• segelvind

Vi som ruvar 2018

Har med spänning följt alla som ruvar i tråden för hösten 2017 men känner att det borde finnas en för oss som ruvar 2018 också

Vi påbörjade vår IVF-resa i oktober men jag blev överstimulerad, det blev totalfrys och vi fick vänta till nu i januari för att kunna få sätta in en blastocyst. Så idag är min ruvardag 3. Jag har fått ta några Ovitrelle-sprutor så har massvis med symtom från dem så har ingen aning hur jag egentligen mår Obestämd

Vore kul att följas åt med andra som också ruvar nu!

• Svar på tråden Vi som ruvar 2018
  • Emyo
    Elinmedlängtanombarn skrev 2018-04-12 07:56:32 följande:

Ni som har lyckan att precis blivit gravida, när ska ni till kliniken? Jag tror jag är i V6, ska till läkaren den 26/4 och jag tycker denna väntan är hemsk. Jag är såklart överlycklig och tacksam över min graviditet men är så orolig att det ska vara något fel, att jag ska få missfall osv....

Kanske är det så... att vi som fått/får kämpa mer för att bli gravida är extra oroliga. Känns som hela ivf resan varit så mycket väntan,räkna dagar osv...... o nu ed plus på stickan är det lite samma sak med väntan,räkna dagar och oro fast ändå på ett annat sätt såklart.

Jag ska in den 24/4 är också orolig och denna väntan...

men mår illa och är trött och ömmar i brösten, så hoppas de är bra tecken.
  • Elinmedlängtanombarn
    Emyo skrev 2018-04-12 08:58:17 följande:

Jag ska in den 24/4 är också orolig och denna väntan...

men mår illa och är trött och ömmar i brösten, så hoppas de är bra tecken.

Vi håller tummarna.

Önskar man kunde stänga av alla tankar:)
  • Sommarhopp
    Elinmedlängtanombarn skrev 2018-04-12 07:56:32 följande:

Ni som har lyckan att precis blivit gravida, när ska ni till kliniken? Jag tror jag är i V6, ska till läkaren den 26/4 och jag tycker denna väntan är hemsk. Jag är såklart överlycklig och tacksam över min graviditet men är så orolig att det ska vara något fel, att jag ska få missfall osv....

Kanske är det så... att vi som fått/får kämpa mer för att bli gravida är extra oroliga. Känns som hela ivf resan varit så mycket väntan,räkna dagar osv...... o nu ed plus på stickan är det lite samma sak med väntan,räkna dagar och oro fast ändå på ett annat sätt såklart.

När jag plussade fick jag först en tid i v 9 och sen efter lite tjatande så ändrades den till mitten 8. Nu fick jag ju tyvärr missfall innan dess och jag tror också att det är därför de gärna vill boka tiden lite lägre fram, för då har man gått förbi de första mest kritiska veckorna.
  • Klora
    Elinmedlängtanombarn skrev 2018-04-13 05:52:13 följande:

Börjar blöda i natt.... är helt förstörd.... ska ringa kliniken när de öppnar.

Jag håller tummarna för dig att det bara är en blödning man kan få i graviditeten.... det måste ju inte vara det värsta tänkbara. Jag skickar en cyberkram till dig
  • Miss Matilda

Hej! Det här ser ut att vara rätt tråd för mig, så jag hoppar in. :)

Jag är en ensamstående 31-åring och har efter tre misslyckade inseminationer gjort ett IVF, där jag fick fram 6 blastosyter. Det som sattes tillbaka då blev tyvärr inget, men nu två månader senare kunde jag göra ett försök med FET (17/4).

Jag är alltså nu på RD7. Jag har fått testdag 1/5 (RD 14), men kan inte alls hålla mig så jag har testat med testa-tidigt-test från RD5. Tre negativa nu. Imorse tyckte jag att jag eventuellt, kanske, möjligtvis kunde ana något som skulle kunna liknas vid en tillstymmelse till linje. Men det kan lika gärna varit en synvilla. I övrigt känner jag absolut inga symptom och har en ganska trist känsla av att det sket sig denna gången också.

Jag har alltid haft väldigt regelbunden mens. Så även efter min IVF och alla hormonerna. Det är nu bara två dagar kvar till mensen borde komma.

Är det någon här som nu eller tidigare testat positivt efter FET och när skedde det i så fall?

• Klora
    Miss Matilda skrev 2018-04-24 16:10:35 följande:

Jag är en ensamstående 31-åring och har efter tre misslyckade inseminationer gjort ett IVF, där jag fick fram 6 blastosyter. Det som sattes tillbaka då blev tyvärr inget, men nu två månader senare kunde jag göra ett försök med FET (17/4).

Jag är alltså nu på RD7. Jag har fått testdag 1/5 (RD 14), men kan inte alls hålla mig så jag har testat med testa-tidigt-test från RD5. Tre negativa nu. Imorse tyckte jag att jag eventuellt, kanske, möjligtvis kunde ana något som skulle kunna liknas vid en tillstymmelse till linje. Men det kan lika gärna varit en synvilla. I övrigt känner jag absolut inga symptom och har en ganska trist känsla av att det sket sig denna gången också.

Jag har alltid haft väldigt regelbunden mens. Så även efter min IVF och alla hormonerna. Det är nu bara två dagar kvar till mensen borde komma.

Är det någon här som nu eller tidigare testat positivt efter FET och när skedde det i så fall?

Jag testade svagt plus på ruvardag 9 med ett tvådagars går in i v 8 i morgon
  • Emyo
    Miss Matilda skrev 2018-04-24 16:10:35 följande:

Jag testade svagt + ruvaredag 7. Så varje dag blev de starkare. Är nu i vecka 8 :)
Svar på tråden Vi som ruvar 2018