ 5 min . den översta test är från idag ruvdag 7 och den nedre är från igår ruvdag 6.

tack på för hand

• Sommarhopp

Jag är på ruvardag 5 eller 6 idag beroende på hur man räknar. BIM i övermorgon. Tjuvtestade just med ett testa tidigt test som var tvärblankt. Hur jag än vände o vred gick det inte att se ens en skugga. Jag vet att en del skulle säga att det är tidigt att testa nu, men 2 dagar innan bim med ett extra känsligt test borde man väl kunna se något? Redan säker på att det är kört för mig tyvärr. Men inväntar väl bim o tar ett nytt test då.

• Sommarhopp
    Villblimamma skrev 2018-03-08 07:06:22 följande:

Hej alla ruvare! tjuvtestat så här ser resultatet . ser ni två streck ? kan det vara plus? Jag har haft brunnaflytningar sen igår ruvdag 6 och ville därför testa . blev chockad och se två streck efter typ 5 min . den översta test är från idag ruvdag 7 och den nedre är från igår ruvdag 6.

tack på för hand

Jag ser tydligt! Stort grattis!!
Svar på tråden Vi som ruvar 2018