• segelvind

Vi som ruvar 2018

Har med spänning följt alla som ruvar i tråden för hösten 2017 men känner att det borde finnas en för oss som ruvar 2018 också

Vi påbörjade vår IVF-resa i oktober men jag blev överstimulerad, det blev totalfrys och vi fick vänta till nu i januari för att kunna få sätta in en blastocyst. Så idag är min ruvardag 3. Jag har fått ta några Ovitrelle-sprutor så har massvis med symtom från dem så har ingen aning hur jag egentligen mår Obestämd

Vore kul att följas åt med andra som också ruvar nu!

• Svar på tråden Vi som ruvar 2018
  • Emyo
    Elinmedlängtanombarn skrev 2018-04-12 07:56:32 följande:

Ni som har lyckan att precis blivit gravida, när ska ni till kliniken? Jag tror jag är i V6, ska till läkaren den 26/4 och jag tycker denna väntan är hemsk. Jag är såklart överlycklig och tacksam över min graviditet men är så orolig att det ska vara något fel, att jag ska få missfall osv....

Kanske är det så... att vi som fått/får kämpa mer för att bli gravida är extra oroliga. Känns som hela ivf resan varit så mycket väntan,räkna dagar osv...... o nu ed plus på stickan är det lite samma sak med väntan,räkna dagar och oro fast ändå på ett annat sätt såklart.

Jag ska in den 24/4 är också orolig och denna väntan...

men mår illa och är trött och ömmar i brösten, så hoppas de är bra tecken.
  • Elinmedlängtanombarn
    Emyo skrev 2018-04-12 08:58:17 följande:

Jag ska in den 24/4 är också orolig och denna väntan...

men mår illa och är trött och ömmar i brösten, så hoppas de är bra tecken.

Vi håller tummarna.

Önskar man kunde stänga av alla tankar:)
  • Sommarhopp
    Elinmedlängtanombarn skrev 2018-04-12 07:56:32 följande:

Ni som har lyckan att precis blivit gravida, när ska ni till kliniken? Jag tror jag är i V6, ska till läkaren den 26/4 och jag tycker denna väntan är hemsk. Jag är såklart överlycklig och tacksam över min graviditet men är så orolig att det ska vara något fel, att jag ska få missfall osv....